80% kans op overgang naar minder koud weer met enkele buien of af en toe regen.
Ja....op het tabel van het knmi staat de windrichting al op ZW
80% kans op overgang naar minder koud weer met enkele buien of af en toe regen.
Zou ik nu nog geen waarde aan hechten, ECMWF steldt de dooi ook al weer 1 dag uit
Ik ga eerst in de nieuwe week voor verscherping van de kou (t/m a.s vrijdag) -> vanaf wo/do nieuwe runs bezien | Gewijzigd: 28 november 2010, 09:13 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
8 uur vertraging is ruim op tijd om te waarschuwen ..voor de gemiddelde NL'er... Als de O-O forummers maar wel op tijd op de hoogte zijn
Qua temperatuur of sneeuw ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Nou....ik kan je wel vertellen dat ik al een aantal zomers (qua noodweer) erg veel heb gehad aan O-O!! Ik heb meestal mijn lappy bij me staan in de zaak, zeker als er noodweer komt ben ik mooi op tijd om schade te voorkomen.
Een hardnekkige ‘thermische storing’ bevindt zich nog steeds boven de zuidelijke Noordzee. Het systeem veroorzaakte gisteravond sneeuw in Zeeuws-Vlaanderen (Sluis 5 centimeter) maar tijdens de afgelopen nacht is het overal droog gebleven en bovendien werd Nederland wolkenvrij. In grote lijnen blijft dat vandaag zo ofwel er staat ons een zonnige dag te wachten. Na een nacht en (vroege) ochtend met in het binnenland matige vorst (De Bilt -5,2, Volkel -6,4. Twenthe -6,5, Maastricht -6,6 en Hoensbroek -7,2º) komen de thermometers vanmiddag rond het vriespunt uit. De wind waait zwak tot matig uit oostelijke richtingen.
De komende nacht is er opnieuw weinig bewolking en vriest het licht tot matig. De wind waait uit het noordoosten en is matig.
Maandag krijgen we te maken met ‘interessante ontwikkelingen’. Een mediterraan lagedrukgebied trekt over de Balkan naar het noordoosten. Tegelijkertijd bevindt de kern van een hoogtelaag zich boven het noordwesten van Frankrijk. Aan de noordzijde voltrekken zich atmosferische processen die tot de vorming van een ‘spontaan sneeuwgebied’ kunnen leiden. Zoals het zich nu laat aanzien gaat het in de middag sneeuwen en dan met name in het midden en oosten van het land. Het is niet uitgesloten dat er tussen 5 en 10 cm sneeuw valt. De temperatuur blijft overdag meest onder nul en de noordoostenwind neemt in het Waddengebied toe tot (vrij) krachtig.
Na maandag neemt de kou eerder toe dan af en woensdag wordt het vanwege een straffe noordoostenwind ‘doordringend’ koud. Woensdag schijnt nog wel de zon, daarna stijgende sneeuwkansen maar de wind neemt af.
@JV
Ik laat alles gewoon op mij afkomen. (zet stiekem sneeuwmagneet vol gas ) | Gewijzigd: 28 november 2010, 09:21 uur, door H. Kootstra
Maar hij gaat toch door tot 29-11-10 . en zei gewoon als dit eens zou gaan uitkomen. Misschien vandaag een nieuwe. wie weet hoe het dan lijkt. maar zoals nu ziet het er qa sneeuw voor maandag goed uit..
Een hardnekkige ?thermische storing? bevindt zich nog steeds boven de zuidelijke Noordzee. Het systeem veroorzaakte gisteravond sneeuw in Zeeuws-Vlaanderen (Sluis 5 centimeter) maar tijdens de afgelopen nacht is het overal droog gebleven en bovendien werd Nederland wolkenvrij. In grote lijnen blijft dat vandaag zo ofwel er staat ons een zonnige dag te wachten. Na een nacht en (vroege) ochtend met in het binnenland matige vorst (De Bilt -5,2, Volkel -6,4. Twenthe -6,5, Maastricht -6,6 en Hoensbroek -7,2º) komen de thermometers vanmiddag rond het vriespunt uit. De wind waait zwak tot matig uit oostelijke richtingen.
De komende nacht is er opnieuw weinig bewolking en vriest het licht tot matig. De wind waait uit het noordoosten en is matig.
Maandag krijgen we te maken met ?interessante ontwikkelingen?. Een mediterraan lagedrukgebied trekt over de Balkan naar het noordoosten. Tegelijkertijd bevindt de kern van een hoogtelaag zich boven het noordwesten van Frankrijk. Aan de noordzijde voltrekken zich atmosferische processen die tot de vorming van een ?spontaan sneeuwgebied? kunnen leiden. Zoals het zich nu laat aanzien gaat het in de middag sneeuwen en dan met name in het midden en oosten van het land. Het is niet uitgesloten dat er tussen 5 en 10 cm sneeuw valt. De temperatuur blijft overdag meest onder nul en de noordoostenwind neemt in het Waddengebied toe tot (vrij) krachtig.
Na maandag neemt de kou eerder toe dan af en woensdag wordt het vanwege een straffe noordoostenwind ?doordringend? koud. Woensdag schijnt nog wel de zon, daarna stijgende sneeuwkansen maar de wind neemt af.
In het overgangsgebied tussen warme lucht boven Afrika en de tot boven geheel Zuidwest-Europa doorgedrongen kou, is het de afgelopen 24-36 uur onwijs hard gaan regenen. In het Spaanse Estepona aan de Costa del Sol viel tussen gisterochtend en de afgelopen nacht 91 mm: in Gibraltar werd gisteravond een etmaalsom van 176 mm afgetapt. Opvallend koud was het in de Finse hoofdstad Helsinki. Er is daar vanochtend -15,5º gemeten en in een steeds kouder wordend Siberië kwam Ojmjakon tot -53,1º. Het novemberrecord voor de koudepool van het Noordelijk Halfrond bedraagt -58,5º in 1960. Verder opmerkelijk koud op de Britse Eilanden: Sennybridge rapporteerde -14,3º. Verder aanhoudende sneeuwval langs de gehele Zweedse oostkust. In Mårtensboda aan de Botnische Golf lag vanochtend 89 centimeter.
weerman Jan Visser, Purmerend, 28 november 2010, 08:15 uur
Bron: Jan Vissers Weer
Me too! ik werk regelmatig op een call center en kan mooi vanuit een torentje de situatie voor zuidwest NL in de gaten houden. Ik werk op een vakantiepark en geef (soms ongevraagd) adviezen, ook nu weer met slecht naderend winterweer, daar zijn we erg afhankelijk van, incheck van gasten, fileverwachtingen en dus ook de roostering van receptiepersoneel. Je kan dan wel "normaal"op bepaalde tijden je mensen inzetten,maar als er verstorende weersomstandigheden zijn, dan staan die uit hun neus te boren en als dan de verlaatte gasten aankomen moet iedereen overwerken..dus geen leven meer zonder O-O!!!!(kwam dat er iets te enthousiast uit?
Ik denk dat er hier meer rondlopen die "adviezen" geven aan hun collega's