Gisterochtend om 10u46 plaatselijke tijd vond in de buurt van New York een aardbeving van 3.8 op de schaal van Richter plaats, de zwaarste aardbeving die de regio in 18 jaar tijd trof. Er werd geen schade gemeld. Volgens de Amerikaanse Geological Survey lag het epicentrum van de aardbeving in de Atlantische Oceaan, voor de kust van New Jersey en New York. Het incident vond te ver van het vasteland plaats om zware schade aan te richten.
Lage trilling
Toch was de aardbeving goed voelbaar in de regio: zo rapporteerden inwoners van Long Island een 'korte, lage trilling'. Ook Richard Perez-Pena, journalist bij The New York Times, voelde de gevolgen van de aardbeving. "Het was bijna nostalgisch, want ik bracht een groot deel van mijn leven in Los Angeles door, waar dergelijke incidenten schering en inslag zijn", lacht hij. "Het was onmiskenbaar een aardbeving. Omdat die hier echter zo ongewoon zijn, dacht ik eerst dat er een zware vrachtwagen door de straat reed, of dat mijn zoontje boven in zijn kamer op en neer aan het springen was."
Bron Hln | Gewijzigd: 21 april 2017, 10:01 uur, door Joyce.s