Hij die niet genoemd mag worden.
Ik zou me dik aankleden als ik jou was: bivakmuts, leren handschoenen, leren jas, snowboots en een sjaal om je gezicht.
Of mensen je dan zien als een misdadiger is een ander .
"Standard meteorology will consistently underestimate the lenghts of cold periods and will grossly underestimate the severity of blizzard and snow deluges at times. As last winter and for the first snow deluges this winter."
Vrijdagavond staat het schaamrood waarschijnlijk wel op de klappertandende kaken van het KNMI
Zoals toen met zijn superstorm zeker ?
Zitten er nog steeds op te wachten.
Dat zo'n figuren zelfs maar al aandacht krijgen, maar ach, in deze overgemediatiseerde maatschappij moet het natuurlijk steeds spectaculairder...
"Standard meteorology will consistently underestimate the lenghts of cold periods and will grossly underestimate the severity of blizzard and snow deluges at times. As last winter and for the first snow deluges this winter."
Vrijdagavond staat het schaamrood waarschijnlijk wel op de klappertandende kaken van het KNMI
Dat noemen ze in de psychologie 'Regression towards the mean' of 'neiging naar het gemiddelde'
Als je maar genoeg berekeningen doet, dan zal je er altijd in de 2 uitersten hebben zitten en dan krijg je altijd dat het gemiddelde niet extreem is, maar veel naar het gemiddelde hangt. Dat is het nadeel van veel 'runs' doen.
Dat zo'n figuren zelfs maar al aandacht krijgen, maar ach, in deze overgemediatiseerde maatschappij moet het natuurlijk steeds spectaculairder...
Toch denk ik dat iedereen een stukje vast heeft van deze waarheid. Het zou mij leuk lijken om een combinatie te kunnen maken van zijn berekeningen en die van de weerdiensten. Wellicht een combi kan resulteren in betere wintervoorspellingen. Zoals we hebben kunnen zien de afgelopen weken heeft de weerdiensten er iig met de huidige kennis en techniek er klap lastig mee.
In rotterdam is het nu -3.2 op 2 hoog. Leuk te zien dat vooral de luchtvochtigheid een duik neemt; deze zit nu op 64%. Hierdoor ook bijna geen rijm meer op de auto's, dus veel minder krabben in de ochtend. Ben erg benieuwd wat het weekend gaat doen.
De heftigheid van de storm viel achteraf enorm mee. Maar hij zat wel goed met de storm zelf.
Zo ook vorige winter en het begin van deze winter.
Lijkt me wijzer dat je deze man iets serieuzer neemt dan je nu doet. Je rekent hem namelijk af op dat ene geval waarbij de sterkte van de storm overschat werd. Als dat voor jou al een criterium is mag je alle weer instituten van nu wel van tafel schuiven. Die zitten er namelijk ook geregeld naast, zo niet vaker. | Gewijzigd: 1 december 2010, 12:01 uur, door Anko
In rotterdam is het nu -3.2 op 2 hoog. Leuk te zien dat vooral de luchtvochtigheid een duik neemt; deze zit nu op 64%. Hierdoor ook bijna geen rijm meer op de auto's, dus veel minder krabben in de ochtend. Ben erg benieuwd wat het weekend gaat doen.
eventjes op klikken
http://www.onweer-online.nl/weerkaart/pluim-grafieken/85/
je hoeft nooit meer te vragen naar de GFS pluim probeer ook eens de O-O site te doorspitten voor kaarten je kan er vrijwel alles vinden
weather without storms is no weather at all.
http://www.onweer-online.nl/weerkaart/pluim-grafieken/85/
je hoeft nooit meer te vragen naar de GFS pluim probeer ook eens de O-O site te doorspitten voor kaarten je kan er vrijwel alles vinden
Dat is toch de ECMWF pluim?
ik dacht dat de GFS geen pluim had eigenlijk (soortgelijk aan die andere)
al die groene lijntjes zijn dan toch afwijkingtjes op de hoofdberekening van het ECMWF model? (of mocht anders blijken, GFS?)
@franky,
Waar heb je die berichten gelezen (ben nieuwschierig)
heb je een linkje ofzoiets kunnen we meegenieten
Mijn (on)weer foto's : Foto's