Kijk op buienradar-wolkenhoogte. Daar zie je een heel smal strookje met bewolking boven belgie.
Daar zal het wel sneeuwen denk ik.
:)
Edit: Hier... http://buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1 | Gewijzigd: 1 december 2010, 15:03 uur, door Shadow112
Dus eigenlijk kan het hier al beginnen met sneeuwen als de buien nog boven de grens hangen? Grappig idd.
Nou Jan, het lijkt erop dat je een roepende in de woestijn bent.
Ik denk ook niet dat hier veel aan te doen is aangezien iedereen nou eenmaal de gang naar het discussietopic heeft om te discussiëren (ook niet zo vreemd eigenlijk). Ik zou dit gewoon zo laten en een apart topic openen met als titel 'Winter 2010/2011: kaarten en voorspellingen'. Daar dan het serieuze werk, gekeuvel in het 'sneeuwpret'-topic en de rest hier.
Ik denk ook niet dat hier veel aan te doen is aangezien iedereen nou eenmaal de gang naar het discussietopic heeft om te discussiëren (ook niet zo vreemd eigenlijk). Ik zou dit gewoon zo laten en een apart topic openen met als titel 'Winter 2010/2011: kaarten en voorspellingen'. Daar dan het serieuze werk, gekeuvel in het 'sneeuwpret'-topic en de rest hier.
Het is inderdaad de laatste paar pagina's weer lastig lezen. Het merendeel van de comments bestaat uit; "Net 6 sneeuwvlokker hier" "Hoelaat gaat het sneeuwen daar?"..
Wel beetje jammer en ben het ook eens met jou idee..
Het kan mij niet zoveel schelen waar het nu sneeuwt en of het hier sneeuwt.. de vooruitzichten zijn echter leuker en de nieuwe runs helemaal, ben erg benieuwd of het dit weekend wel gaat dooien.
Mvg Jan
Tevens geeft Meteoalarm voor het hele land met uitzondering van de Noordelijke provincies sneeuwalarm af. Voor Overijssel toch nog 1 tot 3 centimeter totaal.
wow zoiets wil ik ook leren,..
heb je tips? (sites enzo)
Ik vraag mij af waar de sneeuw vandaan moet komen, want zoals ik het nu zie boven de radar blijven de buien (voor zover ze al vallen) boven Limburg en het noorden van België hangen, waar het weg draait richting zee. Hoewel ik dicht bij de Belgische grens woon, verwacht ik hier niet de 5-10 cm die eerder zijn vermeld.
Ook ben ik van mening dat veel sneeuw door de koude, droge lucht al verdwijnt voor het de grond ook maar raakt.
Overigens is het wel een mooie dag uiteraard, maken we niet vaak mee. Hier -5.6 met een chill factor van -14.2, bijzonder bewolkt, maar wel droog
Zie foto's ijs groei van een meertje in amper 2 uur tijd, druk op de foto om het beter te zien, let op de groene boei in beide foto,s :
| Gewijzigd: 1 december 2010, 15:38 uur, door luckyb1rd
heb je tips? (sites enzo)
Je gaat nu wel heel off-topic.
Maar hier, veel plezier.
http://www.vwkweb.nl/cms/index.php?option=...&Itemid=157
Dan moet je niet alles doorlezen voor dat je echt wat weet wat de voorspellingen zijn. Dit topic wordt dan het discussie forum en het andere zou dan handig zijn als het louter voorspellingen van jou en andere mods is.
Sneeuwbui die boven Vlaams Brabant hangt komt mijn richting uit ^^ ziet er leuk uit
Dan moet je niet alles doorlezen voor dat je echt wat weet wat de voorspellingen zijn. Dit topic wordt dan het discussie forum en het andere zou dan handig zijn als het louter voorspellingen van jou en andere mods is.
Sneeuwbui die boven Vlaams Brabant hangt komt mijn richting uit ^^ ziet er leuk uit
reken maar niet op die bui. valt hier nog steeds niks terwijl het al aderhalf uur zou moeten sneeuwen.