Dat gebied is toch wit? en sneeuw is wit Dus moet het haast wel goed komen.. let maar op vechten er twee om een been gaat een derde er mee heen..
Maar goed schaatsen kunnen we vlgdweek in ieder geval. dus mag de vorst nog wel even doorzetten. op naar een oldambt rit.. of misschien wel een toertocht op het blauwestad meer.. zal mooi zijn. | Gewijzigd: 28 november 2010, 12:40 uur, door wiggelrode
Misschien heeft dit bericht niets te maken met de winter discussie, maar heb voor jullie een online weer statistiek en prognose software online gegooid...
Het geeft de actuele temp, neerslag, wind, en nog veel meer weer in bijna elke regio van de gehele wereld.
Ook kan dit programma contact leggen met diverse online weerstations, en eventueel ook met je eigen weerstation.
Thanks
Ola weervrienden,
Misschien wel een ijsdag voor de Noord-kop, dat zou bijzonder zijn...?
Ik zit er ook al op te letten. Gisteren in een groot deel van Groningen en Drenthe ook al een ijsdag, eergisteren was Hoogeveen de eerste en enige met een ijsdag. Dus die gaat nu al voor 3 op een rij. Aan de temperaturen te zien gaat vandaag heel Noord-Nederland en Gelderland voor een ijsdag. En wie weet hier in Rotterdam en wellicht De Bilt ook... Maxima voor vandaag zijn rond een uur of twee, dus nog even en we hebben antwoord.
Of het normaal is, niet echt. In een normaal jaar heeft november geen ijsdagen, maar een ijsdag is ook weer niet heel bijzonder. Iets anders wordt het als we een week lang ijsdagen hebben, en daar begint het toch langzaamaan wel op te lijken
Heerlijk die winter!
NEERSLAG:
Boven de Duitse Bocht krimpt de wind naar noordoost, daardoor wordt de fetch die de koude lucht over het relatief warme zeewater maakt langer. Tevens komen hierdoor de Waddeneilanden onder deze invloed. Vanaf vanavond langdurig kans op sneeuwbuien in het waddengebied.
In de "modelbeoordeling" al uitgebreid ingegaan over de onzekerheid voor de sneeuw van morgen. Dat het gaat sneeuwen is vrij zeker, de hoeveelheden en de exacte locatie echter niet.
hahahaha las het ook net en wou het ook net opschrijven daarom die wwarschuwing hier voor het noorden! na heerlijk toch ook iets voor ons en zo snel al, laat maar komen ben benieuwd en langdurig? dan moet er toch ook wel wat vallen?
Van mij hoeft die sneeuw ook niet te komen. Want, morgen is het weer een werkdag en dan is dus de vraag - Hoe kom ik op tijd op mijn werk en hoe kom ik weer thuis ? Blijkbaar hebben veel weerfans daar geen last van.
Werken ze allemaal naast de deur ? Of werken ze niet ? Ik vind het wel frappant dat er zoveel sneeuwfans zijn. Ik heb mijn portie wel gehad vorig jaar.
Ik kan mij eind jaren 90 en begin 2000 herinneren waarin we praktisch geen sneewwinters hebben gehad. In ieder geval interessante ontwikkelingen in de atmosfeer en ik wens de sneeuwfans ondanks dat ik liever schaatsijs heb veel plezier toe.
Maar goed schaatsen kunnen we vlgdweek in ieder geval. dus mag de vorst nog wel even doorzetten. op naar een oldambt rit.. of misschien wel een toertocht op het blauwestad meer.. zal mooi zijn.
he wiggel stukje knmi langdurig sneeuw van avond in het noorden joehoeeeeeeeeeeeee daarom die waarschuwing voor hier !
NEERSLAG:
Boven de Duitse Bocht krimpt de wind naar noordoost, daardoor wordt de fetch die de koude lucht over het relatief warme zeewater maakt langer. Tevens komen hierdoor de Waddeneilanden onder deze invloed. Vanaf vanavond langdurig kans op sneeuwbuien in het waddengebied.
In de "modelbeoordeling" al uitgebreid ingegaan over de onzekerheid voor de sneeuw van morgen. Dat het gaat sneeuwen is vrij zeker, de hoeveelheden en de exacte locatie echter niet.
Vind je Workum bij het waddengebied horen ?:P *edit* we vallen net op het randje zie ik net.
Het zou wel erg mooi zijn!
Het is trouwens nog ontzettend koud, net even het konijn nieuw water en stro gegeven. Dacht kan wel even zonder jas ... Nou NIET dus. Tering wat een kou.
Thermometer staat op - 5 hier in de tuin. | Gewijzigd: 28 november 2010, 12:46 uur, door MamaAsz
Werken ze allemaal naast de deur ? Of werken ze niet ? Ik vind het wel frappant dat er zoveel sneeuwfans zijn. Ik heb mijn portie wel gehad vorig jaar.
Ik kan mij eind jaren 90 en begin 2000 herinneren waarin we praktisch geen sneewwinters hebben gehad. In ieder geval interessante ontwikkelingen in de atmosfeer en ik wens de sneeuwfans ondanks dat ik liever schaatsijs heb veel plezier toe.
Ik ga gewoon met de trein, en aangezien ProRail en de NS hebben beloofd volledig te zijn voorbereid op de winter heb ik hier vertrouwen in!
Waar komt de sneeuw uit het Noorden dan vandaan en gaat die ook naar het zuiden of anders.....
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Is niet zomaar slecht nieuws hoor, omdat de ze zeker zijn dat er deze nacht in het oosten sneeuw zal vallen hebben ze daar al code oranje aangezet!
Wanneer er zekerheid is dat er in Vlaanderen ook een 5tal cm sneeuw zal vallen zullen ze daar ook code oranje aanzetten.
Maar deze sneeuw wordt pas tegen maandag middag verwacht dus spelen ze nu op veilig en zetten ze dus zeker al geen code oranje aan voor sneeuw die ten vroegste over 24u gaat vallen!
Daarbij zal de sneeuw (tenzij je in het Oosten van België woont) vooral voor maandag middag/avond/nacht zijn!
Ben eens benieuwd hoeveel sneeuw ellende we op de weg kunnen verwachten !
sneeuwellende is er al bij 1 cm dan ligt alles al plat en heel wat file leed.
Uhm werken doe ik, maar gewoon in mijn woonplaats (als ik alle stoplichten mee heb met de auto ben ik binnen 10 min op me werk)
Dus echt veel last van de sneeuw heb ik niet als ik naar me werk ga.
Mag ik jou dan veel schaatsplezier toe wensen?