Bedankt voor die kaartjes Jan! Dan weet ik wat we kunnen verwachten ...
En ijzel zondag? Nee bedankt, 5 december, mijn familie + schoonfamilie over de vloer die uit het zuiden van Gelderland. En straks moet die schoonfamilie hier blijven logeren omdat ze door de ijzel niet terug kunnen ....
Hier sneeuwt het het al aantal uren en het laagje wordt gestaagd dikker heerlijk, van mij mag het zo blijven tot aan de lente.
Bedankt voor die kaartjes Jan! Dan weet ik wat we kunnen verwachten ...
En ijzel zondag? Nee bedankt, 5 december, mijn familie + schoonfamilie over de vloer die uit het zuiden van Gelderland. En straks moet die schoonfamilie hier blijven logeren omdat ze door de ijzel niet terug kunnen ....
Gezellig met de schoonmoeder bij de open haard, sinterklaasliedjes zingen..
De intensievere (donker-blauwe) buien trekken over het noorden zoals Jan ook al aangaf op de kaartjes. In het zuiden lag ook een iets actiever gebied. Het is dus vandaag North en shouth dat de meeste cm krijgt. Maar volgens mij was dat gisteravond ook al duidelijk. Zie ook de radar.
Deze waarschuwing lijkt aardig te kloppen. | Gewijzigd: 2 december 2010, 13:19 uur, door zwoof
De hoogtestroming voert vooral op hoogte over het algemeen polaire of arctische luchtmassa’s naar ons land. Een wisse dooi is volgende week dan ook niet op til en de neerslag zal dikwijls een winters karakter hebben. Verder in de nacht en ochtend in met name het binnenland lichte vorst. Dinsdagochtend zou het lokaal matig kunnen vriezen. Nederland bevindt zich dan in rustig vaarwater onder een zone van hogedruk.
@jan visser
Hoop dat het niet gaat dooien vindt het er prachtig uitzien alles zo mooi wit.
Maar eerlijk gezegd heb ik er zelf wel een hard hoofd in; het lijkt namelijk amper te bewegen.
Duurt ook nog wel ff... aanvoerrichting gaat in de loop van de middag veranderen en dan zakken de buien pas...
Maar eerlijk gezegd heb ik er zelf wel een hard hoofd in; het lijkt namelijk amper te bewegen.
Volgens mij trekken de buien zo wel binnen hoor. Zet de radar maar eens op de 2 uur loop. (onder het kopje vorhersage) (niet onder aktuell dus). | Gewijzigd: 2 december 2010, 13:36 uur, door zwoof
Bijna het is -5,5 !
en aan buienradar te zien krijgen we zometeen non-stop sneeuw... !
Ik zei het vanmorgen ook al tegen mijn wederhelft, en ook die kon het zich niet herinneren.
En zeker niet met die sneeuw in combinatie (ik woon in Zoetermeer btw)
Groetjes Kees
Klopt volgens mij. Die Noordzee heeft veel invloed in het Westen.