Gisteren kon het fabricaat daarvan ons niet bereiken, maar vandaag reiken de wolken, tot ver in Nederland. Echter bevat het slechts wat lichte sneeuw.
Duitse Radar
Ik heb het idee dat het ons niet bereikt maar net als al dat andere rechtstreeks boven de wadden langs trekt. Zo ziet het er wel naar uit.
(Zoals reeds ervaren deze morgen).
Ja dat klopt maar uit die pluk is de lichte sneeuw van nu te verklaren.
minus 1,2 actueel!
Ja dat klopt maar uit die pluk is de lichte sneeuw van nu te verklaren.
Bij jullie in het mooie Twente ja.....hier niet. Hier trekt alles boven de eilanden langs lijkt het wel. tis voor ons niet weg gelegd
Zoals het lijkt gaat de ene sliert over de wadden en de andere komt binnen bij Drente/Overijssel/Gelderland. Wat nu ook het geval is.
Er staat 27 kg per vierkante meter. Hoe zich dat vertaalt in sneeuwdikte hangt heel erg af van de sneeuw. Weet iemand een vuistregel om kg/m2 naar een schatting in cm sneeuw om te rekenen?
Als je het 2 uren loopje bekijkt op de radar (zie hier), zie je dat het mooie Grunn ook wordt aangedaan.
Yup.. hier in Steenwijk (zoals goed te zien op het kaartje) ook de gehele morgen al een lichte sneeuwval.
Temperatuur - 2.2 graden wel klaart de lucht al aardig op zodat ik verwacht dat het zomaar eens over zou kunnen zijn. Maar ja.. het zou zomaar kunnen dat het toch door blijft 'grommen' (zoals ze hier licht sneeuwen noemen)
Die loopjes vooruit vertrouw ik niet zo op. Dat wil vaak nogal eens tegenvallen.
die dooi is meteen zo extreem dat het gewoon *** voor alles is .... ( Zoals het er nu uitziet dan ).
Ik heb geen idee of dat nog kan veranderen...