Nou 2 winters toch wel, kan zijn dat je niet bewust hebt mee gemaakt? 1996 en 1997! Ik weet nog wel goed en ik ben 21 jaar oud
Plaats 12 en 17 waren dat in de top 100, afgelopen winter kwam op de plaats 31!!
Het sneeuwt hier al vanaf 17.30uur heel licht. Het dwarrelde over de straat door de wind, dus zette weinig zoden aan de dijk maar toch. Toen was op buienradar ook niet te zien. Denk dat het te licht is om opgepikt te worden.
Groetjes Labmuisje
Oke en nu alle negatievelingen naar Sneeuwpret!
Zaterdag kom ik terug in Nederland via Londen, hopelijk is daar het vliegveld open en in nederland de weg een beetje begaanbaar vanuit Amsterdam.
Maar toch hoop ik stiekem op een flink pak dus laat het de komende dagen nog maar flink sneeuwen!
In Duitsland ziet het er mooi uit, hopelijk blijft het actief en trekt het komende nacht over Nederland heen
Wat klopt hier niet?
Ik vind het erg raar dat er in Groningen en Friesland bij wijze van spreke geen bijzonderheden zijn terwijl er vlak naast een weeralarm geldt.
En heel België spreekt over een alarm terwijl Zeeland, Brabant en Limburg alleen een waarschuwing kent.
Je zou haast zeggen dat het knmi toch wel erg voorzichtig is met het uitgeven een weeralarm, en dat terwijl Nederland over het algemeen toch snel problemen heeft met dit type weer.
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/47.html
als je deze uitlopers ziet krijgt het noorden ook sneeuw!
Mogelijk windtoename tot windstoten 9 bft
Klinkt hoopvol voor het oosten. Ik wacht rustig af. Morgenochtend de wekker misschien 10min. eerder zetten.
Las vanavond nog hier dat iemand 8-16 cm verwachte voor ZW Nederland
ben bang dat het knmi er dichter bij in de buurt komt (al mag dat een wonder heten )
Vind wel dat knmi veel wijzigd wat betreft de waarschuwingen. is dat normaal of doen hun dat zelden? Voor de rest hoop ik morgen op ijsvrij want vandaag rond 12 uur naar school fietsen was niet heel chill over stukken ijs omdat onze gemeente te beroerd is om te vegen en strooien. . .
voor de rest lijkt het mij een beetje weinig als het hier de hele nacht en dag gaat sneeuwen dat er dan maar 2-3 cm valt?
Nu valt het mij op dat na 7 dagen de weermodellen snel terugvallen op de vertrouwde WC, om vervolgens een dag later deze WC ook een dag naar achter te schuiven. Afgelopen winter zagen we verschijnsel meerdere malen in de weermodellen.
Ik kijk in de huidige situatie niet verder dan max 5 dagen vooruit. Daarna worden de weermodellen zeer onbetrouwbaar. Alleen bij een stabiele WC kan je verder vooruit kijken omdat dit vertrouwd is voor West-Europa
Ik vind het erg raar dat er in Groningen en Friesland bij wijze van spreke geen bijzonderheden zijn terwijl er vlak naast een weeralarm geldt.
En heel België spreekt over een alarm terwijl Zeeland, Brabant en Limburg alleen een waarschuwing kent.
Je zou haast zeggen dat het knmi toch wel erg voorzichtig is met het uitgeven een weeralarm, en dat terwijl Nederland over het algemeen toch snel problemen heeft met dit type weer.
dat vind ik dus ook zo raar.. als je duitse radar kijkt dan zijn er ook allemaal uitlopers naar het noorden. die zullen dan allemaal op moeten lossen. precies op de grens.....
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/47.html
Jozef! Ik open de link en gelijk 4 popups .
maar wel mooie beelden ja, valt goed te zien dat het sneeuwgebied zich intensiveert.
het gaat een mooi daggie worden morgen
maar wel mooie beelden ja, valt goed te zien dat het sneeuwgebied zich intensiveert.
het gaat een mooi daggie worden morgen
Ik had 6 ! popups maar toch een goed beeld, echter sneeuw is leicht, ik wacht nog op de nieuwe berkening van 2100uur van de Noren ( YR.NO ), zij zaten met de sneeuw voor Haarlem eergisteren 100% goed, zowel tijdstip als hoeveelheid. OP dit moment geven ze een vlokje sneeuw.
het ziet er leuk uit op de buienradar en ik ben benieuwd hoeveel neerslag daar uit komt.
huh momenteel beetje dwarrel zeg maar, dus niet veel
De thermometer van De Bilt heeft vanmiddag het kouderecord uit 1940 (maximumtemperatuur -2,9 C) uit de boeken geschreven! De temperatuur is vandaag niet of nauwelijks boven de -5 uitgekomen!
Vanavond blijft het koud en volgt er ook lichte sneeuw. Het eerst krijgen de zuidelijke provincies te maken met lichte sneeuw. Er staat vanavond nog een stevige oosten- tot noordoostenwind. Vannacht valt er in de zuidelijke helft van het land af en toe wat lichte sneeuw. Geleidelijk breidt de neerslag zich verder uit richting het noorden. De noordelijke provincies houden het echter tot in de morgen droog. De wind neemt langzamerhand iets in kracht af en de minima komen rond -7 graden uit.
Donderdagochtend valt er vooral in de zuidelijke helft van het land af en toe nog wat sneeuw. In de noordelijke provincies gaat de dag droog van start. In de loop van de ochtend neemt de kans op een vlok sneeuw ook in het noorden toe. ’s Middags verschijnen er in het noorden enkele sneeuwbuien. Deze buien worden boven de Noordzee aangemaakt en drijven met een naar het noorden draaiende wind zo het land op. In de rest van het land verloopt de dag verder bewolkt met af en toe een beetje sneeuw. De middagtemperatuur ligt rond -2 graden. Donderdagavond krijgt ook de westkust met sneeuwbuien te maken.
Vrijdag is er ook maar weinig ruimte voor de zon. Er is veel bewolking en daaruit valt hier en daar een beetje sneeuw. Aan de kust blijft ook kans op sneeuwbuien. Vrijdag komt plaatselijk de temperatuur weer eens boven het vriespunt uit, gemiddeld liggen de maxima rond 0.
Zaterdag draait de stroming naar het zuiden en daarmee vindt een dooiaanval plaats. Dit gaat onvermijdelijk gepaard met veel bewolking en (winterse)neerslag. Het wordt overdag 0 tot +2 graden.
Zonneschijn (%) 20 30 10 10 10
Neerslagkans (%) 40 60 90 80 70
Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0/2 2/7 2/12 0/5
Minimumtemperatuur (°C) -8/-5 -7/-4 -4/0 -1/2 -2/8
Middagtemperatuur (°C) -3/1 -1/1 2/5 3/10 4/12
Toch niet normaal? vandaag -5 overdag en volgende week dinsdag heeft het KNMI het al over 12 graden op dinsdag.