Als ik de sneeuw kaartjes zie denk ik dat het KNMI weer eens veels te terughoudend reageert. Veel mensen denken nu: 'Ooh, er valt bijna niets dus ik ga de weg wel op, een beetje zout kan dar wel tegenop.' Wat een chaos zal het donderdag in de spits worden als de reizigers niets vermoedend massaal de weg op gaan, en 5-10 cm sneeuw te verwerken krijgen.
Mijn auto zat helemaal onder de vastgevroren sneeuw van maandagavond.
Het ding wat ik op de vooruit had gelegd tegen de sneeuw zat gewoon op de ruit vastgevroren.
Gelukkig dat het zo hard waaide dat het er meteen vanaf geblazen werd zodra ik een deur open deed
Dus het was geen windkracht 3, maar toch wel iets harder. De wind sneed echt in mijn gezicht en zo door mijn handschoenen heen.
Hoewel mijn banden vrij waren gemaakt (had ik extra gedaan) zaten ze als het ware vastgevroren op de parkeerplaats Pas bij mijn 2e poging kwam de auto van de plaats en daarna ging het ook wel gewoon met rijden.
Op weg naar het station zag ik stuifsneeuw op verschillende plaatsen, die als een stromende rivier van poedersneeuw over de weg ging. Was eigenlijk wel mooi, maar fotograferen en autorijden is niet zo'n handige combi dus dat laat ik mooi achterwege Maar echt glad was het gelukkig nergens.
Bij het station in Echt ben ik niet de parkeerplaats opgereden omdat het zo mooi blonk dat ik vermoedde dat het een ijsbaan was. Dus ben ik maar in een straat gaan staan waar de sneeuw nog niet aangereden was en het wel te doen was.
Toen ik daarna over de parkeerplaats naar het station liep, was het ook inderdaad een ijsbaan. Ze hadden van mij best mogen strooien daar, levensgevaarlijk
De treinen reden zowaar op tijd! De NS is voor zover goed bezig.
Hier in Maastricht ligt nu nog 2cm sneeuw en op sommige plaatsen op de stoep is het ook behoorlijk glad.
De zon schijnt op het moment, er zijn een paar wolkjes, en van binnen uit ziet het er heel vriendelijk uit (maar als je buiten komt dan niet) !
Hoewel mijn banden vrij waren gemaakt (had ik extra gedaan) zaten ze als het ware vastgevroren op de parkeerplaats Pas bij mijn 2e poging kwam de auto van de plaats en daarna ging het ook wel gewoon met rijden.
Ik ben bang dat je remmen vastgevroren zaten.. niet meer op de handrem zetten hè!? heb er al eens een goed stel remmen mee gesloopt...
De wind is zeker kracht 8 en snijdt je de adem af. Alles verder hier nog compleet groen.
ik zet hem nooit op de handrem, ik ben niet helemaal knettergek Mijn zus heeft daar ns een handremkabel mee gesloopt.
Ik parkeer hem altijd in de versnelling, kan niet zo snel vastvriezen lijkt me.
Ik bedoel is dat onderaan ( frankrijk) of duitsland?
Heb echt werkelijk geen idee
Ik gok dat ding wat nu ten westen van Zwitserland ligt. Maar de snelheid lijkt me zo laag dat we voor vanavond laat geen sneeuw hoeven te verwachten.