Misschien een verdwaalde vlok maar meer niet.. tevens komen er nu meer gaten in de bewolking.. en laat het maar lekker opklaren. dat gaat een zeer koude nacht opleveren.
Schat in de de sneeuwkansen vanaf woensdag groter zijn hier int noord oosten.. maar lekker winterweer is dit niet.. gevoelstemp. rond -9.0gr. terwijl het maar 1,4gr vriest.
En denk dat de boot van st,niklaas vol warmere lucht zit op 5 dec. i.p.v pakjes.
Zie dat Sneek zelfs in de 5 tot 10 cm valt. .. Zal het wel met een hele grote korrel zout moeten nemen
Klopt over GFS model praat ik over 9-11. ECMWF ook en had erbij gezet dat die wel bij zou draaien, wat blijkt..... 10-20 nu
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. We hebben ook situaties gehad waarin het zuiden in de dooi zat en wij hier in het noorden nog vollop aan het winteren waren.
Dat is dan fijn om te weten!
Dat is helaas waarschijnlijk, zelfs Kermisspin heeft zijn mijter al bij opgezet zie ik
''De dooiaanval word een snelle dooiaanval, kans op sneeuw vanaf donderdag groter, hogere temps. zal hooguit een week a anderhalf gaan duren waarna de kou weer terug komt''
Edit: hij zei het....niet ik ! | Gewijzigd: 30 november 2010, 10:56 uur, door H. Kootstra
Maar vanaf donderdag veel sneeuw int noorden. we zullen zien. de winter is nog lang genoeg voor wat moois.
Maar vanaf donderdag veel sneeuw int noorden. we zullen zien. de winter is nog lang genoeg voor wat moois.
Hoe lang? Volgens P.P een week a anderhalf
Idd, omdat hier niets te dooien viel , alleen wat ijs
Sterke WC? geloof ik niet zo, die koude hogedruk is niet zo snel weggedrukt. Vaak geeft dat meer tegengas dan van tevoren gedacht werd. En als dat zo is, zou dat warme laag wel eens een zuidelijkere koers kunnen gaan volgen Dus kou en sneeuw, maar wel een hele spannende situatie om in de gaten te houden
Dit soort situaties zijn nu echt genieten, nowcasten, elke nieuwe uitdraai analyseren en proberen dmv ervaring en kennis er een goede voorspelling uit te krijgen. En hier op O-O wil dat laatste nogal eens lukken!