offtopic: Ik vroeg gisteren of er sneeuw zou liggen ivm met mijn rijexamen.
het is vanochtend doorgegaan en ik ben geslaagd
Het weer heeft zelfs nog een voordeel opgeleverd; ik hoefde maar 1 bijzondere verichting te doen ivm de gladheid in de woonwijken
[excuses voor dit offtopic bericht, maar wilde het toch even laten weten ]
gefeliciteerd!!
Het weer heeft zelfs nog een voordeel opgeleverd; ik hoefde maar 1 bijzondere verichting te doen ivm de gladheid in de woonwijken
proficiat.
:)
De neerslag zal inderdaad pas (later) vanavond qua intensiteit gaan toenemen.
Vannancht en ook morgen dan op uitgebreide schaal sneeuwval, met name in de gebieden met convergentie.
Isobaren kaart voor morgen, witte lijnen boven Nederland met convergentie
Ciao Johann | Gewijzigd: 1 december 2010, 16:44 uur, door Alpenweerman
Verwachting 6 >>>> 15 cm sneeuw. met kans op duinvorming. en overlast voor het verkeer.
Vannancht en ook morgen dan op uitgebreide schaal sneeuwval, met name in de gebieden met convergentie.
Isobaren kaart voor morgen, witte lijnen boven Nederland met convergentie
/img]
Ciao Johann
Johann, wanneer verwacht jij de eerste serieuze sneeuw in zuid-oost Nederland dan? 19.00, 21.00 ofzo?
Off topic of niet VAN HARTE GEFELICITEERD
Verwachting 6 >>>> 15 cm sneeuw. met kans op duinvorming. en overlast voor het verkeer.
Ja zag net er al op de kaart dat we de 8 gr. Al gepasseerd zijn. Ze zijn de ijsbaan hier ook aan het sneeuwvrij maken dus die is vanavond open!
gefeliciteerd!!
nu een paar dagen wachten om je rijbewijs op te halen en dan kun je gaan slippen!!!
Ciao Johann
Hoi Johann,
Dat is goed nieuws.
Bedankt!
Ananvankelijk kan het vanuit het zuiden licht vlokken, pak hem beet zo vanaf 21h00 gaat het van het zuiden uit wat intensiveren. Hoe zuidelijker hoe eerder. EC-MOS berekent vanaf vanavond zo 1,5 tot 2 mm neerslag per 6 uur. Dus meest lichte sneeuwval. De sneeuwval zal ook morgen het grootste gedeelte van de dag aanhouden. en in totaal kan er 5 tot 16 cm sneeuw gaan vallen, in België wellicht nog meer.
Ciao Johann | Gewijzigd: 1 december 2010, 16:54 uur, door Alpenweerman
Weet iemand of de sneeuwval van vandaag wordt veroorzaakt door het koufront boven Duitsland dat hierheen schuift, of is het iets anders?
Morgen overkomst van een trog, is convectieve neerslag (stond ook hierboven ergens...), dus buiige sneeuwval, kan dus van plaats tot plaats erg verschillen, qua neerslaghoeveelheid lokaal kan het lekker doorsneeuwen
Ciao Johann
Nu ga ik even kinderachtig doen, want ik ga even egoistisch vragen.
Omgeving Nijmegen, wat zal daar zoal vallen? We zitten redelijk zuid-midden, moet ik rekening houden met toch wel 10 centimeter vanaf vanavond tot morgenavond?
Temperaturen zijn trouwens echt ziek vandaag. Twente -8.4, en dat om 17.00! | Gewijzigd: 1 december 2010, 17:02 uur, door Buffell
Correct me if i'm wrong: boven de Ardennen ligt nu een band met neerslag, en in het zuidwesten van Duitsland ligt een pluk neerslag, maar ik heb zo'n vermoeden dat die pluk boven zuidwest Duitsland naar het noorden schuift en daar aansluiting zoekt bij die pluk boven België.
Whatever of er veel valt of niet, door die harde wind is het op sommige plaatsen in het open veld best wel verraderlijk rijden omdat de sneeuw vanuit de berm de weg op waait, en als daar nog sneeuw bijvalt wordt dat alleen maar erger.
Omgeving Nijmegen, wat zal daar zoal vallen? We zitten redelijk zuid-midden, moet ik rekening houden met toch wel 10 centimeter vanaf vanavond tot morgenavond?
Zou maar zo kunnen, berekend wordt voor Nijmegen tussen de 4 en 6 mm tot morgenavond.
Uitgaande van droge sneeuw ( 1 mm = 1 a 2 cm sneeuw ) dan zou dat in het gunstigste geval 8 to 16 cm kunnen opleveren.
Ciao Johann
Uitgaande van droge sneeuw ( 1 mm = 1 a 2 cm sneeuw ) dan zou dat in het gunstigste geval 8 to 16 cm kunnen opleveren.
Ciao Johann
oke, dat had ik niet verwacht..
Droge sneeuw kunnen we wel met zekerheid zeggen, de temperatuur kom bij lange na niet onder nul.
Minimaal 4, maximaal 12 dan, volgens een simpel rekensommetje.
Dan ga ik er tussenin zitten, ik ga voor 8 cm.
Hopelijk neemt de wind wel af, want anders is het zo'n bende met duinen en alles, kan iemand daar al wat zinnigers over zeggen? Volgens mij neemt de wind nu steeds verder af tot kracht 3, misschien 4 in het binnenland toch?