Zul je als winterlover geen spijt van krijgen dat je je hier hebt aangemeld. De winter is gewoon een prachtseizoen. De feestdagen en alles valt erin . Gezelligheid, romantiek, de weersomstandigheden enz enz.
Dit heb ik trouwens van de week al eerder gezegd in het ander forum Ik wil niet in de herhaling vallen
Je bent hier niet in het "nette" topic dus hier mag het
Dat kan maar zo weer gebeuren. Het blijft dikwijls een beetje koffiedik kijken voor de exacte locaties.
Ik kan maar beter op houden, mijn gronings schrijven is belabberd
als er donderdag maar een mooie laag sneeuw valt ben ik tevreden.
pfffffff grunnigs proat......kan ik wel, maar schrieben nait.....moar ik ben een drentie die grunnigs proat hahahaha, dus dat schrijven word niks....
ja idd, maar zag net op sbs 6 net piet paulusma dat we wel sneeuw krijgen, terwijl knmi de boel intrekt voor het noorden. Er moeten ook zeurders zijn hé......hahahaha maareh ik ga naar me bedje...zie morgen wel weer wat de berichten zijn voor aankomende dagen.
Ik denk dat we het gewoon op het laatste moment moeten gaan bekijken. De runs en kaarten geven aan dat we sneeuw krijgen. Dat is al heel wat
Edit: P.P deed het afgelopen winter ook niet slecht hoor. Hij zat er meestal wel goed bij met zijn verwachtingen. | Gewijzigd: 1 december 2010, 00:04 uur, door H. Kootstra
Edit: P.P deed het afgelopen winter ook niet slecht hoor. Hij zat er meestal wel goed bij met zijn verwachtingen.
Morgen en overmorgen maar weer wat vaker naar buiten turen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Precies......en aangezien ik morgen toch weer vroeg wakker ben zal ik de boel ook nog eens goed gaan bekijken en eventueel hier plaatsen (als leek zijnde haha )
Gheghe, toeval wil dat ik in mijn o-o mailbox nog mailtjes van jou heb waarin ik dat uitleg. Zal het morgen nog eens uitleggen via de mail.
Ik goa nou ook t'nust in. Ben er flaauw van vandoage. Tis mie weer loat genog.
tot meurn en sloap lekker
Ja oant moarn lekker koese, droom mar lekker oer de snie
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
met vriendelijke groet Martin
Hmz interessant
En nu 2010 - 2011 ?
En nu 2010 - 2011 ?
zoals mij bericht al schreef, de Winter is eigenlijk nog niet begonnen, Hij begint pas op 21 dec. Maar mijn oma had bijna alle winters goed voorspeld. Als je vraagt aan andere oudere mensen van een jaar of 80 a 90 dan krijg je bijna het zelfde antwoord. Nog een ding mijn oma vond het ook wel heel vroeg dat de ganzen al in oktober vertrokken naar het zuiden!! Mijn oma kijkt dus naar de Natuur hoe het allemaal werkt, zelf als je opeens een grote huisspin in je woonkamer ziet, reken er dan maar op dat het koud wordt buiten. En nu jou vraag op 2010-2011, koop maar alvast een extra winterjas!! het wordt een streng winter, ik denk na verhaal van mijn oma, nog een tikkeltje en nog een tikkeltje strenger dan vorig jaar!!
edit dacht dat ik ganzen verkeerd gespeld had!! | Gewijzigd: 1 december 2010, 02:48 uur, door Martin1976
Dus je zag rond eind september, begin oktober paddestoelen groeien?
En dat vind je oma dan een teken voor een strenge winter.
Boleten bloeien van september tot oktober, Cantharellen van juni tot eind oktober, Zwavelzwammen groeien zowel in het voor-, als in het najaar, wilde champignons late zomer en herfst en tenslotte inktzwammen, voorjaar, najaar en vooral in november. bron: grote paddenstoelengids voor onderweg
Eikels vallen doorgaans al vanaf het begin van de tweede of derde week van september van de boom. Dit jaar vielen de eikels zelfs later van de boom dan normaal. bron: http://www.natuurbericht.nl/?id=4129
Dus wat dat betreft zou elke winter een strenge winter worden.
| Gewijzigd: 1 december 2010, 03:00 uur, door bees
edit dacht dat ik ganzen verkeerd gespeld had!! Ik kan hier diep op in gaan , Maar doe het niet.
Maar waarom laat je je oma dan gewoon niet het weer voorspellen?. Dan alleen dat iets strenger wordt dan vorig jaar. Ik bedoel er is maar 1 iemand die het weer kan voorspellen en dat is moeder natuur zelf. Ik heb ook een oma maar die roept kwakkel winter. Ik denk dat kaarten ons meer vertellen dan wat mensen zoal hebben mee gemaakt. Al hoop ik dat je oma gelijk heeft.