Maar alles hangt (ook) af van de temperatuur in de bovenlucht, ik weet alleen niet naar welke kaart ik dan moet kijken en welke temperaturen juist zijn voor sneeuw..
Normaal zou -5 genoeg zijn in de winter, maar voor de zekerheid zou ik liever voor -6 a -7 gaan, dat is sneeuw. Aangezien de temp op 1500 meter in de middag zakt naar -3 is ijzel gewon zeker
En zoals het er nu naar uitziet blijft de temperatuur in de bovenlucht ook onder 0 het weekend voor het oosten, maar kan iemand mij vertellen of dit dan altijd sneeuw is?
Als de temp overal in de lucht onder nul is, lijkt het me sterk dat het water vloeibaar uit de lucht komt vallen.
Temperatuur aan de grond zegt niets over de neerslagsoort die je krijgt! Vorig jaar met 3 graden een sneeutapijt hier van 10 centimeter. Alles draait om de temp op hoogte
1) vandaag een kans van extra cm's verse sneeuw voor de kustprovincies . Timing is niet te voorspellen,dus dat wordt nowcasten...fijn, ik sta straks buiten te werken.
2) voor wat betreft morgen (zaterdag) eerst sneeuw en daarna vloeibare neerslag. Er wordt niet gesproken over waar dat gaat plaatsvinden, dus het zal landelijk voor kunnen komen. Fijn als je een avondje naar theater gaat en daarvoor een uur moet rijden, geen zin om op de ring van Rotterdam te stranden,maar ik wil me meissie bij voorbaat ook niet teleurstellen door te zeggen we gaan niet..dadelijk valt het achteraf mee...dilemma :s
En in de middag is dan zaterdagmiddag? Dan wordt het hier nog wat: -1 en ijzel!. Dan zie ik de voetbal niet doorgaan zaterdagavond
hier in tzummarum (frl) is 4 cm gevallen dat is een stuk minder maar wel wit
Klopt ik woon in Dokkum, moest mijn auto vanochtend uitgraven dat was weer even wennen
Das dompiedom, die tankjes scheuren meestal als ze bevriezen met water er in. Maar je zal moeten wachten met vervangen tot het weer dooit.
Off: hoef je niets voor te doen hoor als je het er uit wilt hebben. Met een beetje mazzel loopt het er vanzelf al wel uit als het dooi word. Mag trouwens wel hopen dat je antivries of koelvloeistof in je motor hebt zitten. (Deze NOOIT mengen)
On: Ik hoop dat die bui boven onze prov. nog ff doorzet Dan krijgen we hier ook nog een beetje sneeuw erbij. | Gewijzigd: 3 december 2010, 09:43 uur, door H. Kootstra
maar komt de vorst weer snel terug of zitten we tegen de kerst mer een graad of 10?
Er zijn kansen op terugkeer/doorzetten van de winter. Zie ook het verhaal van Ronald de Wildt. (vorige topic) Maar t'kan vriezen en dooien hÑÂ
GFS 850hpa geeft ook temperaturen van minder dan -5
Dus hopen op betere runs.
Als het daarbij zou blijven is het wellicht al goed genoeg, maar liever kouder nog idd.
Ik word hier wakker in een klein wereldje.
Het is hier behoorlijk mistig.
Verder is het ook nog eens stervenskoud, -11,6 graden.
Volgens mij is dat al even geleden dat het hier zo koud was.
| Gewijzigd: 3 december 2010, 09:57 uur, door allseasons