Dan over de super storm, dit is niet de schuld van Corbyn maar van onze eigen paulus de weerkabouter. Paulusma had gewoon zijn bron moeten checken of gewoon (sorry dat ik het zo zeg) zijn bek moeten houden.
De voorspelling van Corbyn is niet echt en voorspelling maar eerder en kans berekening.
In geval van de super storm zag de kansberekening er ongeveer zo uit.
75% kans op zware storm met hoge golven.
50% kans op storm met zware rukwinden en matige tot hoge golven.
20% kans op wind stoten met af en toe rukwinden.
10% kans op normaal weer zonder noemenswaardige wind.
2% kans op en super storm met extreem hoge wind pieken.
Je ziet dus dat Piers Corbyn berekent dat de kans op en zware storm 75% is en die van de super strom slechts 2%.
Voor de huidige situatie kun je en zelfde verhaaltje maken.
80% kans op aan houden koud weer met lage tot zeer lage temperaturen en veel sneeuw.
60% kans op aan houden koud weer met temperaturen snachts ruim onder nul en over dag rond het vriespuntmet af en toe sneeuw.
30% kans op winters weer met temperaturen rond het vries punt en neerslag welke valt in en vorm afhankelijk van de temperatuur.
5% kans open periode van hogere temperaturen met veel regen en wind waar bij eerst door de nog aanwezige kou ijzel kan op treden.
Dan volgt er vaak ook nog en uiteenzetting van het hoe en wat hij verwacht.
Zo werkt dus Corbyn, het is heel simpel maar je moet wel goed uit jken en net zo maar blindelings wat schrijven zo als Paulusma dat deed.
Laat maar komen.
Laat maar komen.
Die van mij nog niet en woon dichtbij Deventer.
temp. Schommelend tussen -7 -8
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Totaal 72 uur
Begrijp ik die kaartjes goed en klopt het dan dat er in dat lichtere stuk in Friesland zo'n 20 tot 50 cm sneeuw kan vallen?
Overigens hier nu zonnig, maar snijdend koud. Hier geen sneeuwvlokken zoals in Heerenveen gemeld.
Is dat nu het vriesdroog effect? Kan iemand dat bevestigen?
volgens mij heeft dat met de luchtvochtigheid te maken
als er teveel vocht is in koude lucht dan word dat overschot afgestaan door condens of ijs
en als er weinig vocht in de lucht is, dan zal je ook niet hoeven te krabben | Gewijzigd: 1 december 2010, 12:36 uur, door weerfreakje
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Aiii... Moet zometeen gaan werken... Aangezien er voor de tweede auto (die ik rij) geen winterbanden meer te krijgen waren in de regio parkstad, verzoek ik bij deze uitstel van de sneeuw tot 23 uur...
Ja droge koude uit het oosten, minder vocht in de lucht = minder krabben.
Volgens het knmi valt hier aan de kust strook rond de 5 cm of enkele cm meer vanaf morgen tot vrijdag
Iets soortgelijks ja. Heet sublimatie in de natuurkunde, dus een overgang van vast naar gas.
Ik vind de KNMI waarschuwingen toch weer zuinig. Ze verwachten lichte sneeuw.
Ik vind de KNMI waarschuwingen toch weer zuinig. Ze verwachten lichte sneeuw.
Ze gaan hard onderuit denk ik straks let maar op ....
En wie had de hele tijd dit al zien aankomen?
| Gewijzigd: 1 december 2010, 12:47 uur, door weerfreakje
Mijn (on)weer foto's : Foto's