Maar als ik dan die kaartjes hier zie, krijgen wij duidelijk ook wel wat sneeuw. Zo apart blijf ik het vinden...
Even afwachten op de GFS-uitdraai die Jan dadelijk zal plaatsen.
Deze run lijkt me dan zeker wel betrouwbaar voor de komende 24uurs-verwachting, dat moeten ze toch wel aankunnen, het is nog 20 uur weg ongeveer, dan kunnen ze dat toch wel goed 'voorspellen', neem ik aan.
Dan kunnen we denk ik de balans gaan opmaken wie de beste papieren enzo heeft.
Deze run lijkt me dan zeker wel betrouwbaar voor de komende 24uurs-verwachting, dat moeten ze toch wel aankunnen, het is nog 20 uur weg ongeveer, dan kunnen ze dat toch wel goed 'voorspellen', neem ik aan.
Dan kunnen we denk ik de balans gaan opmaken wie de beste papieren enzo heeft.
Ja tuurlijk, maar hele avond stonden er ook waarschuwingen voor alle provincies en nou is het ineens weg. Kan ook zomaar weer terugkomen natuurlijk, maar blijf het apart vinden. We wachten wel af.
Vind ik ook al denk ik dat de koude pas donderdag terugkeert, gezien de pluim tenminste.
Het water wordt goed gemengd en onderkoeld waardoor uiteindelijk er sneller ijs gevormd kan worden als het maar blijft vriezen... overigens zakt koud water naar de bodem dus het warmste water zit van nature altijd al aan de oppervlakte.
Een ijsvloer wordt dus continu belaagd door relatief warm water dat juist ijs wil vormen op de bodem.
Volgens mij is het zo dat het warme water juist lager in de sloot ligt en het koude bovenop, anders zou ijsvorming onderin de sloot moeten beginnen ook zouden kikkers en vissen dan steeds meer aan de oppervlakte te zien zijn, en dat is natuurlijk niet zo. Dat is het vreemde aan water, want normaal stijgt warmte juist op.
@ de pluim, heerlijk dicht bij de nul blijvend zo te zien! Misschien maakt het oosten zelfs kans onder nul te blijven (op 1 a 2 dagen na). Wel link dat er kans op ijzel is door de koude aan de grond en de warme bovenlucht.
@ de sneeuwkaarten voor Wo/Do, ziet er veelbelovend uit. Zeker voor het zuiden des lands Maar het kan bijna niet anders dan dat het hele land ervan meeprofiteert. Zelf schat ik.
ZuidWest NL: 5-10 cm
ZuidOost NL: 8-12 cm
NoordWest NL: 5-8 cm
Noordoost NL: 3-5 cm
Dat was afgelopen week ook zo.....en een paar uur laten was ook het noorden weer in het geel gehuld.
Dank u. hoe droger de luchtvochtigheid door vorst en andere omstandigheden hoe weiniger ijsvorming op autoruiten e.d.
Ik let dan vooral op Arnhem he
ZuidWest NL: 5-10 cm
ZuidOost NL: 8-12 cm
NoordWest NL: 5-8 cm
Noordoost NL: 3-5 cm
Dat zouden mooie aantallen zijn!! We wachten het wel af, ik zou tevreden zijn. Heeft het hele land wat!
Ik let dan vooral op Arnhem he
Klopt maar dat er sneeuw valt is nu wel duidelijk neem ik aan heel de donderdag en vrijdag sneeuw, zal echt geen 2 cm zijn
Want lees altijd wel hoeveelheden over Nederland.
Ben wel is benieuwd wat het noorden zuiden westen oosten en midden van belgie kan verwachten.
Alvast bedankt als iemand het weet
En laat het roer maar even omgaan qa weer. want we pissen steeds naast de pot om sneeuw te gaan krijgen. alles over de noordzee naar engeland. of het stort zich leeg boven duutsland.we zitten in een soort niemandsland. alleen de vorst en vroeg schaatsen (marathon) was een voordeeltje..
Misschien dat de volgende periode wat leven in de brouwerij gaat brengen. het voordeel is dat noord en west europa. zelfs zuid flink afgekoeld is. dus bij het geringste is de winter weer retour.. | Gewijzigd: 30 november 2010, 23:24 uur, door wiggelrode
Want lees altijd wel hoeveelheden over Nederland.
Ben wel is benieuwd wat het noorden zuiden westen oosten en midden van belgie kan verwachten.
Alvast bedankt als iemand het weet
Ik denk dat Belgie net zoveel kan verwachten als Nederland