Dat zal ook wel veranderen straks maar.....in Belgié geven ze tegen de Nederlandse grens code oranje af.
Hulde aan het KMI Maar wat ik wilde zeggen is......dan kan het in Brabant en Limburg ook zomaar code oranje worden?
Dat "groen"is voor vandaag, klik eens op morgen.... yep "geel"
http://meteoalarm.eu/index.php?lang=&AT=0&day=1
Dus niet bla,bla,bla KNMI, maar bla,bla,bla O-O'ers moeten beter lezen/kijken | Gewijzigd: 28 november 2010, 09:56 uur, door Brisk
http://meteoalarm.eu/index.php?lang=&AT=0&day=1
ooh....wacht eens even. Ik zit dus gewoon verkeerd te kijken
Verwachting voor Oost groningen.
Vandaag is de zon er redelijk bij, maar er is ook bewolking. Het blijft droog. Met een matige tot krachtige oost tot noordoostenwind wordt het -1 tot + 1 graad. Vanavond en vannacht zijn er opklaringen. Later meer bewolking en minima tussen -3 en -5 graden. Mogelijk valt er een beetje sneeuw.
Morgen is het meest bewolkt weer. Verder valt er enige sneeuw. De temperaturen liggen rond het vriespunt. De wind is matig tot krachtig uit het oosten tot noordoosten. In de nacht 2 of 3 graden vorst, wat sneeuw en bewolkt weer.
Dinsdag komen er sneeuwbuien voor, maar is er ook ruimte voor de zon. Met een matige tot krachtige oostelijke wind wordt het 0 tot 1 graad. In de nacht 3 tot 5 graden vorst.
Woensdag komt het ook tot sneeuwbuien en wat zon. De oost tot noordoostenwind wordt matig tot hard. De temperatuur blijft onder nul. In de nacht -3 tot -6 graden.
Donderdag brengt sneeuw en veel bewolking met 2 of 3 graden onder nul. In de nacht 7 of 8 graden vorst.
Vrijdag en begin volgend weekend brengen sneeuwbuien en zon met temperaturen rond het vriespunt. In de nacht lichte tot matige vorst.
HB.
hij is dan gewoon al leeg voor de grens
Zeg jij hebbert . Gun het zuiden ook wat!
Wat ook al wel gebeurd is....is dat de sneeuw noordelijker langs trok dan gezegd was.
Morgen, of beter gezegd vannacht lijkt het dan eindelijk te gaan gebeuren. Zoals alle kaarten er nu voor staan krijgen we sneeuw, echter diverse modellen laten verschillende tijdstippen zien waarop het gaat vallen. Volgens een Duitse weersite moet het vannacht al gaan sneeuwen in het zuidoosten van het land en breidt verder uit over het gehele land gedurende de dag. Mocht dit echt zo zijn dan kunnen we te maken gaan krijgen met ernstige vertragingen. Zie hier het filmpje.
GFS laat voor morgen ook aardig wat sneeuwval zien, wat te zien is op dit gifje. Het weermodel ECMWF laat zien dat de neerslag eerst het zuidoosten van het land bereikt en daarna (met de middag) zich uitbreidt over het land. Echter het noorden van het land zal het naar alle waarschijnlijkheid droog gaan houden. De aantal centimeters sneeuw is moeilijk in te schatten, maar voorlopig moeten we wel rekening houden met 8-10 centimeter en mogelijk kan er lokaal meer gaan vallen, vooral het zuidoosten van Limburg, Brabant en Zeeland. Meteoalarm komt nu al aanzetten met code geel voor morgen. Kortom morgen valt er sneeuw, alleen het tijdstip waarop de sneeuw valt is nog niet zeker. GFS zegt de ergste sneeuw in de nachtelijke uren en in de ochtend terwijl ECMWF gaat voor overdag.
Als u de weg op moet, zorgt u er dan voor dat u er goed op voorbereid bent!!!
Vaak zie je dat Belgie sneller naar oranje gaat dan Nederland. Ze zullen dus wel andere criteria hebben
Wat ook al wel gebeurd is....is dat de sneeuw noordelijker langs trok dan gezegd was.
ik hebbert??
ik zit in het oosten dus van mij mag hij vol blijven tot hier hoor!!!
ok in het zuiden legen is ook leuk!!
50 cm sneeuw voor kermisspin!!!!