H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Mijn staat al vanaf september online
Vind ik ook al denk ik dat de koude pas donderdag terugkeert, gezien de pluim tenminste.
Volgens mij is het zo dat het warme water juist lager in de sloot ligt en het koude bovenop, anders zou ijsvorming onderin de sloot moeten beginnen ook zouden kikkers en vissen dan steeds meer aan de oppervlakte te zien zijn, en dat is natuurlijk niet zo. Dat is het vreemde aan water, want normaal stijgt warmte juist op.
Uit mijn hoofd, zoetwater blijft aan de bodem altijd rond de +4 graden dus daar blijven de dieren
Wordt vast weer een lekkere boel daar dan.
Hmm, met de temperaturen die GFS in de run heeft zitten zou dit kunnen betekenen dat er of heel veel sneeuw valt in delen van NL of dat er hier en daar op straat geschaatst kan worden! Laten we maar tot zaterdag wachten alvorens volgende week nader onder de loep te nemen.
@hemavijo
Thx, weer wat geleerd | Gewijzigd: 1 december 2010, 00:20 uur, door santona
Volgens mij is het zo dat het warme water juist lager in de sloot ligt en het koude bovenop, anders zou ijsvorming onderin de sloot moeten beginnen ook zouden kikkers en vissen dan steeds meer aan de oppervlakte te zien zijn, en dat is natuurlijk niet zo. Dat is het vreemde aan water, want normaal stijgt warmte juist op.
Uit mijn hoofd, zoetwater blijft aan de bodem altijd rond de +4 graden dus daar blijven de dieren
Opzich is dat niet raar , omdat de temperatuur boven het oppervlakte van het water heel laag is.
Maar ik denk dat het warme water wel omhoog gaat, omdat ijs toch meestal ook het snelst van onder dooit? ijs word gewoon dun, en vervolgens hou je een dun laagje over, omdat de temperatuur boven het oppervlakte dan niet meer koud genoeg is om het warme water omlaag te houden. | Gewijzigd: 1 december 2010, 00:20 uur, door joshoon
En in het volgende stukje spreekt men over het verschijnsel, ijsdooi bij temps onder nul maar met sneeuw op het ijs. http://www.weeronline.nl/kans-op-een-Elfst...cht-35/3500/135
Fijne 2-sec interval zo in de animatie Ik zou voorstander zijn van standaard 2 sec (tenzij het veel moeite is om dit te switchen, het is maar een idee!) Ziet er prima uit voor de liefhebber in mij, de forens houdt hier wat minder van..
Vind ik ook al denk ik dat de koude pas donderdag terugkeert, gezien de pluim tenminste.
zie mijn posting vorige blad!
geld niet voor stromend water, daar is het anders!
Leuk, ga ik wel even beluisteren morgen..
Nog een vraag. Wat zegt die gevoelstemperatuur nou precies. Ik vind het raar dat zoiets bestaat eigenlijk. Temperatuur is temperatuur toch? Ben vanavond buiten wezen hardlopen en vindt het ook zeker geen -8/-10 aanvoelen ofzo.. Tuurlijk tegen de wind in is een beetje ijziger maar of dat nou zo heel veel scheelt.
Daarnaast kan ik me ook niet herinneren dat dit vroeger ook al gebruikt werd?
Onweersdagen: 0