Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
28 november 2010, 12:40 uur | Bericht #168354
Citaat van 4 seizoentje, zondag 28 november 2010, 12:32 uur wowwwwwwwww een kleine witte vlek in de kaart, en laat ik daar nu net wonen pfffffffffffffffff, woon net op het randje !!
Dat gebied is toch wit? en sneeuw is wit Dus moet het haast wel goed komen.. let maar op vechten er twee om een been gaat een derde er mee heen..

Maar goed schaatsen kunnen we vlgdweek in ieder geval. dus mag de vorst nog wel even doorzetten. op naar een oldambt rit.. of misschien wel een toertocht op het blauwestad meer.. zal mooi zijn. | Gewijzigd: 28 november 2010, 12:40 uur, door wiggelrode
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Hoffies
Lid
28 november 2010, 12:41 uur | Bericht #168355
[quote name='mbouman' date='Nov 28 2010, 11:02' post='183867']
Misschien heeft dit bericht niets te maken met de winter discussie, maar heb voor jullie een online weer statistiek en prognose software online gegooid...
Het geeft de actuele temp, neerslag, wind, en nog veel meer weer in bijna elke regio van de gehele wereld.
Ook kan dit programma contact leggen met diverse online weerstations, en eventueel ook met je eigen weerstation.

Thanks
Waarom deze advertentie?
dibrachio
Lid
28 november 2010, 12:42 uur | Bericht #168356
Hoffies schreef:

Ola weervrienden,

Misschien wel een ijsdag voor de Noord-kop, dat zou bijzonder zijn...?

Ik zit er ook al op te letten. Gisteren in een groot deel van Groningen en Drenthe ook al een ijsdag, eergisteren was Hoogeveen de eerste en enige met een ijsdag. Dus die gaat nu al voor 3 op een rij. Aan de temperaturen te zien gaat vandaag heel Noord-Nederland en Gelderland voor een ijsdag. En wie weet hier in Rotterdam en wellicht De Bilt ook... Maxima voor vandaag zijn rond een uur of twee, dus nog even en we hebben antwoord.

Of het normaal is, niet echt. In een normaal jaar heeft november geen ijsdagen, maar een ijsdag is ook weer niet heel bijzonder. Iets anders wordt het als we een week lang ijsdagen hebben, en daar begint het toch langzaamaan wel op te lijken

Heerlijk die winter!
28 november 2010, 12:42 uur | Bericht #168357
Citaat van 2000, zondag 28 november 2010, 12:37 uur Stukje van KNMI guidance

NEERSLAG:
Boven de Duitse Bocht krimpt de wind naar noordoost, daardoor wordt de fetch die de koude lucht over het relatief warme zeewater maakt langer. Tevens komen hierdoor de Waddeneilanden onder deze invloed. Vanaf vanavond langdurig kans op sneeuwbuien in het waddengebied.
In de "modelbeoordeling" al uitgebreid ingegaan over de onzekerheid voor de sneeuw van morgen. Dat het gaat sneeuwen is vrij zeker, de hoeveelheden en de exacte locatie echter niet.

hahahaha las het ook net en wou het ook net opschrijven daarom die wwarschuwing hier voor het noorden! na heerlijk toch ook iets voor ons en zo snel al, laat maar komen ben benieuwd en langdurig? dan moet er toch ook wel wat vallen?
Ben
Lid
28 november 2010, 12:42 uur | Bericht #168358
Citaat van tostoast, zondag 28 november 2010, 11:37 uur ben ik dan de enige hier op dit forum die geen sneeuw wilt, zodat ik straks de schaatsen kan onderbinden doordat het ijs goed aangegroeid is.

