ik neem aan dat jij heel wat mist
ps putten gelderland
haha oke,daar woon ik ook vlakbij,maar zoveel sneeuwt het nou ook weer niet hoor zoals u doet voorkomen;-)
2 cm denk ik zo tezien
2 cm denk ik zo tezien
ik praat niet over cm hoor ik zeg alleen dat het hier al vanaf 3 uur door sneeuwt en dat als het zo doorgaat
hier toch een pak gaat vallen v
ik gok dat er zo'n 2 a 3 cm ligt!
geen strooi wagen in velden of wegen te bekennen
dus alle(ook grote wegen) zijn glad en wit door aangereden sneeuw
maar wel weer extreem mooie platen !!! daar hebben we een hele lange zomer op moeten wachten!!!
Is nog niks zinnigs over te zeggen. GFS laat de temperatuur ( tijdelijk? ) vanaf zondag duidelijk de hoogte ingaan, terwijl ECMWF de temperatuurstijging minder drastisch laat uitpakken. Er gaat in ieder geval komend weekend wat gebeuren in de vorm van een dooiaanval, maar wie weet, slaagt die slechts ten dele. En met wat geluk wordt die bult in die pluim wel wat afgevlakt de komende dagen, de winter zit nu stevig in 't zadel, en de nieuwe sneeuwlaag kan als extra motor fungeren voor de kou.
Nogmaals, afwachten , is nog bijna een week vooruit.
Inmiddels al 5 cm sneeuw hier en het gaat nog steeds door met zeer kleine vlokjes.
Met de sneeuw krijg je en ander probleem namelijk grip. Je kunt tijdens en sneeuwbui gewoon rijden als je rustig aan doet en voldoende afstand houd. Op het moment dat je geen afstand houd en plotseling moet remmen kom je twee gevaren tegen, de ene is over duidelijk geen grip betekent niet kunnen remmen en dan is je voorganger in eens heel dicht bij. De andere is lastiger. Door dat je geen grip hebt kun je moeilijker van je plaats komen dit geeft dus vertraging waar door achter op komend verkeer ook moet remmen. Je krijgt dus en kettingreactie van voertuigen die geen grip hebben en dus niet weg komen.
De beste oplossing is minimaal3 auto lengtes afstand bewaren en rustig inde tweede versnelling door tuffen en af en toe de koppeling in trappen en de auto gewoon laten rollen omen gat te creëren. Alleen snapt 99,99999999999999% van de mensen die nu in de file staan dit niet.
Maar je zit nog wel steeds te F5-en hier. (net als ik )
Maar het lijkt door te schuiven, dus wellicht kan er nog wat komen in het noorden. Voor ons zal het te hoog gaan.
Om 18:00 uur
Net een brandweerauto voorbij horen loeien, dus de wegen hier zijn spekglad door de sneeuw. Oppassen mensen!
954km file @ 18:00
Mucho gracias
2 foto's van vandaag:
http://twitpic.com/3bctj0
http://twitpic.com/3bctne
Dochter zegt dat het bij Haaksbergen al vast stond..