Het gait. aal om een poar buutscenten.
Dat was ook het enige dat ik kon bedenken. Maar je kan je ook indekken door het woordje "mogelijk veel sneeuw" te gebruiken. Dan heb je de mogelijkheid kenbaar gemaakt. Komt het dan niet uit, valt niemand iets te verwijten. Komt het wel uit, is men in elk geval voorbereid.
Het trekt wel niet echt naar het noorden. Het zal zich moeten activeren om hier sneeuw te veroorzaken.
Maar van mij is het nu wel goed, er ligt nu 10cm naast de weg en bijna niks erop, prima situatie.
Het trekt wel niet echt naar het noorden. Het zal zich moeten activeren om hier sneeuw te veroorzaken.
Maar van mij is het nu wel goed, er ligt nu 10cm naast de weg en bijna niks erop, prima situatie.
ik krijg daar wel mee te maken wie weet jij ook
Waar is hier? Groningen? Ik heb namelijk dezelfde situatie;)..
En nog een vraag;
Hoeveel buien hangen er nog boven het noorden, is er een kaart waar dat op te zien is?
Helaas niet, alleen in de haven gebieden ligt een dun laagje.
Zoals ik al bij de openingspost schreef verwachte ik voor de donderdag redelijk wat sneeuw ( paar cm) en voor de vrijdag misschien wat grotere hoeveelheden ( dit naar aanleiding van 1 van de kaartjes die ik poste)
Tot nu toe kunnen we zeggen dat we redelijk op schema liggen.. zelfs het KNMI heeft haar prognose aangepast en heeft die vreemde 12 graden voor dinsdag a.s. verwijderd. ( voor de gein heb ik hun voorspelling voor de komende dagen hieronder even gepost en zie de overeenkomst met wat er op ons forum geschreven werd al ruim voordat het KNMI deze vooruitzichten had geplaatst.) Maar goed nu genoeg KNMI geplaagd want ze kunnen ons vast wel een keertje terug plagen
Wat gaat er vannacht en morgen gebeuren... Op dit moment is er een aardig buienpakket actief in het noorden van het land. Dit leidt soms tot heerlijke matige sneeuwval... de buien lijken op te lossen op buienradar echter dat is schone schijn.. Buienradar heeft wat moeite met sneeuwbuien en ik denk persoonlijk dat dit feestpakket met name de kop van Nederland ( Den Helder) en dan vervolgens de kust tot ongeveer Den Haag pakt. ( beetje hoop voor mezelf, maar stiekem zou Den haag net uit de plezierzone kunnen vallen) Dit feestpakket trekt dus vanuit het noorden richting het zuidwesten de zee op..
Nu kunnen we de kaarten pakken die ons het meest positieve nieuws brengen wat betreft de sneeuwval voor de komende 24 uur... maar ik pak beide modellen ( GFS en ECMWF) en als de waarheid in het midden ligt hebben we morgen met name in de kust toch een paar leuke sneeuwbuien.
Het ECMWF is het meest behoudend die denkt dat de buien misschien net de kust raken en die kop van Noord Holland maar de meeste activiteit zal zich boven zee afspelen. Het GFS echter denkt dat de buien vol over Noord Holland heen vallen en dat het in heel Noord Holland tot aan de grens bij Amsterdam gaat sneeuwen. Dit is morgen in de ochtend
Maar dan wordt het spannend... rond het middaguur zijn ze het met elkaar eens.. hier en daar een bui ( allemaal kust) en meer niet.. Maar dan aan het einde van de middag gaat het volgens het GFS sneeuwen in dat mooie Noord Holland en deze sneeuw breidt zicht tijdens de avondspits uit over de hele randstad. Het zal geen intensieve sneeuwval zijn maar genoeg om de automobilist wat langzamer te doen rijden. Het ECMWF denkt er anders over en ziet weinig sneeuw meer.
Wie er gelijk gaat krijgen.... ik weet het niet maar morgen beloofd weer een zeer interessante dag te worden waarbij ik zeker de actuele weersomstandigheden in de gaten zou houden..
Hieronder de kaartjes van beide modellen..
( let wel op dat dit verwachtingen zijn en geen vaststaande feiten ! ) | Gewijzigd: 2 december 2010, 21:43 uur, door Callie-P
En nog een vraag;
Hoeveel buien hangen er nog boven het noorden, is er een kaart waar dat op te zien is?
In Dokkum ( Friesland ) , nu valt er even niks meer. | Gewijzigd: 2 december 2010, 21:43 uur, door Sebass