Van mij hoeft die sneeuw ook niet te komen. Want, morgen is het weer een werkdag en dan is dus de vraag - Hoe kom ik op tijd op mijn werk en hoe kom ik weer thuis ? Blijkbaar hebben veel weerfans daar geen last van.
Werken ze allemaal naast de deur ? Of werken ze niet ? Ik vind het wel frappant dat er zoveel sneeuwfans zijn. Ik heb mijn portie wel gehad vorig jaar.
Ik kan mij eind jaren 90 en begin 2000 herinneren waarin we praktisch geen sneewwinters hebben gehad. In ieder geval interessante ontwikkelingen in de atmosfeer en ik wens de sneeuwfans ondanks dat ik liever schaatsijs heb veel plezier toe.
28 november 2010, 12:44 uur | Bericht #168359
Citaat van wiggelrode, zondag 28 november 2010, 12:40 uur Dat gebied is toch wit? en sneeuw is wit Dus moet het haast wel goed komen.. let maar op vechten er twee om een been gaat een derde er mee heen..

Maar goed schaatsen kunnen we vlgdweek in ieder geval. dus mag de vorst nog wel even doorzetten. op naar een oldambt rit.. of misschien wel een toertocht op het blauwestad meer.. zal mooi zijn.

he wiggel stukje knmi langdurig sneeuw van avond in het noorden joehoeeeeeeeeeeeee daarom die waarschuwing voor hier !
MamaAsz
Lid
28 november 2010, 12:44 uur | Bericht #168360
Citaat van 2000, zondag 28 november 2010, 12:37 uur Stukje van KNMI guidance

NEERSLAG:
Boven de Duitse Bocht krimpt de wind naar noordoost, daardoor wordt de fetch die de koude lucht over het relatief warme zeewater maakt langer. Tevens komen hierdoor de Waddeneilanden onder deze invloed. Vanaf vanavond langdurig kans op sneeuwbuien in het waddengebied.
In de "modelbeoordeling" al uitgebreid ingegaan over de onzekerheid voor de sneeuw van morgen. Dat het gaat sneeuwen is vrij zeker, de hoeveelheden en de exacte locatie echter niet.

Vind je Workum bij het waddengebied horen ?:P *edit* we vallen net op het randje zie ik net.

Het zou wel erg mooi zijn!

Het is trouwens nog ontzettend koud, net even het konijn nieuw water en stro gegeven. Dacht kan wel even zonder jas ... Nou NIET dus. Tering wat een kou.
Thermometer staat op - 5 hier in de tuin. | Gewijzigd: 28 november 2010, 12:46 uur, door MamaAsz
28 november 2010, 12:46 uur | Bericht #168361
8| Kan niet meer volgen met lezen...

KMI waarschuwingskaartje ziet er weeral heel anders uit. Ipv code oranje voor Antwerpen nu nog geel...

Han
Lid
28 november 2010, 12:46 uur | Bericht #168362
Citaat van Ben, zondag 28 november 2010, 12:42 uur Van mij hoeft die sneeuw ook niet te komen. Want, morgen is het weer een werkdag en dan is dus de vraag - Hoe kom ik op tijd op mijn werk en hoe kom ik weer thuis ? Blijkbaar hebben veel weerfans daar geen last van.
Werken ze allemaal naast de deur ? Of werken ze niet ? Ik vind het wel frappant dat er zoveel sneeuwfans zijn. Ik heb mijn portie wel gehad vorig jaar.
Ik kan mij eind jaren 90 en begin 2000 herinneren waarin we praktisch geen sneewwinters hebben gehad. In ieder geval interessante ontwikkelingen in de atmosfeer en ik wens de sneeuwfans ondanks dat ik liever schaatsijs heb veel plezier toe.

Ik ga gewoon met de trein, en aangezien ProRail en de NS hebben beloofd volledig te zijn voorbereid op de winter heb ik hier vertrouwen in!
MamaAsz
Lid
28 november 2010, 12:49 uur | Bericht #168363
Zit trouwens nog even naar de windkracht te kijken, maar dat gaat echt koud aanvoelen met een dikke rotbries.
Das minder, kan je niet zo leuk sneeuwballen gevechten houden.
Henri_1
Lid
28 november 2010, 12:52 uur | Bericht #168364
Is toch leuk niet op tijd op je werk/school geraken ?

