Kaartje klopt wel maar je moet wel goed naar de tijd kijken.
De waarnemingen zijn vanmorgen vroeg gedaan, inmiddels kan er dus veel meer sneeuw liggen dan op het kaartje staat.
Ik ben het wel met je eens dat het KNMI de verwachting iedere keer aanpast.
Een half uur geleden stond er nog iets heel anders dan er nu staat.
Ze kijken dus volgens mij naar het actuele weer en passen daar hun verwachting snel op aan.
Correcte sneeuwvoorspellingen van het KMI
http://www.kmi.be/meteo/view/nl/66980-Rece...ml?view=5017129
die 97 slaat op dekkingsgraad van het sneeuwdek. Ik vind KNMI ook niet goed als het gaat om sneeuwvoorspellingen/inschattingen maar het sneeuwkaartje achteraf klopt wel.
97 is een aparte 'code' en betekent 'gebroken sneeuwdek'!
Correcte sneeuwvoorspellingen van het KMI
Mmmm ze zitten er goed naast ja.... Weet van sommige plaatsen in het westen als dat er tussen de 8 en de 17 cm is gevallen
Tot nu toe heb ik nog geen instantie voor het grotere publiek gevonden die het wel goed heeft. KNMI geeft mosterd na de maaltijd, andere geven je liters mosterd van te voren zonder kaas of boerenkool of welke andere maaltijd je van mosterd wil voorzien. GFS klopt de laatste 2 weken aardig, ze voorspelden midden nederland weinig, enkele mm, en er ligt ook weinig, enkele cm.
Het is mooi zo, maar maar net genoeg om de kleine op de slee mee te kunnen nemen, maar ach is pas begin december, maak me niet zo druk, hopen dat er met kerst ff een paar meter gaat vallen.
temps zijn te laag;)
weather without storms is no weather at all.
Nee dus.
De dichtheid van sneeuw is ook niet constant.
Bij regen heb je gewoon druppels water, dat kunnen grote of kleine druppels zijn maar het blijft water.
Sneeuw is ook water maar de vorm en grootte van de vlokken zijn niet gelijk.
De dichtheid (aantal kilo's per vierkante meter) is dus niet gelijk.
Daarbij komt ook nog het temperatuur verschil. | Gewijzigd: 2 december 2010, 15:13 uur, door Han
Voor de rest van het land is het helaas voorbij voor vandaag.
Uitkijken naar het weekend . Hoop dat de dooi wegblijft voorlopig !.
Eindstand voor vandaag Rotterdam-zuid 1,1 cm .