Peter T op RTL 4: volgende week geen echte dooi.
Daarnaast vond ik het vreemd dat hij niets wist over het feit dat november erg weinig zonuren had.
| Gewijzigd: 1 december 2010, 18:36 uur, door Maarten Dings
Maar vanavond is het toch wel bar en boos, ook nog eens lichte sneeuwval ; op de weg al een beetje sneeuwjacht.
Het lijkt wel Siberie !!!!!
Daarnaast vond ik het vreemd dat hij niets wist over het feit dat november erg weinig zonuren had.
alleen voor binneland?
want als die wind zoiezo gaat draaien en vanaf zee komt zitten wij hier zoiezoo in de dooi,,
alles bij elkaar niet spectaculair!
Wel is gezegd dat de 10 graden + voorlopig niet haalbar is!
Een weerliefhebber
want als die wind zoiezo gaat draaien en vanaf zee komt zitten wij hier zoiezoo in de dooi,,
Dooien zal het wel licht. Vooral juist aan de kust. Binnenland is koud genoeg om de wind nog af te koelen tot rond het vriespunt.
Dat is in alle jaren dat ik hier woon nog nooit voorgekomen.
Met betrekking tot de vragen in de categorie: 'hoe komt het dat KNMI maar 1-5 cm verwacht en er op O-O meer wordt verwacht?' KNMI zwakt de verwachting af, daar zij gebruik maken van andere modellen. Op O-O wordt meer ge- nowcast en bekijkt men meerdere modellen. KNMI kiest gemiddelde van alle modellen en gaat hier wat onder zitten.
Nu ik toch bezig ben: mensen, a.u.b stop met vragen: 'hoeveel sneeuw gaat er vallen', 'hoe laat gaat het hier sneeuwen' etc. Dit is een discussietopic over het winterweer, neem de moeite om te lezen en haal je informatie uit de topics!
Inderdaad. Het KNMI heeft genoeg geleerd van het verleden en kiest nu voor een 'veiligere' snowcast dan dat ze weer aan de schandpaal worden genageld. Ook 1 van de redenen waarom ze niet zo snel meer een weeralarm afgeven.
Ligt aan de windrichting. Westen wind is funest.
De Weersverwachting van het KNMI
Opgesteld op woensdag 01 december 2010 on 17:18
Dus NH is morgen aan de beurt