Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 december 2010, 09:41 uur | Bericht #171395
Citaat van rachel, woensdag 1 december 2010, 10:37 uur hier zie je het mooi aankomen

dat is wel heel klein plaatje, kan hem ook niet vergroten
Geen 1 dag is hetzelfde. Elke dag is bijzonder en proberen we er wat moois van te maken.
Imrich
Lid
1 december 2010, 09:48 uur | Bericht #171398
Zondag ij de Gammel strooitzout gekocht, 25kg voor 9euro dus nog redelijk goedkoop ook. Lag op en pallet die reeds of nog maar half leeg was. Misschien denken de mensen wel dat zwartepiet wel wat gaat strooien tegen de gladheid al denk ik zelf dat pepernoten niet echt zullen helpen. Veel ligt natuurlijk ook aan de weermensen en hoe geloofwaardig ze nog over komen. Neemt niet weg dat goede voorzorg het halve werk is.
Waarom deze advertentie?
santona
Lid
1 december 2010, 09:50 uur | Bericht #171399
Heheh vanochtend werd ik wakker en eindelijk is de redelijk diepe en brede sloot achter mijn huis dichtgevroren (deze ligt van oost naar west dus de wind stond er vol op). Er ligt nu meteen 2,5 cm maar de oppervlak is zeer ruw. Ik denk dat er meerdere plaatsen zijn waarop het ijs heel ruw is, daarom is het toe te juichen als er tijdens de dooiperiode (hopelijk kort) regen op het ijs valt. Als deze regen opvriest dan egaliseert het ijs. Dus mijn wens is: vriezen tot zondag, dooi tot woensdag, vrieskou vanaf donderdag t/m 28 februari

Als ik de sneeuw kaartjes zie denk ik dat het KNMI weer eens veels te terughoudend reageert. Veel mensen denken nu: 'Ooh, er valt bijna niets dus ik ga de weg wel op, een beetje zout kan dar wel tegenop.' Wat een chaos zal het donderdag in de spits worden als de reizigers niets vermoedend massaal de weg op gaan, en 5-10 cm sneeuw te verwerken krijgen.
Laat die historische winter maar komen...
1 december 2010, 09:56 uur | Bericht #171403
Weer een update, maar nu vanuit het zuidelijke Maastricht:

Mijn auto zat helemaal onder de vastgevroren sneeuw van maandagavond.
Het ding wat ik op de vooruit had gelegd tegen de sneeuw zat gewoon op de ruit vastgevroren.
Gelukkig dat het zo hard waaide dat het er meteen vanaf geblazen werd zodra ik een deur open deed
Dus het was geen windkracht 3, maar toch wel iets harder. De wind sneed echt in mijn gezicht en zo door mijn handschoenen heen.

Hoewel mijn banden vrij waren gemaakt (had ik extra gedaan) zaten ze als het ware vastgevroren op de parkeerplaats Pas bij mijn 2e poging kwam de auto van de plaats en daarna ging het ook wel gewoon met rijden.

Op weg naar het station zag ik stuifsneeuw op verschillende plaatsen, die als een stromende rivier van poedersneeuw over de weg ging. Was eigenlijk wel mooi, maar fotograferen en autorijden is niet zo'n handige combi dus dat laat ik mooi achterwege Maar echt glad was het gelukkig nergens.
Bij het station in Echt ben ik niet de parkeerplaats opgereden omdat het zo mooi blonk dat ik vermoedde dat het een ijsbaan was. Dus ben ik maar in een straat gaan staan waar de sneeuw nog niet aangereden was en het wel te doen was.
Toen ik daarna over de parkeerplaats naar het station liep, was het ook inderdaad een ijsbaan. Ze hadden van mij best mogen strooien daar, levensgevaarlijk

De treinen reden zowaar op tijd! De NS is voor zover goed bezig.
Hier in Maastricht ligt nu nog 2cm sneeuw en op sommige plaatsen op de stoep is het ook behoorlijk glad.
De zon schijnt op het moment, er zijn een paar wolkjes, en van binnen uit ziet het er heel vriendelijk uit (maar als je buiten komt dan niet) !
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
SniperEye
Lid
1 december 2010, 09:59 uur | Bericht #171404
Ik heb spikes gekocht voor onder mijn schoenen, maar op ijs werken deze ook niet optimaal. Sommige delen zijn inderdaad een ware ijsbaan.
rdevos
Lid
1 december 2010, 10:04 uur | Bericht #171406
de zon schijnt hier het is - 7 voor het gevoel is het nu -16... het nadeel van de zon de sneeuw smelt een kleinbeetje maar zodra het vloeibaar word bevriest het weer wat krijg je dan op de wegen die niet gestrooit worden ? IJSBAAN zoals bij mij in de straat echt ziek.
Weatheralert B.V, Het weer, een spectaculaire ontwikkeling! www.weatheralert.nl ga direct naar onze site!. :)
Imrich
Lid
1 december 2010, 10:05 uur | Bericht #171407
Spikes die niet werken? Moet je ze slijpen, maar is het niet de bedoeling van js dat het glad wordt als en ijsbaan?

