Dit omdat ze hier meerdere modellen bekijken en het is gebleken afgelopen tijd dat ze hier bij o-o vaker bij het rechte eind hebben
Laat die sneeuw maar komen, ben zeer benieuwd hoeveel er gaat vallen.
En vooral morgen wat er gaat gebeuren.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
EC-MOS voor station Twente tot morgenavond circa 5 mm.
Neerslag in mm station Twente
vandaag/morgen/overmorgen (blokken van 6 uur)
synop sleutel 71 = lichte sneeuw
Ciao Johann | Gewijzigd: 1 december 2010, 17:54 uur, door Alpenweerman
Het is niet omdat we nu een zeer vroege grote winterprik hebben dat dat automatisch gevolgd word door een koude winter
Het kan alle kanten uit. Dus we kunnen allesbehalve zeker zijn hoe onze winter word
Voor geïnteresseerden : http://www.weerstationmechelen.be/nieuws_b...hp#Artikelnr215
, ben dan benieuwd hoew wij het hier morgen gaan beleven als meerdere melden dat de west kust hier flinke sneeuwbuien krijgt !!!
het is hier nu ook alweer -6 | Gewijzigd: 1 december 2010, 17:59 uur, door tdv
Het lijkt erop alsof het activeert, zie Buienradar .
Ik denk dat we nog wel even geduld moeten hebben. Het activeert vooral in België, en ik heb de indruk dat het nog niet echt hard naar 't noorden opschuift.
KNMI Guidance
//
Er zijn twee aandachtspunten. 1)De sneeuw vanuit het zuiden/oosten voor vanavond/vannacht en morgenochtend. Dit zal meest lichte sneeuw zijn, wel langdurig met een acc. van 1-2 cm. Hir12 komt met iets grotere hoeveelheden, maar dit zwakken we wat af omdat andere modellen EC06/UK/GFS/WRF beduidend rustiger zijn.
2) Daarnaast de sneeuwbuien die met een geleidelijk naar noordoost draaiende stroming de kustgebieden opdrijven, morgenmiddag en avond. De sneeuwbuien van de middag en avond lijken zich vooral te beperken tot het Waddengebied en de noordwest kust (fetch uit de Duitse Bocht). In de gaten houden want als de wind onderin wat meer gekrompen is kunnen deze exemplaren verder het land opdringen en de bijbehorende intensiteiten zijn hier groter: Acc voor Waddengebied en kuststrook rond 5 cm, lokaal richting 7-9 cm. Ook voor dit aandachtspunt berekent Hirlam meer neerslag dan de andere modellen. //
//
Zet ik dit uit tegen ECMOS dan kom komt dit model toch met meer meer neerslag tot morgenavond dan dat de Guidance acc. verwacht. Het sneeuwt weliswaar niet hard, meest lichte neerslag op de convergentiezone, maar opgeteld tot morgenavond en uitgaande van een groot luchtaandeel van de sneeuw (lage temp. en dauwpunten) dan moet 5 tot 10 cm sneeuw, lokaal ook nog meer, zonder meer haalbaar zijn.
Morgenavond zullen we het weten. | Gewijzigd: 1 december 2010, 18:07 uur, door Alpenweerman
Dat is niet wat Johann zegt. Dat is wat de kaarten zeggen. Johann legt het alleen uit wat er mogelijk is.
Dus valt het tegen niet zeuren op Johann
Moet wel zeggen dat je er echt kijk op hebt en je geeft nuttige en goed onderbouwde informatie.
Aanwinst voor 't forum!
Ach ja, ik zit hier momenteel achter de PC en geniet van de sneeuw die hier momenteel valt. (eindelijk)
Wat is er dan leuker om tegelijk het forum te volgen en er wat kaartjes etc op los te laten....
Ciao Johann
ps. moet wel ff eten en douchen zo