Nu weer een vraagje....Tot welke temperatuur heeft strooizout nog effect omdat enkel posts terug iemand mopperde over te laat gestarte zoutstrooiers ergens bij de Ijsel. Volgens mij is het gewoon te koud voor de werking van de pekel en kunnen de zoutmennekes er niks aan doen....
trouwens Veghel Aktueel
-lichte Sneeuwval ,nog niet te meten in mm
-temperatuur min 6,7 graden
-luchtdruk 1007,4
-Wind 1 bft.
Gisteravond stond er bij maastricht ook regen, vandaar..
Ik denk dat het hier morgen afgelopen is met de winterpret.
Denk ik ook . Het heeft wel weer kogels gesneeuwd gisteravond op zuid . Ook gezellig
Sneeuw/IJzel/Bevriezing Gevaarniveau: Orange Op de Waddeneilanden sneeuwbuien, langzaam uitbreidend naar de noordelijke kuststrook. Hoeveelheden rond 5 cm, lokaal enkele cm meer. / Snowshowers on the Frisian Isles, slowly spreading to N coastal zone. Accumulations around 5 cm. Loc few cm more.
Nu weer een vraagje....Tot welke temperatuur heeft strooizout nog effect omdat enkel posts terug iemand mopperde over te laat gestarte zoutstrooiers ergens bij de Ijsel. Volgens mij is het gewoon te koud voor de werking van de pekel en kunnen de zoutmennekes er niks aan doen....
trouwens Veghel Aktueel
-luchtdruk 1007,4
-Wind 1 bft.
Geef je Google eens wat Pokon
Effect strooizoutOp wegen met relatief veel verkeer is het effect van strooien snel te merken. Op wegen met minder verkeer en fietspaden duurt dit langer. Strooizout heeft het meeste effect rond het vriespunt. Bij lagere temperaturen en veel sneeuwval neemt het effect snel af. Bij een temperatuur van ongeveer -9°C is de werking van strooizout bijna nihil | Gewijzigd: 2 december 2010, 09:48 uur, door Romani
trouwens Veghel Aktueel
-luchtdruk 1007,4
-Wind 1 bft.
Tot zo'n -7°C las ik ergens...
Hier sinds een uur weer beginnen sneeuwen, dikkere vlokken nu.
Ligt nu zo'n 7cm, op het gras zo'n 9...
De winter is nog niet eens begonnen!!
Hopen dat het in het noorden vanmiddag en vanavond flink tekeer gaat met sneeuw
meekrijgen!
Het intensievere (donkerblauwe) gedeelte gaat over Groningen/ Friesland zo te zien.
Drente en overijssel zullen wel in de motsneeuw blijven
Hopen dat het in het noorden vanmiddag en vanavond flink tekeer gaat met sneeuw
Voor NU dan natuurlijk,winter duurt nog lang en wij zijn hier in het ZUID-WESTEN toch al aardig verwent afgelopen jaar.
Ik werk op het water,dicht bij zee,en dan merk je vrij snel of er een weersomslag komt.
Sneeuw/IJzel/Bevriezing Gevaarniveau: Orange Op de Waddeneilanden sneeuwbuien, langzaam uitbreidend naar de noordelijke kuststrook. Hoeveelheden rond 5 cm, lokaal enkele cm meer. / Snowshowers on the Frisian Isles, slowly spreading to N coastal zone. Accumulations around 5 cm. Loc few cm more.
Dus toch oranje. Kan het bij KNMI en Meteoalarm niet terug vinden. Waar heb je dit vandaag Wiggel?
Hier word alles langzaam wit. CM kun je nog niet over spreken.