Nou ik weet niet of jou Head & Shoulders op is maar ik zie helemaal niks!
Ik ga nu even fijn roken op het balkon hier en zal even goed kijken of ik ze ook "zie vliegen'
Ik vind de KNMI waarschuwingen toch weer zuinig. Ze verwachten lichte sneeuw.
KNMI is wel vaker erg zuinig met hun voorspellingen , en 't komt maar al te vaak voor dat het dan 1 a 2 dagen ervoor plots bijgesteld wordt. Of het nu sneeuw, onweer of storm is. Nu ook weer, de dooi is al verschoven van vrijdag naar zondag en je zal zien dat hij morgen helemaal is verdwenen... Ik blijf bij O-O en onze enige echte Jan!
Is dat een temperatuur afhankelijkheid ? Ik heb in Oostenrijk toch ook wel eens flinke vlokken gezien bij -20 .
Is er een vlokken expert in het huis ?
Ik ga nu even fijn roken op het balkon hier en zal even goed kijken of ik ze ook "zie vliegen'
Hier in Z-W Friesland zie je ook kleine sneeuwvlokjes zo nu en dan, terwijl ook hier de lucht blauw is. Dus het zou best kunnen dat dat hier heen wordt geblazen.
Edit: KMI heeft al weercode oranje uitgegeven voor héél het land.
Ik kom niet verder dan geel???
edit: verkeerd gelezen: geel voor KNMI, niet KMI | Gewijzigd: 1 december 2010, 12:57 uur, door Anarchy
Is er een vlokken expert in het huis ?
Je zult het vast hier wel ergens kunnen vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuw
Ik weet zelf dat het inderdaad zo is dat bij lagere temp de vlokken kleiner worden, en minder plakkerig.
:)
Edit: KMI heeft al weercode oranje uitgegeven voor héél het land.
Ondanks een hardnekkig Hollands gerucht zijn die belgen zo dom nog niet.
;)
Ik weet zelf dat het inderdaad zo is dat bij lagere temp de vlokken kleiner worden, en minder plakkerig.
:)
Dat lijkt me idd wel mogelijk, aangezien hoe kouder, hoe minder vloeibaar water een sneeuwvlok kan hebben in zijn kristal . De sneeuw wordt dan 'droger'.
Als ik die sneeuwkaartjes van gfs zie en goed gekeken heb 10 tot 20 cm in een groot deel van Friesland? Knmi voorspeld veel minder...
Kan morgen nog leuk worden met krachtige tot harde wind erbij
PP blijft erbij dat het zondag gewoon regen wordt met een graad of 4! Maarja dat is Piet
Volgens buienradar zou het daar nu al moeten sneeuwen!
Hier in hartje Maastricht (nog) geen sneeuw van betekenins gezien.
Temperatuur momenteel -6
Kompleminte,
J
Morgenmiddag blijft het bewolkt en valt er hier en daar lichte sneeuw. Het Waddengebied en de kuststrook krijgen morgenmiddag en -avond te maken met sneeuwbuien. Dit kan een sneeuwdek opleveren van ongeveer 5 cm, lokaal mogelijk meer. De middagtemperatuur ligt tussen 0 graden in het Waddengebied en -6 in het midden en zuiden. De wind is zwak uit noordoost, later uit uiteenlopende richtingen. In het oostelijk Waddengebied waait echter nog een krachtige noordoostenwind.
En af en toe sneeuwt het hier een klein beetje. maar vanacht /morgen zou er meer kunnen vallen? men verwacht hier in het noorden 6 a 12 cm sneeuw. met verkeers overlast. op grote schaal.