Zij beweert dat er in 2008 als sneeuw viel in oktober...
Nou zijn jullie als forumleden best slim
Kan iemand van jullie mij vertellen welk de eerste sneeuwval aan het eind van een jaar viel ooit?
Dan kan ik een leuke weddenschap afsluiten en winnen
In afwachting..................
13 oktober, Lage temperaturen
De vroegste sneeuw ooit van het seizoen in Nederland werd gemeld op 13 oktober 1975. Een groot deel van het land werd toen bedekt door een laagje sneeuw en enkele centimeters.
Bron:
BRON
Zij beweert dat er in 2008 als sneeuw viel in oktober...
Nou zijn jullie als forumleden best slim
Kan iemand van jullie mij vertellen welk de eerste sneeuwval aan het eind van een jaar viel ooit?
Dan kan ik een leuke weddenschap afsluiten en winnen
In afwachting..................
16 okotber 2003 sneeuwde het ook. Arnhem was helemaal wit toen.
Ik hoop niet dat je er veel geld op hebt gezet!
ik heb er ook lang overgedaan hoor om het te vinden
Oeps een foutje van mijn kant uit, maar icm met sneeuwdek zijn die temperaturen echt niet uitgesloten
Tijdens het weekeinde voltrekt zich een overgang naar minder koud weer. Tussen hogedruk boven het Europese vasteland en lagedruk boven Scandinavië en de Britse Eilanden gaat de wind uit het zuiden tot zuidwesten waaien. Overtuigen doet de verzachting niet. In de nacht blijft het waarschijnlijk enkele graden vriezen: met name in het binnenland. De plakkerige decemberkou op het vasteland in combinatie met het sneeuwdek kosten de zachte lucht veel energie. Wel gaan de hoogtewinden uit het westen waaien. Op zondag en maandag (5-6 december) dringen fronten van een tijdelijk stationaire depressie tussen de Azoren en Ierland naar ons land op. De neerslagkansen nemen dan toe en de wind gaat, mede onder invloed van een zuid van IJsland naar Zuid-Scandinavië koersende hogedrukcel, weer uit het oosten waaien.
Toch nog weer hoop op een voortzetting na een kleine dip?
Ok thanks Jan. Net het weerbericht op Belgie zeiden ze ook net als bij de NOS dat er 'wat sneeuw' zou vallen morgenavond maar niet veel.......Ik ben benieuwd wie er gelijk krijgt
Sneeuwverwachting kijkt alvast verder
Sneeuwverwachting kijkt alvast verder
Die blijft ook iedere week aan het glijden met zijn glijbaan, heb hem dat in de afgelopen maand al 30 keer horen roepen
Van mij mag het werkelijk gebeuren, hoor... maar voor morgen vroeg in de avond (Wed, 01DEC2010 18Z) een temp in Nederland van -12 graden en in het Noorden zelfs -16 graden, geeft wel een heel vertekend beeld.