nu weet ik dat er iemand uit arnemuiden daar een speciaal programaatje voor heeft gemaakt maar ik ben de naam kwijt ?
en dan die telescoop je moet er toch eigenlijk ook wel een motor in hebben om mee te draaien ?
ik heb zelf 2 telescopen en dan zijn gewoon handmatige maar daarvoor was ik al een stuk duurder uit dan 400 euro
nu weet ik dat er iemand uit arnemuiden daar een speciaal programaatje voor heeft gemaakt maar ik ben de naam kwijt ?
en dan die telescoop je moet er toch eigenlijk ook wel een motor in hebben om mee te draaien ?
ik heb zelf 2 telescopen en dan zijn gewoon handmatige maar daarvoor was ik al een stuk duurder uit dan 400 euro
Het stack programa wat ik gebruikt is Registax 5 maar daar zijn er meerdere van.
Het klopt idd ik heb volg 2 servo's op de montage zitten een voor de DEC en RA as deze kunnen
afzonderlijk draaien van elkaar de ‘’RA’’ as is de uren as die loopt gelijk met de rotatie van de
aarde anders zou je de maanregio die je wilt fotograferen zo weer kwijt zijn uit beeld gaat heel snel.
Hoe groter de vergroting die je gebruikt hoe sneller die uit beeld loopt.
De Montering moet je eerst uitgelijnd hebben op polaris en of het werkelijke noorden dus niet het magnetsche noorden die wijkt 1,5% af van het werkelijke en dat is de hemelpoort daar zit het hart van onze aardas tevens moet je de poolhoogte breedtegraad nog instellen dat verschilt ook iets voor elke locatie waar je woont hier in Arnhem is dat 53Gr en dan pas kun je aan het werk ik heb het even simpel uitgelegd zodat een ieder het kan volgen.
mvg,
De eerste opname uit mijn bijdrage was de landingsplaats van Apollo (15) in het Montes Apenninus gebergte het kruisje daar zijn ze geland destijds de grote krater op 8uur is ''Archimedes'' met zijn 83 km doorsnede.
Het is na al die jaren wel weer interessant om eens te weten waar de astronauten destijds precies geland zijn.Maar het is nog leuker om deze plaatsen ook zelf op te zoeken en dan met de telescop te fotograferen, en dat heb ik dus gedaan.Ik ben van plan al deze 6 plaatsen vast te leggen indien er interessen voor is volgen er nog meer.
NB:Het is mogelijk dat je deze Apollo opname ook op een ander forum tegen komt is zit namelijk op meerdere wetenschaps en Astronomie forum 's vandaar. | Gewijzigd: 9 december 2010, 22:10 uur, door Malex
Plaats-aanduidingen met tijden, zoals 'op 08:00 uur', is toch typisch iets van het leger? Beiden in dienst geweest dus?!
Ja idd dat klopt dat heb ik daar nog van over gehouden ondanks dat het al heel lang is geleden blijft dat in je geheugen staan.
Roosendaal lichting 65-1 KCT | Gewijzigd: 9 december 2010, 23:37 uur, door Malex
Plaats-aanduidingen met tijden, zoals 'op 08:00 uur', is toch typisch iets van het leger? Beiden in dienst geweest dus?!
Nee, ik heb geen dienstplicht hoeven te vervullen (slecht oog), maar een oud collega van mij was lid van het korps commandotroepen. (KCT) De Groene baretten.
Ah, zie je wel! Begrijp wel dat dat erin blijft dan, maar zoals Henk al zegt, een duidelijke methode ook!
Ah, ok, dus er toch mee 'besmet' geraakt. Ik heb ook geen dienstplicht hoeven te vervullen, kwam niet door de keuring heen. Hè wat jammer, not. | Gewijzigd: 10 december 2010, 09:51 uur, door Tyshane