....
Je hebt wel een paar punten te pakken, vooral van dat vrouwelijk schoon Maarjah lkkr samen warmworden om de haard is ook romantisch.
Het weer komt zoals het komt in NL, Het zou wenselijk zijn als we een hollandse schaatswinter hebben, gevolgd door een vrolijke lente met terasjesweer, met daarna een strandzomer en een bladerschop herfst. Maarjah dat lukt niet altijd.
En jij bent misschien snel uitgekeken op kou, maar geef toe het heeft ook wel iets moois. Chaos, gesprekken van de dag, kerstdiners met sneeuw, oud en nieuw op het ijs, sneeuwballen gooien, kleine kids hebben de tijd van hun leven. Maarja negatieve zaken horen er ook bij, lakschade, deuken, zere kont etc.
Ik zou er in ieder geval van proberen te genieten, anders zit je geheid vast in een winterdepressie
Ps. Kan iemand mij vertellen welke omstandigheden er voor nodig zijn om A, aanhoudende vorst te krijgen, B, daarbij ook aanhoudende sneeuwval te krijgen. Het is namelijk vaak zo dat er bij temps boven nul vanuit ZW megaveel regen valt en er bij koudeaanvoer vanuit het oosten zeer weinig neerslag valt. Kan kou en neerslag hand in hand gaan in NL? | Gewijzigd: 30 november 2010, 11:51 uur, door santona
Woensdagmiddag bereikt een gebied met lichte sneeuw het zuidoosten van ons land. Dit sneeuwgebied trekt noordwestwaarts. Ook donderdag valt er nog sneeuw. De totale hoeveelheid die voor woensdag en donderdag verwacht wordt is in de noordelijke helft 3-5 cm, in de zuidelijke helft 5-10 cm, in het zuidoosten mogelijk 10-15 cm.
met een NNW stroming
sneeuw en kou (en PL)
vanuit noorwegen
Marcel
Lijkt mij vrij normaal met de kleine hoeveelheid die er gevallen is. Ik kijk al uit naar de krantenkoppen als er eens 10 cm of meer in 1 één nacht valt. Dan is het weer van winterplan niks waard en grote chaos op de wegen
Woensdagmiddag bereikt een gebied met lichte sneeuw het zuidoosten van ons land. Dit sneeuwgebied trekt noordwestwaarts. Ook donderdag valt er nog sneeuw. De totale hoeveelheid die voor woensdag en donderdag verwacht wordt is in de noordelijke helft 3-5 cm, in de zuidelijke helft 5-10 cm, in het zuidoosten mogelijk 10-15 cm.
hmmmz,.. een klein rekensommetje geeft voor ons dan 7.5 - 12.5 cm hihi
we zullen zien, heb de schaallat al uit het vet gehaald
Edit: die sneeuwkaart ziet er goed uit. Zeker voor het zuiden van het land en voor BE
Ook weer niet helemaal, kijk maar eens naar die nul gradengrens. Dikke dooi is 70% van het land.
Maar ach dat is nog ver.