wordt overgeslagen
Of heb ik dat mis?
Vanaf eind van de middag, vanavond en vannacht sneeuwbuien vanuit het noorden....
Edit: In Groningen is het btw. gestopt met sneeuwen.
Dat zou ook kunnen, hier in België de chemie-les.
Volgens de sneeuwradar is het hier bijna gedaan met sneeuwen.
aah ok! Nou het is dan eerst maar even afwachten wat er gaat gebeuren - ben benieuwd!
Hier in de Achterhoek sneeuwt het vrolijk door, hoewel het maar om kleine vlokjes gaat. Mensen zijn in ieder geval de vorige winterperiode nog niet vergeten. Ik zit hier te werken voor het raam, vlakbij de plaatselijke Welkoop en ik heb de afgelopen 2 dagen vele tientallen fietsers met grote zakken strooizout langs zien komen
De vorst heeft overigens ook goed zijn/haar best gedaan hier. De eerste ijsbaan opent hier vanmiddag haar poorten (www.ideaal.org/?go=n17989).
Nu maar hopen op nog meer winter, ijs en sneeuw!
Ah gut, in de Achterhoek hebben ze nog strooifietsen in plaats van vrachtwagens
Welkom op O-O!
zie hier:
http://www.niederschlagsradar.de/h3.aspx?j...=loopvorhersage
wordt overgeslagen
Of heb ik dat mis?
Valt er in Eelde geen sneeuw dan?? Hier in Smilde valt al de gehele morgen lichte sneeuw.
Terug naar de biologieles met jou wink.gif
Zout verlaagt het smeltpunt van water, tot -8°C.
Dus eenmaal de temperatuur onder -8°C zit werkt zout niet meer.
Ontopic, hier ligt nu 9 à10 cm, zo'n 3 à4 cm meer als gisteren.
Moet dat niet de scheikunde-les zijn?? wink.gif
Scheikunde, wiskunde, natuurkunde misschien wel alles met kunde er achter. WimB kan er ook onkunde achter zetten want hij zal zelf naar school moeten. Het gaat om de hoeveelheid zout en dat vind je ook terug in mijn verhaal, minder sneeuw minder zout.
Strooizout is een dooimiddel. Het zorgt ervoor dat het vriespunt van water lager wordt dan 0 °C. Hoe laag? Dat hangt af van de hoeveelheid zout dat in het water zit:
· Water met 10% zout bevriest bij - 6 °C
· Water met 20% zout bevriest bij - 16 °C
· Water waarin zoveel zout opgelost is. dat er niks meer bij kan. bevriest pas - 21.1°C. Dat noemen we 'verzadigd' water.
Er zijn zelfs zouten (zal met en toevoeging zijn) die tot -25 werken.
Het sneeuwt hier trouwens ook nog steeds.
Voor nu droog, we kunnen nog wel een beetje sneeuw erbij gebruiken.. Beetje zielig op dit moment, foto impressie vanaf mn werkplek (@ UMC Groningen). | Gewijzigd: 2 december 2010, 12:06 uur, door aart1984
Zaterdag is er meer wind en later gaat het sneeuwen. Zondag volgt een dooiaanval met sneeuw en regen (tijdelijk ijzel).
De dooi zet begin volgende week niet door. Het wordt weer iets kouder met lichte en later matige vorst. Het wordt bij weinig wind overwegend droog. Met andere woorden mislukte dooi aanval (L1)
Ben zeer benieuwd naar de buien vanavond/vannacht en morgen.
Oh, en onze ijsbaan is open! Vanmiddag schaatsen
Inderdaad hopen dat het nog wat meer word . heb al sneeuwpret gehad gehad in de schoolpauze.
Leuk om te zien dat het KNMI de dubbele cijfers uit de verwachtingen heeft gehaald en op lange termijn alweer rekening houdt met kans op koud weer.
Temperatuur hier momenteel --6.0
Weerstation de Arend
Er bestaat best een kans dat we de hele week geen een dag de temperatuur boven 0 krijgen.
Nieuwe pluim ziet er wel weer leuk uit. Ondanks de hoge spreiding gaan de meeste leden niet boven de 5 graden. Spannend wat er begin volgende week gaat gebeuren..