Maar nu misschien een dom vraagje, kwam net in mij op. Stel je voor, 't blijft weken achter elkaar koud en het blijft overdag aan zee ook vriezen, kan het zo zijn dat dan de Noordzee ook gedeeltelijk gaat bevriezen aan de kust? Vroeg ik me net even af.
Kijk hier maar eens:
http://www.meteolink.nl/nieuw/weerhistorie/winter1963.htm
Het kan dus wel, komt alleen heel weinig voor.
Daarom ook dit topic waar we ernaar kunnen kijken, BTW de run komt binnen van GFS
Oké, spannend, wanneer zijn de kaartjes hier te bewonderen? Of ben je nog druk met uitzieken en ga je lekker naar bed, das ook belangrijk natuurlijk
Anders wacht ik nog even op de kaartjes, want benieuwd ben ik wel!
ps. dit is een leuk filmpje voor sneeuwliefhebbers, de Duitsers zien heel veel vallen komende week
http://www.wetter.de/videos/147931-19/aus-...ach-norden.html
Inderdaad een sneeuwrijk filmpje
Met sneeuwval is het vaak nowcasten. Een voorbeeld is weer dat gisteren bijvoorbeeld Meteo France (Franse KNMI) niks zei over sneeuw in midden Frankrijk. Het gevolg was vandaag 10cm sneeuw! En zo zijn er talloze voorbeelden. Sneeuw doet gewoon wat het zelf wil
Edit: Trouwens, @KNMI over de 10 daagse :
zondag 05 december tot en met zondag 12 december
80% kans op overgang naar minder koud weer met enkele buien of af en toe regen.
Uitgifte: 28/11/2010 11.21 uur LT
:( | Gewijzigd: 28 november 2010, 22:52 uur, door stratocumulus
Op de run is overal in NL wel een keer sneeuw te vinden, bij dit plaatje het meeste tegelijk
/edit: Zoals Jan al aangaf zal hij zo een gifje plaatsen. Geeft vaak een duidelijker beeld dan losse plaatjes! | Gewijzigd: 28 november 2010, 23:00 uur, door Brisk
op het eerste kaartje zou het nu over een uurtje hier al moeten gaan sneeuwen. Ik ben benieuwd, ik verwacht het niet omdat op buienradar nog niets te zien is. De temp is wel laag genoeg. Nu hier in me achtertuin -4.0gr. Koud genoeg. Het begint ook al bewolkt te worden. Ik wacht nog even op de gifjes van Jan en dan het bed in, ben benieuwd hoe ik morgen wakker word, ja oke waarschijnlijk wel in me bed maar, met een sneeuwlaagje of niet.
Groetjes Labmuisje.
/edit: Zoals Jan al aangaf zal hij zo een gifje plaatsen. Geeft vaak een duidelijker beeld dan losse plaatjes!
Dat is nog de oude gfs volgens mij.
:) | Gewijzigd: 29 november 2010, 00:05 uur, door MarkNL