Een bijzonder moment.
Dan heb je zaterdag niet goed opgelet .. rond een uur of 12 sneeuwde het toen eventjes, bleef alleen niet liggen.
Schiphol sneeuwt het ook, en het wordt al een beetje wit!.. Ik zit hier nog wel tot een uur of 8 ik hoop dat ik nog thuis kan komen vanavond.
Lots
Volgens mij heeft Jan eerder deze dag al vermeld dat dat gebied naar noord-duitsland trekt, dus niet richting NL.
alleen topje van t noord oosten kan er wat van mee pikken misschien..
Trekt het sneeuw gebied van Oost naar West?
Trekrichting lijkt me meer oost naar west en een klein beetje noordwest. Maar als je die bui bij hamburg volgt, trekt ie naar zuid-west. Iemand enig iedee waar die uitkomt als die nederland bereikt?
Radar
Hier ook 3 cm inmiddels en gaat nog steeds door.
Lichte sneeuwval : 1000 tot 2000 meter zicht
Matige sneeuwval: 500 tot 1000 meter zicht
Zware sneeuwval :200 tot 500 meter zicht
Uit de bewolking boven de Noordzee af en toe een lichte sneeuwbui boven de Waddeneilanden, uit de dikker wordende SC vanuit het oosten af en toe sneeuw.
Betrouwbaarheid van dat laatste reeds eerder benoemd. De verwachte hoeveelheden geven momenteel geen aanleiding tot extra waarschuwingen. Morgenochtend kan er in het zuiden van Nederland lokaal 5-10 cm zijn gevallen, over een periode van 12 tot 16 uur. De toenemende wind kan aanleiding zijn tot het zeer lokaal vormen van sneeuwduinen.
ZICHT:
Matige zichten boven de bevroren grond, boven water iets beter, matig tot goed. in sneeuw 3-5 km, zeer lokaal 1500-3000 meter.
TEMPERATUUR:
KTG en DMO ontlopen elkaar niet veel, vandaag TX -2 tot 0, TN vannacht -3 tot -5 en morgen TX een graadje kouder dan vandaag.
De ECMWF temperatuur velden zijn te koud, waarschijnlijk veroorzaakt door reeds aanwezig sneeuwdek van 5 cm in het model.
Wordt een oplossing voor gezocht.
Paraaf meteoroloog: Busscher
Robin Buscher | Gewijzigd: 29 november 2010, 16:02 uur, door rbmeteo