Overigens misschien en leuk idee om en gladde ijsvloer te krijgen. Gooi er wat water op.
pakkie
Lid
1 december 2010, 10:05 uur | Bericht #171408
Wat hoor ik nou winter blijft tot vogende week donderdag,niet slecht
rdevos
Lid
1 december 2010, 10:06 uur | Bericht #171409
GMT_WCHILL_latest.png
Weatheralert B.V, Het weer, een spectaculaire ontwikkeling! www.weatheralert.nl ga direct naar onze site!. :)
Shadow112
Lid
1 december 2010, 10:08 uur | Bericht #171411
Goedenmorgen weerfreaks!

Temp verloop Zwolle e.o.
koud01.JPG
Gevoels temp.
koud02.JPG
Meter per S
koud03.JPG
BRRRrr
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Wally78
Lid
1 december 2010, 10:11 uur | Bericht #171413
Citaat van moniquepeeters, woensdag 1 december 2010, 9:56 uur Weer een update, maar nu vanuit het zuidelijke Maastricht:

Hoewel mijn banden vrij waren gemaakt (had ik extra gedaan) zaten ze als het ware vastgevroren op de parkeerplaats Pas bij mijn 2e poging kwam de auto van de plaats en daarna ging het ook wel gewoon met rijden.

Ik ben bang dat je remmen vastgevroren zaten.. niet meer op de handrem zetten hè!? heb er al eens een goed stel remmen mee gesloopt...
poiejopie
Lid
1 december 2010, 10:12 uur | Bericht #171414
Was vanmorgen idd snijdend koud. De wind had vrij spel over de haven,komend vanaf het wad, en het eerste pap-ijs drijft al met de eb-stroom voor de haven langs. De ramen van de snelboot zitten, door het buis-water dicht met ijs. Ben om 06.00 begonnen in het donker. Gelukkig geen sneeuw. anders gaan we nog een uurtje vroeger.
De wind is zeker kracht 8 en snijdt je de adem af. Alles verder hier nog compleet groen.
1 december 2010, 10:14 uur | Bericht #171415
Citaat van Wally78, woensdag 1 december 2010, 10:11 uur Ik ben bang dat je remmen vastgevroren zaten.. niet meer op de handrem zetten hè!? heb er al eens een goed stel remmen mee gesloopt...

ik zet hem nooit op de handrem, ik ben niet helemaal knettergek Mijn zus heeft daar ns een handremkabel mee gesloopt.
Ik parkeer hem altijd in de versnelling, kan niet zo snel vastvriezen lijkt me.
Joosje
Lid
1 december 2010, 10:14 uur | Bericht #171416
Weet iemand mij te vertellen welk neerslaggebied naar Ned. komt?
Ik bedoel is dat onderaan ( frankrijk) of duitsland?
Heb echt werkelijk geen idee
1 december 2010, 10:15 uur | Bericht #171418
Net ff buiten een peukie gerookt...maar was al weer binnen voordat hij op was ! Potverdrie wat een kou.
JanKoudum
Lid
1 december 2010, 10:16 uur | Bericht #171419
De nieuwe ECMWF-pluim van het KNMI, hij is in mijn ogen verbeterd:
1 december 2010, 10:16 uur | Bericht #171420
Citaat van Joosje, woensdag 1 december 2010, 10:14 uur Weet iemand mij te vertellen welk neerslaggebied naar Ned. komt?
Ik bedoel is dat onderaan ( frankrijk) of duitsland?
Heb echt werkelijk geen idee

Ik gok dat ding wat nu ten westen van Zwitserland ligt. Maar de snelheid lijkt me zo laag dat we voor vanavond laat geen sneeuw hoeven te verwachten.
JanKoudum
Lid
1 december 2010, 10:19 uur | Bericht #171424
@Keunmaster

Nopez is de nieuwe...
Shadow112
Lid
1 december 2010, 10:19 uur | Bericht #171425
Citaat van JanKoudum, woensdag 1 december 2010, 10:16 uur De nieuwe ECMWF-pluim van het KNMI, hij is in mijn ogen verbeterd:

Inderdaad,
Lijkt weer op vorig jaar, de echte dooi word steeds doorgeschoven.
:)
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
deventer
Lid
1 december 2010, 10:20 uur | Bericht #171426
op buienradar krijgen wij geen sneeuw
aankomende 5 dagen niet...

Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 342 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 342, lezen 25 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 13".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden