Ja...en als dat het geval is, zitten we nog binnen want dan kan het niet wachten om dat te melden hier op O-O
Wie weet waar de neerslag zal gaan ontstaan want op dit moment ten zo van Ned niets wat wijst op activiteit!???
En zoals ik heb begrepen komt het via het zo van ned binnen!
iemand een idee!???
groetjes winter (weer) liefhebber
Stukje terug in dit topic:
Maandag krijgen we te maken met ‘interessante ontwikkelingen’. Een mediterraan lagedrukgebied trekt over de Balkan naar het noordoosten. Tegelijkertijd bevindt de kern van een hoogtelaag zich boven het noordwesten van Frankrijk. Aan de noordzijde voltrekken zich atmosferische processen die tot de vorming van een ‘spontaan sneeuwgebied’
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/
Maandag krijgen we te maken met ‘interessante ontwikkelingen’. Een mediterraan lagedrukgebied trekt over de Balkan naar het noordoosten. Tegelijkertijd bevindt de kern van een hoogtelaag zich boven het noordwesten van Frankrijk. Aan de noordzijde voltrekken zich atmosferische processen die tot de vorming van een ‘spontaan sneeuwgebied’
Dus blijft het ''nowcasten'' met andere woorden
Ik moet morgen weer naar school en moet dan op de fiets dus het zou leuk zijn als het dan wit is of als het dan sneeuwt.
@KMI:
Maandag blijft het zwaarbewolkt met enkel over het westen aanvankelijk kans op enkele opklaringen. Overal is er kans op perioden met sneeuw en kan er in sommige streken een sneeuwlaag van enkele cm gevormd worden. Het is nevelig met vooral in de Ardennen ook kans op mist. De koude maxima schommelen tussen -1 en -4 graden. Er waait een zwakke tot lokaal soms een matige wind uit noordoostelijke of veranderlijke richtingen.
Maandagnacht valt er nog steeds lokale sneeuw en liggen de minima tussen -3 en -8 graden. De wind is zwak veranderlijk tot oostelijk.
| Gewijzigd: 28 november 2010, 12:11 uur, door jones
na dan zien we het morgen vroeg wel weer, zal mooi blijven liggen want het vriest hier al 2 dagen ook overdag, het is koud brbbbbb!
na dan zien we het morgen vroeg wel weer, zal mooi blijven liggen want het vriest hier al 2 dagen ook overdag, het is koud brbbbbb!
Ben benieuwd naar de runs van vanavond.
Zou best eens kunnen zijn dat we dit in de gaten moeten gaan houden
http://www.niederschlagsradar.de/h3.aspx?j...1®io=ham | Gewijzigd: 28 november 2010, 12:12 uur, door H. Kootstra
Volgens dit kaartje trekt er flink gebied met neerslag richting NL/BE maar blijft de neerslag beperkt tot de zuidelijke helft van het land.
Een spontaan sneeuwgebied bestaat niet, het zal toch ergens vandaan moeten komen. Uit het niets ontstaat niets!
Wat ik wel opvallend vind is de grote snelheid waarmee dit gebied naar ons toekomt.
In een paar uur tijd zou dit moeten gaan ontwikkelen.
Een spontaan sneeuwgebied bestaat niet, het zal toch ergens vandaan moeten komen. Uit het niets ontstaat niets!
Wat ik wel opvallend vind is de grote snelheid waarmee dit gebied naar ons toekomt.
Maar dat zou toch, volgens de voorspellingen, morgen ons land gaan bereiken?
Goh, ik hoop echt dat hij een stukje naar boven toe schuift.
het zal toch ergens vandaan moet komen want er is een code geel gegeven vandaag van af 18,00 voor aleen het noorden!! en als het niet uit het zuiden komt dan moet het haast wel van het noorden noord-oosten gaan komen! leuke suprise dus
Ja maar, als niet iets uit niets ontstaat......of iets niet uit niets onstaat....dan krijgen we nooit geen sneeuwbuien, oweersbuien, of wat dan ook weer.