ÃÂlle weerstations verwachten morgen slechts lichte sneeuw, max 5 cm in Limburg.
Ik kan me niet voorstellen dat er dan toch dadelijk 10-15 cm door heel midden- en zuid-NL ligt.
En de berichten voor ná morgen bekijk ik nog niet, niet op tv, niet op de kaarten enzovoorts, want dat is toch allemaal koffiedik kijken blijkt wel weer, één dag vooruit nog maar.
+1
Nou dat valt wel mee, dat dikke sneeuwlaagje is er nu al uit gefilterd.
Ik denk dat de temps vrij realistisch zijn.
:)
Ik verwacht de komende avond vanuit het zuiden een toenemende bewolking. In de loop van de nacht is het overal bewolkt. Morgen overdag vanuit het zuiden lichte, maar ook matige sneeuwval. In de ochtend al lichte sneeuw. Later in de middag en avond in het zuiden en zuidwesten de meeste sneeuw. In de avond en nacht ook in het midden. Het noordelijke deel van ons land lijkt het meest buitenschot te blijven. Daarbij komt een koude en krachtige oostenwind te staan. Het sneeuwgebied ligt dinsdagochtend nog over het zuidelijke deel van ons land. Dit is een inschatting. Het meest actieve sneeuwgebied kan ook nog wat noordelijker opschuiven. Dinsdag en woensdag valt er overal wel sneeuw, maar laat de zon zich ook zien. Donderdag en vrijdag valt de meeste sneeuw in het noordelijke deel van ons land.
Piet Paulusma
Daar voetbalt n a c Terug naar het weer. Ben eigenlijk wel blij dat het morgen niet zo gaat sneeuwen. Weet iemand hoe het voor west-duitsland eruit ziet? Frankfurt en omgeving
Waar woon je Ruben? | Gewijzigd: 28 november 2010, 22:30 uur, door Shadow112
Maar nu misschien een dom vraagje, kwam net in mij op. Stel je voor, 't blijft weken achter elkaar koud en het blijft overdag aan zee ook vriezen, kan het zo zijn dat dan de Noordzee ook gedeeltelijk gaat bevriezen aan de kust? Vroeg ik me net even af.
Maar nu misschien een dom vraagje, kwam net in mij op. Stel je voor, 't blijft weken achter elkaar koud en het blijft overdag aan zee ook vriezen, kan het zo zijn dat dan de Noordzee ook gedeeltelijk gaat bevriezen aan de kust? Vroeg ik me net even af.
Nee volgens mij niet (behalve in een ijstijd). Wel bijv. de Oostzee
Volgens sommige mensen op dit forum kun je over 2 maanden over het ijs naar engeland lopen.
Ja dat heb ik heel lang geleden wel eens gezien in Zandvoort.
ps. dit is een leuk filmpje voor sneeuwliefhebbers, de Duitsers zien heel veel vallen komende week
http://www.wetter.de/videos/147931-19/aus-...ach-norden.html
ps. dit is een leuk filmpje voor sneeuwliefhebbers, de Duitsers zien heel veel vallen komende week
http://www.wetter.de/videos/147931-19/aus-...ach-norden.html
niet allen bij onze buren valt er veel sneeuw volgens dat filmpje, bij ons ook
En de berichten voor ná morgen bekijk ik nog niet, niet op tv, niet op de kaarten enzovoorts, want dat is toch allemaal koffiedik kijken blijkt wel weer
Nou dan moet je snel zappen
Zelfs dan is het niet zeker
Zelfs dan is het niet zeker
Hahaha ja of gewoon geen tv meer kijken!
Nee maar goed, de kans dat de verwachting voor morgen uitkomt is vele malen groter dan de verwachting voor woensdag en verder. En als ik één ding geleerd heb van vorige winter, is het wel de onvoorspelbaarheid van het winterweer.