http://wetterzentrale.de/topkarten
Ik typte eens weervoorspelling winter 2010-2011 in op google en kwam hier terecht. Toen zag ik hoeveel mensen dit weer toejuichen en hoe erger hoe beter. Ik kom er juist zot van, en versta dit helemaal niet. De winter is goed voor 2 weken (altijd leuk koud buiten iets warms drinken aan een kraampje en dan lekker warm thuiskomen) maar dan heb ik het meer dan gehad.
Vooral als je rekent dat we slechte zomers hebben die voorafgegaan zijn door een zuipnatte lente en superstrenge winter met sneeuw tot in april en na de zomer opnieuw een kletsnatte herfst en nu al in NOVEMBER OPNIEUW SNEEUW!!!
Is voor niets goed. De gezelligheid is tof voor 2 weken en niet meer. Het moet voor mij ook geen 12 maanden 25 graden zijn of meer, no way! Maar in de lente zo een 15 graden en veel minder regen en een droge zomer met weinig regen en temperaturen va 22 tot 32 graden en daarna moo nazomertje en zachte herfst en een winter zonder al te veel vriezen en temperaturen tussen de 6 en 12 graden.
Maar nu en vorig jaar en het jaar ervoor??? Regen,regen en nog eens regen en nu weeral sneeuw. Voor niets goed.
We hebben al meer dan een maand geen zon of nauwelijks gezien. Vroeg donker, donker bij het opstaan, depri mensen, geen barbecuegeuren of fluitende vogels in de vroegte, geen ronkende grasmachines en de geur van vers afgereden gras die zo heerlijk ruikt, lopende snotneuzen, koude voeten en handen en oren, wintervoeten, als autoliefhebbers vuile wagens met vooral het verdomde zout die je wagen kan aantasten. Smerige wegen, smerige inkomhallen van je huis met al die rotsneeuw, gevaarlijke wegen, dieren die geen eten vinden, hoge mazoutkosten en elektriciteit, het vrouwelijk schoon die ingepakt loopt (hehe), bevroren ruiten van wagens, enz...
Ik lijk nu zo een frustro en onhappy mens, maar dat ben ik zeker niet, i am still happy maar de zomer is zovele malen leuker! Als hij teminste niet opnieuw kletsnat wordt. | Gewijzigd: 30 november 2010, 11:32 uur, door Summer
Ik typte eens weervoorspelling winter 2010-2011 in op google en kwam hier terecht. Toen zag ik hoeveel mensen dit weer toejuichen en hoe erger hoe beter. Ik kom er juist zot van, en versta dit helemaal niet. De wnter is goed voor 2 weken (altijd leuk koud buiten iets warms drinken aan een kraampje en dan lekker warm thuiskomen) maar dan heb ik het meer dan gehad.
Vooral als je rekent dat we slechte zomers hebben die voorafgegaan zijn door een zuipnatte lente en superstrenge winter met sneeuw tot in april en na de zomer opnieuw een kletsnatte herfst en nu al in NOVEMBER OPNIEUW SNEEUW!!!
Is voor niets goed. De gezelligheid is tof voor 2 weken en niet meer. Het moet voor mij ook geen 12 maanden 25 graden zijn of meer, no way! Maar in de lente zo een 15 graden en veel minder regen en een droge zomer met weinig regen en temperaturen va 22 tot 32 graden en daarna moo nazomertje en zachte herfst en een winter zonder al te veel vriezen en temperaturen tussen de 6 en 12 graden.
Maar nu en vorig jaar en het jaar ervoor??? Regen,regen en nog eens regen en nu weeral sneeuw. Voor niets goed.
Vroeg donker, donker bij het opstaan, depri mensen, geen barbecuegeuren of fluitende vogels in de vroegte, lopende snotneuzen, koude voeten en handen en oren, wintervoeten, als autoliefhebbers vuile wagens met vooral het verdomde zout die je wagen kan aantasten. Smerige wegen, smerige inkomhallen van je huis met al die rotsneeuw, gevaarlijke wegen, dieren die geen eten vinden, hoge mazoutkosten en elektriciteit, het vrouwelijk schoon die ingepakt loopt (hehe), bevroren ruiten van wagens, enz...
Ik lijk nu zo een frustro en onhappy mens, maar dat ben ik zeker niet, i am still happy maar de zomer is zovele malen leuker! Als hij teminste niet opnieuw kletsnat wordt.
Ehm ja. Nou welkom op dit forum dan maar. (En bij dit wintertopic)
bedankt
mare
je raad al, onweer-online gaat niet over mooie zomerdagen.. (eigelijk wel maar dan met een knetterend einde van de dag )
mvg. marcel | Gewijzigd: 30 november 2010, 11:36 uur, door marcel`westland
Marcel
Stiekem hoop ik nu dat het zo koud gaat worden en dat er zoveel sneeuw valt dat de komende 4 maand aan blijft houden!
Neee...ieder zijn/haar eigen opvatting en gevoel qua winter toch?
Tis toch wat een beetje winter en de problemen stapelen zich al weer op. bij het o.v.
GRONINGEN - De toiletten in de treinen van Arriva in Groningen en Friesland kunnen niet gebruikt worden vanwege de vorst.
Het afzuigen van de fecaliën en het aanvullen van spoelwater gebeurt altijd buiten de trein. Door de lage temperaturen lukt dit niet. De wc's worden tijdelijk afgesloten. Dit wordt met stickers aangegeven op de toiletdeuren.
Het is wel wat.. is het geen WC WEER,Dan wel een WC voor behoefte.