Weersverwachting voor morgen zaterdag
Zaterdag trekt in de loop van de dag een sneeuwzone van west naar oost over het land met tijdelijk matige sneeuwval. Daarbij is een sneeuwaccumulatie mogelijk van 2 tot 5 cm. De sneeuwval gaat ook gepaard met een vrij krachtige zuidelijke wind wat tot sneeuwophopingen zal leiden. Het is nog steeds barkoud met maxima die op het eind van de namiddag waarden bereiken tussen -6 graden in de Hoge Venen en 0 of +1 graad in het westen van het land. Er zijn rukwinden mogelijk tot 60 à65 km/u.
Zaterdagnacht trekt een tweede actieve storing vanaf de Franse grens over het land. De neerslag valt dan in Laag- en Midden-België voornamelijk onder vorm van smeltende sneeuw of regen. Daarbij is ook (tijdelijk) kans op ijzelvorming. In de Ardennen valt de neerslag als sneeuw en wordt het later in de nacht geleidelijk droger. De temperaturen bereiken in de loop van de nacht waarden van -1 graad in de Hoge Ardennen tot +1 of +2 graden in Vlaanderen. De zuidelijke wind blijft overwegend vrij krachtig met nog steeds rukwinden tot 60 à70 km/u.
In België is het volgens mij al 3 jaar op een rij kouder dan normaal! Waarom? Ik zie dat aan mijn stookoliefacturen. De laaste drie jaar nog nooit zoveel liters stookolie opgebrand.
't Is niet omdat in de zomer de thermometer bijna barst van de warmte, dat het in zijn totaliteit niet kouder is.
Mij maken ze niks wijs hoor.
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&am...=tophoogtelb1x1
Hirlam denkt daar toch even anders over...
In dat geval in de prullenbak met die vent.
Dat werd hier vaak beweerd idd. Ik zou zeggen in dat geval; De prullenbak in met die prognoses. En 'die vent' mooi laten acteren.
't Is niet omdat in de zomer de thermometer bijna barst van de warmte, dat het in zijn totaliteit niet kouder is.
Mij maken ze niks wijs hoor.
We hebben gewoon heel warme winters gehad in dit decennium, dan lijken deze jaren natuurlijk kouder dan we gewoon zijn en dan moet je meer stoken dan die andere jaren.
Punt is alleen dat er helemaal geen sneeuwalarm is uitgegeven!
Onjuiste berichtgeving dus.
Er is wel een waarschuwing uitgegeven maar een waarschuwing is geen alarm.
Mijn cijfers gaan verder dan een decennium hoor. Ons bedrijf bestaat al 30 jaar...en het feit is, 3 jaar na mekaar is echt wel abnormaal.
De aarde doet toch wat het wil, volgende jaren is het net zo goed weer een warme winter of het begin van een ijstijd.
Maar die ijstijd hoeft voor mij niet, ik denk dat jouw stookkosten dan ook wat gaan groeien.
Ontopic: sneeuwkaartje van Jan laat hier toch wat sneeuw verdwijnen
Moaaaah zal idd wel meevallen [sarcastische modus uit]
Check de webcam van Scheveningen strand..
Komt wat aan vanaf zee (en ik bedoel geen stoomboot oid )
http://scheveningendenhaag.com/808/scheven...CFUODDgod1y0flA | Gewijzigd: 3 december 2010, 13:01 uur, door aart1984