Verder gaan we weer koffiedik kijken. en het treksel opdrinken. want alle sneeuw kan verdwijnen door de zon. zelfs de verwachtingen.
Zo en nu eerst wat vetbollen ophangen voor de vogels. want de meensten van vorigjaar zijn er weer. alhoewel daar lijken ze op.
Lol, hoef ik hier niet teproberen, dan leven ze niet lang ben ik bang(heb 3 katten), maarja zelfs me katten gaan nu niet naar buiten blijven allemaal voor deur staan of ze willen zeggen van ja doei ga niet mijn tekoud.
Ik probeer alles een beetje te volgen maar het gaat zo hard allemaal, als je er een dag niet geweest bent, dan kan je bijna 50 pagina's door worstelen.
Wat me opvalt is dat er nogal wat teleurstellingen te lezen zijn, over wel en geen sneeuw en over wel of niet doorzetten van de kou..
O-O leden, het is nog maar Herfst, feitelijk het toefje slagroom voor de aanstaande taart..geniet per dag
BTW het is nu, als je naar de temperatuur kaart kijkt, echt ff winter...
Fijne dag weer vrienden.
Groeten Hoffies
Geen last van hebben 1 kater die is met -10 nog altijd buiten , en wil niet in huis. en vogels laat hij links en rechts zitten maar als er eksters zijn. is de kat bang want die vliegen de kat aan.
Maar goed ik vergeet de dieren niet met de winter. zelfs reeen komen hier achterhuis. mocht het groen niet meer voorradig zijn voor hun. maar nu nog niet. ze vertoeven nog in de 12 km ruimte achterhuis. alleen zie je ze heel goed i.v.m witte landschap.
En is slecht voor hun. omdat de jacht weer open is. verdwijnen ze in middenstanders buiken.
Maar dieren in mijn omgeving zullen het goed hebben. vooral in barre tijden.
Knmi loopt 8 uur achter op de ontwikkelingen die wij op het forum al hebben opgemerkt
Isabelle, Ach het kan nog wel hoor. ze kunnen hun eigen nog wel scharrelen. maar ze weten het gewoon. en had een flinke voorraad gekocht. dus moet dat ook aan de takken. en wieweet hoelang deze winter stand houd.
Dan heb ik liever dat ze met een vollebuik en sterk de winter ingaan.
mmm.....meestal zijn ze niet zo snel met waarschuwingen, laat staan dik 24 uur van te voren !
Das waar... toch kijk ik liever hier voor de te verwachten weersontwikkelingen | Gewijzigd: 28 november 2010, 09:10 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Ruben Weytjens
Update zondag 28 november 2010, 7u30
Datum Minima
(°C) Maxima
(°C) Wind
(Bft) Weerbeeld
Zondag 28/11 -6 0...1 O-1/2 Droog tot middernacht. Afwisselend zon en wolken.
Volgens enkele computerberekeningen zou er reeds komende nacht in Limburg enkele centimeters sneeuw kunnen vallen. Niet alle weercomputers zijn het hier minder dan 24u vooruit over eens, mogelijk arriveert de sneeuw pas in de loop van maandag. Vanavond zal hierover hopelijk wel meer duidelijkheid ontstaan. We gaan dan mogelijk zelfs de weerkaarten moeten laten voor wat ze zijn en afgaan op de radarbeelden volgen.
Maandag 29/11 -4...-3 -1...0 O-2/3 Sneeuw.
Dinsdag 30/11 -4...-3 -1...0 O-4 Meestal droog. Mogelijk hier en daar wat motsneeuw.
Woensdag 1/12 -8...-6 -4...-3 NO-2
Voormiddag droog. In de loop van de namiddag sneeuw vanuit het zuiden. Mogelijk kan het toch wel flink gaan sneeuwen tot meer dan 5cm.
Donderdag 2/12 -10...-9 -4...-3 VER-1 Kans op mist. Af en toe lichte sneeuw of motsneeuw maar meestal droog.
Vrijdag 3/12 -9...-8 -3...-2 ZW-1/2 Overwegend droog met af en toe wat lichte sneeuw.