Het is heel leuk en goed dat je ons 'wakker' houdt. Maar het kan zomaar zijn dat ook jouw 'voorspelling' de verkeerde is.
Voorspelling???
Hij geeft helemaal geen voorspelling! Hij laat alleen maar zien wat de kaarten verwachten
Gr Johann
nice,maar begreep ook dat na een poosje(geen data zeggen)de kou opnieuw invalt omdat de wc niet volledig terug kan komen waardoor er weer blokkades ontstaan,heb je hier wat inzicht in?
thnx 4 the info anyway en mooie dauwpunten
Ja, dus? Zullen we voortaan hier alleen nog maar dingen bespreken die al geweest zijn? Dan weten we het iig zeker!
/edit: terwijl ik dit tikte had je alweer gepost waarin je je duidelijker uitdrukt
Maar het is toch echt geen voorspellen of hameren, maar gewoon de verwachtingen volgens de modellen!
/edit2: terwijl ik dit bericht aan het bewerken was had je gereageerd, lol, lekker langs elkaar heen zo | Gewijzigd: 28 november 2010, 21:03 uur, door Brisk
Het is heel leuk en goed dat je ons 'wakker' houdt. Maar het kan zomaar zijn dat ook jouw 'voorspelling' de verkeerde is.
Jan heeft het recentelijk ook al eens aangekaart. (voorspellen -> kermis etc)
Nogmaals;
De verwachtingen zijn gebaseerd op de laatste modeloutput. en kan dus nooit de verkeerde zijn (of ik moet het zelf fout interpreteren). Ik gebruik hoofdzakelijk de ECMWF modellering en met name de MOS data (model-output-statistic), Deze worden meerdere keren per dag geverifieerd en aangepast. Kan er dus morgenochtend weer heel anders uitzien
Heeft dus niets met een foute "voorspelling" te doen. (modellen voorspellen immers niet )
Ciao Johann | Gewijzigd: 28 november 2010, 21:01 uur, door Alpenweerman
heb geen hamer gezien hoor
maar wat hij zegt zit er al een paar runs in,en allemaal gaan er in mee.tuurlijk kan je direct gaan zeggen dat onvoorspelbaar is,maar hij voorspelt niks maar verwacht.groot verschil.
Als ie nou had gezegd dat er meer sneeuw zou gaan vallen en dat de kou was verscherpt,dan had je gezegd,ja johan heb je misschien een plaatje?? | Gewijzigd: 28 november 2010, 21:02 uur, door Berry Vaas
Ik zeg "Maar zijn kaartjes blijven op die termijn even onvoorspelbaar als de rest" dus als hij had gezegd dat er sneeuw viel op 3 december had ik inderdaad ook gezegd dat het onvoorspelbaar was. Zeker in zijn geval, omdat hij zo overtuigd is van zijn kaartjes.
voor·spel·len -spelde, h -speld 1 als verwachting uitspreken 2 beloven: dat voorspelt weinig goeds
ver·wach·ten -wachtte, h -wacht 1 rekenen op de komst van: een baby ~ zwanger zijn 2 waarschijnlijk achten dat iets gebeurt