Gister een snijdende kou door de wind, verder is op 9 van de 10 plekken hier het ijs ontzettend broos, en qua sneeuw is er behoorlijk weinig gevallen.
En van de kaarten wordt ik ook niet echt super gelukkig, ik verwacht alsnog wel een mooie stevige winter, maar denk dat we daar nog wel een weekje of 3 voor moeten wachten.
Viel wel op dat ik mijn ruitenwissers nauwelijks hoefde te gebruiken. Sneeuw is niet plakkerig en waaide van mijn voorruit af.
Ben blij dat ik op m'n werk ben. Mensen doen erg raar op de snelweg.
Arnhem Zuid, Rijnhal/Gelredome, ongeveer 2cm en sneeuwd nog. Helaas miezer sneeuw.
Het gaat dus niet hard met de cm's maar alles wat ik net geveegd had is alweer bedekt met dun laagje wit!
Naar't schijnt heeft de sneeuwzone feller uitgepakt dan verwacht. Moet er om lachen, dat wisten ze hier op O-O toch al langer. Alleen wilden ze het hier niet zien.
???
NH is toch echt geel voor vandaag en morgen bij KNMI hoor:
Perioden met lichte sneeuwval. Hoeveelheden 1-2 cm. Vanaf vrijdagnacht in de kuststrook sneeuwbuien. Hoeveelheden rond 5 cm, lokaal enkele cm meer.
Geldig: donderdag 02 december 2010 vanaf ca 06 uur gedurende ca 30 uur
Voor echt "weeralarm" zijn andere criteria nodig:
WEERALARM, Accumulatie sneeuw meer dan 3cm/uur of meer dan 10cm/6 uur
WEERALARM, Sneeuwval of driftsneeuw met wind meer dan 40 km/uur
WEERALARM, Gladheid door ijzel of ijsregen | Gewijzigd: 2 december 2010, 07:43 uur, door Brisk