maar wat ik begreep hier op o-o valt er toch meer dan 1 of 2 cm?
zie de kaartjes van Jan een pagina terug
Onweersdagen: 0
Ik zie gewoon in de weersverwachtingen een dikke kwakkel periode aankomen..
Kou/Dooi Sneeuw/Dooi een zootje dus...
Het is te warm voor ijs en sneeuw en te koud voor een lekkere temp.
weer net niks dus. En ja ik weet het, Het is nog vroeg maar ja
aan 5 dagen kou heb ik dus niks gehad dan had ik het liever warmer gehad !
Ik zie gewoon in de weersverwachtingen een dikke kwakkel periode aankomen..
Kou/Dooi Sneeuw/Dooi een zootje dus...
Het is te warm voor ijs en sneeuw en te koud voor een lekkere temp.
weer net niks dus. En ja ik weet het, Het is nog vroeg maar ja
aan 5 dagen kou heb ik dus niks gehad dan had ik het liever warmer gehad !
Mwoah de kaarten geven het gewoon aan, je zal dat dadelijk ook terug zien in de pluim
Min 7.3 met een harde wind! Het water liep me de ogen uit!
Klopt het dat hier in het noorden ook wel het een en ander aan sneeuw kan gaan vallen vanaf morgen?
Denk dat wij het vooral van de eventuele sneeuwbuien moeten hebben!
Ze spreken over zeldzaame gevoelstemps....... komt door de vrij harde wind.
Dat zeg ik, we kunnen er nu mooi vast aan wennen (bedoelde ik eigenlijk). nu met behulp van harde wind, straks windstil heerlijke stralingskoude.
Ik zag ergens op een kaartje (weet niet welk topic en welke pagina) dat december veel kouder uit zou vallen dan het zoveel jaarlijks gemiddelde.. Ben ik even blij met mijn gaskachel!
Ik lees al een tijdje mee en heb nu maar even een profiel aangemaakt.
Het is nu 09.10 uur en de temperatuur hier aan de oostgrens (Emmen) is -8,9 en een harde oostenwind. Ik werk buiten maar blijf lekker binnen vandaag, dit is echt niet te doen.
Enkel als we er allemaal kokend water beginnen in te gieten...
temp : -5.6°C en dalend met een snijdende ooster, winter zoals het hoort
Persoonlijk geloof ik er niet in..
Persoonlijk geloof ik er niet in..
Als ik de verwachtingen hier zo lees vanaf gisteren, dan is het waarschijnlijk dat die dooi meevalt/wegblijft. Hooguit een kwakkel. Zoals Jan al aangaf zal nieuwe pluim weer kouder zijn. Ben benieuwd
Winterbanden in alle gangbare maten: Uitverkocht;
Weerberichten: Waarschuwingen om extremiteiten goed te bedekken;
Verkeer: iedereen rijdt weer stapvoets en NL veranderd in een grote file;
Strooizout: nagenoeg uitverkocht;
Schaatsen in alle ganbare maten: nagenoeg uitverkocht...
Ik heb nog geen ijsberen met hout zien slepen, dus koud is het nog niet. Een klein speldeprikje van de winter en heel NL ligt lam omdat men niet kan omgaan met dit weer. Rijvaardigheid van veel mensen is ver onder de maat, auto's zijn niet winterklaar, bussen al helemaal niet, treinen vertragen, enz. enz.
Ik hou mijn hart vast als hier eens echt winter komt... Ben zelf enkele keren in Lapland (FIN) geweest: daar is echt winter. Als ik zie hoe men daar omgaat met dit soort weer, vrees ik dat we in NL, bij echte winter helemaal plat gaan...
Volgens een klant van me is het in Zweden waar ze woont (Trollhättan) momenteel -22°C. Volgens haar ook heel abnormaal voor de tijd van het jaar. Ze krijgt het binnen in huis maar net op 15°C.
Ik hoop dan ook nog te leven hoor.
Die verwachting is zekerder dan die van het weer
Zulke goede ogen heb ik niet | Gewijzigd: 1 december 2010, 09:41 uur, door Brisk