Binnen een luchtvochtigheid van 24%. Hebben jullie daar geen last van?
Hebben al een luchtbevochtiger besteld, want de hoofdpijn, zere/droge ogen en een kat die erg hoest maakt het zo niet leuker op. Morgen in huis en dan wordt het hopelijk wat beter. De verwarmingsbakjes die overal vollop hangen werkt niet.
Dat is wel erg droog. Kun je niet gewoon wat schaaltjes water op de verwarming zetten/het aquarium bijvullen/wat wasgoed op de verwarming te drogen leggen?
Zelfs simpelweg de vaat afwassen doet de luchtvochtigheid al stijgen bij mij.
Zelfs simpelweg de vaat afwassen doet de luchtvochtigheid al stijgen bij mij.
Kweet gaan nu erg offtopic, maar wilde nog wel even op jouw reageren. Helaas werken dat soort dingen niet hier. Daarom ook een luchtbevochtiger besteld.
Ieder geval bedankt voor de tips. We sproeien zelfs met de waterspuit hele huis door op fijn nevelen en dat hielpt al niet.
Centimeter zei hetzelfde.
Op de tuintafel. Op tuintafels ligt meer ????
Mijn timmermansoog zei 4 maar na meting blijkt er tot nu toe 6,5 cm vers gevallen te zijn
Meten is weten, gissen is missen
Edit, ben gelukkig geen timmerman
hier sneeuwt het best door nu, wel kleine vlokjes. Ik gok op zo'n 2c in Oss
Nu door naar Den Bosch, Tilburg, Breda.. Eens kijken hoe het eruit gaan zien allemaal
Het sneeuwt nu nog steeds, en wel redelijk door.
De wegen zijn weer ingesneeuwd, ik zie wel door de sporen het asfalt nog.
Sommige auto's rijden 40-50km/u maar je hebt ook nog mensen die dat soort autootjes inhalen met 80 (ik woon aan een 60weg) Dus ik kan niet veel zeggen over de gladheid, maar ik zou nu ook eerder 50 rijden.
Maar even een vraagje: is deze sneeuw nu van dat 'duitse' gebied of is dit wat er ontstaan is?
Ik denk het laatste, maar ik vroeg het me af.
http://www.ustream.tv/channel/deventerover...nweer-in-heeten
Normaal voor onweer maar deze keer voor sneeuw =]
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Hey, hoe staat het daar nu in Emmen? Beetje leuk laagje gevallen?
Ben nu in Wolvega Friesland, niet heel bijzonder hier. Weinig tot geen sneeuw.
Dit is dus en grote misvatting. De temperatuur doet er niet zo heel veel toe waar het om gaat is dat het effect van het zout zo groot mogelijk moet zijn en wanneer is dat? Zo als boven te lezen is dat voor dat er zich en harde laag kan vormen.
Wat betekent dit voor de wegen en wanneer wel gaan strooien. Er kan in de eerste plaats begonnen worden met preventief strooien, dan als het begint te sneeuwen moet er zo snel mogelijk begonnen worden met strooien om zout tussen het sneeuw te krijgen. Als er veel sneeuw valt moet er ook zo snel mogelijk worden begonnen met schuiven om te voorkomen dat er veel sneeuw op de weg komt. De rede is heel simpel, als er niet gestrooid wordt rijden de auto's het sneeuw vast waar dor er en ondoordringbare laag ontstaat op dat moment heeft schuiven ook geen zin meer om dat de schuiver niet meer door de sneeuw koek heen komt.
Als er zo als ik om schrijf eerst preventief en later tijdens het sneeuwen gestrooid wordt vermengen de autobanden het sneeuw met het zout en heeft het zout heel veel effect. Door dirkte het sneeuw weg te schuiven zorg je er ook voor dat er meer zout met minder sneeuw in contact komt wat de effectiviteit vergroot.
Wat ik zo straks in Deventer zag was dat er niet of zeker veel te laat is begonnen met strooien waar door er dus en sneeuw koek ontstaat die heel lastig weg te krijgen is en auto's schuiven nu dus over de weg als of ze op ijs rijden.