Daarbij zal de sneeuw (tenzij je in het Oosten van België woont) vooral voor maandag middag/avond/nacht zijn!

Ben eens benieuwd hoeveel sneeuw ellende we op de weg kunnen verwachten !
Peatsmoke
Lid
28 november 2010, 12:52 uur | Bericht #168365
De winterverwachting ziet er goed uit voor ons: vanavond en gedurende de nacht sneeuw!

Let is snow, let it snow, let it snow!
An ye harm none, do what ye will!
zinniz
Lid
28 november 2010, 12:53 uur | Bericht #168366
Het ziet er prachtig uit voor Vlaanderen qua sneeuwverwachtingen, Wallonië iets minder! Morgen snel wat analoge filmpjes halen voor mijn lomo
28 november 2010, 12:54 uur | Bericht #168367
Ik hoor nu ook over het noorden sneeuw, en die sneeuw die hier komt komt vanuit België ?
Waar komt de sneeuw uit het Noorden dan vandaan en gaat die ook naar het zuiden of anders.....
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Henri_1
Lid
28 november 2010, 12:56 uur | Bericht #168368
Inderdaad KMI heeft zijn kaartje aangepast!

Is niet zomaar slecht nieuws hoor, omdat de ze zeker zijn dat er deze nacht in het oosten sneeuw zal vallen hebben ze daar al code oranje aangezet!

Wanneer er zekerheid is dat er in Vlaanderen ook een 5tal cm sneeuw zal vallen zullen ze daar ook code oranje aanzetten.
Maar deze sneeuw wordt pas tegen maandag middag verwacht dus spelen ze nu op veilig en zetten ze dus zeker al geen code oranje aan voor sneeuw die ten vroegste over 24u gaat vallen!
kat
Lid
28 november 2010, 12:57 uur | Bericht #168369
Citaat van Love Snow, zondag 28 november 2010, 12:52 uur Is toch leuk niet op tijd op je werk/school geraken ?

Daarbij zal de sneeuw (tenzij je in het Oosten van België woont) vooral voor maandag middag/avond/nacht zijn!

Ben eens benieuwd hoeveel sneeuw ellende we op de weg kunnen verwachten !

sneeuwellende is er al bij 1 cm dan ligt alles al plat en heel wat file leed.
The Storm
Lid
28 november 2010, 12:59 uur | Bericht #168370
Citaat van Ben, zondag 28 november 2010, 12:42 uur Van mij hoeft die sneeuw ook niet te komen. Want, morgen is het weer een werkdag en dan is dus de vraag - Hoe kom ik op tijd op mijn werk en hoe kom ik weer thuis ? Blijkbaar hebben veel weerfans daar geen last van.

Uhm werken doe ik, maar gewoon in mijn woonplaats (als ik alle stoplichten mee heb met de auto ben ik binnen 10 min op me werk)
Dus echt veel last van de sneeuw heb ik niet als ik naar me werk ga.
Mag ik jou dan veel schaatsplezier toe wensen?
Jeroen71
Lid
28 november 2010, 12:59 uur | Bericht #168371
vn_20101129_dldl_de.gif

Misschien staat dit kaartje al ergens maar het ziet er wel heel goed uit

zinniz
Lid
28 november 2010, 13:01 uur | Bericht #168372
st.jpg

Bron: KMI
28 november 2010, 13:01 uur | Bericht #168373
Net met het hondje buiten geweest en alles ziet nog wit van de rijp en het vriest ook nog,dus we hebben een goede koude ondergrond voor als de sneeuw komt
Kan haast niet wachten tot het zover is
Terug naar boven
6 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 6 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
6 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 421 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 421, lezen 8 mensen het topic "Winter 2011 discussietopic deel 2".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden