Hier is een erg duidelijk artikel over gladheid en de bestrijding daarvan.
http://www.keesfloor.nl/artikelen/zenit/glad/index.htm
En ik woon slechts enkele kilometers van Obdam.
Dat gebiedje in de omgeving Kiel/Rostock zou ik graag onze kant op zien gaan.
ik verwacht het ook niet, maar ik maak deze verwachting nu even als ik op dit moment naar buiten kijk en dan zie ik toch dat het hard aan het sneeuwen is en er echt 5 cm ligt hier en blijft maar komen.
Sneeuw/IJzel/Bevriezing Gevaarniveau: Orange Op de Waddeneilanden sneeuwbuien, langzaam uitbreidend naar de noordelijke kuststrook. Hoeveelheden rond 5 cm, lokaal enkele cm meer. / Snowshowers on the Frisian Isles, slowly spreading to N coastal zone. Accumulations around 5 cm. Loc few cm more.
Hoop dat er veel sneeuw komt, en geen ijzel.
Hier is ook wat gevallen, hooguit een halve cm. Ach, ziet er weer mooi wit uit
Er ligt hier nu 2 cm sneeuw en straten zijn aangereden wit en auto's rijden voorzichtig door de straat.
Temp. op 2 hoog nu -5,8 terwijl ik vanmorgen om 9.00 het nog -6.2 was.
Lichte motsneeuw welk grotendeels horizontaal voorbij komt, terwijl het niet hard waait.
Heeft dat met luchtvochtigheid te maken, deze is hier volgens mijn weermetertje 42% buiten.
Binnen een luchtvochtigheid van 24%. Hebben jullie daar geen last van?
Hebben al een luchtbevochtiger besteld, want de hoofdpijn, zere/droge ogen en een kat die erg hoest maakt het zo niet leuker op. Morgen in huis en dan wordt het hopelijk wat beter. De verwarmingsbakjes die overal vollop hangen werkt niet.
Hier sneeuwt het niet zo hard, lichte sneeuw.
En ik gok dat er net iets meer dan een halve cm is gevallen.
Boven op de 2cm sneeuwrestjes dan.
Gewoon lage versnelling en in de bochten een beetje bijtikken met de handrem om het overstuur tegen te gaan.
Niets aan het handje
Strooien heeft geen effect hier, de temp is te laag denk ik
Er ligt hier 1cm.