Ik was net buiten en had de wind in mijn gezicht en ik moet zeggen, het deed nu al pijn aan mijn ogen.
Kom op,het is echt niet uitzonderlijk hoor dit
o k het zal wel te maken hebben met de schommeling van de aarde dat de ene keer zomers warmer en winters kouder zijn en de andere jaren wat gematigder.maar het viel me gewoon op
PS. Zoals je ziet zijn de plaatjes een beetje klein uitgevallen (raar maar waar), maar ik neem aan dat het wel duidelijk is verder!
Dat zijn heel wat uren sneeuw geloof ik voor hier. kan helaas de tijd niet zien.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik was net buiten en had de wind in mijn gezicht en ik moet zeggen, het deed nu al pijn aan mijn ogen.
Ja kan
Dank u.
Hoe droger de lucht....enz...
Bij temperaturen onder -15 graden kunnen je ogen bevriezen. Dit komt vaak voor bij deelnemers aan schaatstochten. Tijdens bijv. de Elfstedentocht staan er ook oogartsen bij de EHBO posten die je kunt raadplegen.
Door de kou knipper je minder vaak met je ogen, hierdoor zijn ze minder goed beschermd. Door extreme kou kan het vocht in de voorste oogkamer bevroren raken. Het zicht wordt wazig of slecht. In een beschutte en warme omgeving zullen de verschijnselen meestal binnen 24 uur verdwijnen. Is dit niet het geval, dan zal de arts een antibiotische zalf moeten voorschrijven. Het gevaar van bevriezing van ogen kan worden bestreden door een goede zonnebril of skibril.
Bron: AMC
Trouwens meeste sneeuwval nu berekend op wo/do nacht voor zo van land- later noord(west)waartsgaand op do | Gewijzigd: 30 november 2010, 22:07 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
(mag best van mij dan wordt het water van de paarden ook niet te krokant)
Door de kou knipper je minder vaak met je ogen, hierdoor zijn ze minder goed beschermd. Door extreme kou kan het vocht in de voorste oogkamer bevroren raken. Het zicht wordt wazig of slecht. In een beschutte en warme omgeving zullen de verschijnselen meestal binnen 24 uur verdwijnen. Is dit niet het geval, dan zal de arts een antibiotische zalf moeten voorschrijven. Het gevaar van bevriezing van ogen kan worden bestreden door een goede zonnebril of skibril.
Bron: AMC
Bedankt Romani voor de info! Dus dat wordt morgen uitkijken. Ik had nu ook al het idee dat ik minder knipperde met mijn ogen.
Misschien een domme vraag .Het valt mij op dat ik laatste dagen s'morgens niet mijn autoruiten hoeft te krabben terwijl het wel vriest,een paar nachten geleden moest ik nog wel ruitje krabben.Weet iemand misschien hoe dit komt?
Dank u.
[/quote
kijk is op de site van piet paulusma die schrijft er over
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 30 november 2010, 20:09 uur
Jammer, maar inderdaad ik stoor me ook enorm aan die magnetendingen. Ook die discussies die nergens over gaan en korte antwoorden stoort me, daarvoor hebben we ook een chat. Vanmorgen en vanmiddag heb ik al een heleboel moeten vegen en ik zal dat vanaf nu ook meer gaan doen. In ieder geval zal ik alle topicvervuiling direct verwijderen
Onweersdagen: 0
Het water wordt goed gemengd en onderkoeld waardoor uiteindelijk er sneller ijs gevormd kan worden als het maar blijft vriezen... overigens zakt koud water naar de bodem dus het warmste water zit van nature altijd al aan de oppervlakte.
Een ijsvloer wordt dus continu belaagd door relatief warm water dat juist ijs wil vormen op de bodem.
Als dat zo zou zijn zou water inderdaad eerst aan de bodem gaan bevriezen, maar dat is niet zo, dat doet het altijd als eerste aan het oppervlak, dus is er wat anders aan de hand.. In de directe omgeving van ijs is water altijd 0 graden, maar de druk aan het oppervlak is het laagst, water van lage druk heeft een hoger vriespunt dan water onder een hogere druk, ergo het bevriest het eerst daar waar de druk het laagst is, en dat is aan het oppervlak. Verklaart ook waarom de ijsgroei steeds langzamer gaat, de druk onder een laag ijs wordt steeds groter door het gewicht van het ijs wat op het water drukt, de temperatuur moet dus steeds lager zijn om het te laten bevriezen, bovendien werkt de ijslaag ook nog als een isolatiedeken.
Koud water zal best naar beneden zakken, maar er vindt in water (in tegenstelling tot lucht!) vrij makkelijk menging plaats, dat temperaturen zich redelijk snel vereffenen en dit effect nauwlijks een rol speelt (een plas water heeft meestal een vrij egale temperatuur)
Lots
edit: lol hij is wel een beetje erg groot uitgevallen | Gewijzigd: 30 november 2010, 22:21 uur, door Brisk