Maar zal niet te vrolijk doen voordat het straks weer tegen valt.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Wat is je impressie van de tijd voor de kerst? Ik zie toch heel wat neerslag en aanhoudende kou. Heeft dit nog invloed op het vliegverkeer?
btw: De watertemperatuur in west Friesland is het afgelopen etmaal 3 graden naar beneden gegaan. Van +6 naar +3. Huidige temperatuur is 3.9 (vloed) met eb is het ~3 graden maar met deze temperaturen in het noorden van het land zou het over 3 dagen toch al enig dicht gaan zitten. | Gewijzigd: 27 november 2010, 21:21 uur, door xzaz
Tegen wie heb je het als ik vragen mag.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik ben misschien een zeur, maar er blijven leden die 'voorspellingen' en 'verwachtingen' niet kunnen onderscheiden. Misschien nog 1 keer duidelijk: aan de hand van de op dat moment bekende kaarten en pluimen wordt een verwachting geschetst. Dit is géén voorspelling, maar één van de mogelijke scenario's welke het meest waarschijnlijk wordt geacht. Omdat er per 'run' gekeken wordt naar de situatie, kunnen deze verwachtingen verschillen (zeker op lange termijn): een verwachting heeft een kans om uit te komen, maar ook een kans om niet uit te komen.
Ik hoop dat we een mooie discussie kunnen voeren; hierin zullen mee- en tegenstanders van bepaalde verwachtingen op elkaar reageren. Onderbouw deze discussie echter wel: niemand heeft baat bij mededelingen in de trant van: 'allemaal mooi, maar komt toch niet uit'.
ontopic: Rotterdam kruipt nu voor het eerst deze week richting de 0 graden (2 hoog).
Hieronder voor de duidelijkheid nog kaartje (grof) met de neerslag volgens ECMWF van dinsdag tm donderdag (cum)
Ciao Johann
wat een service: geweldig!
hoop trouwens wel dat het wat beter gaat uitpakken voor leeuwarden... maar goed...
we wachten het vol spanning af...
jij hoeft (gezien je woonplaats) niet zo te bedelen om sneeuw....
dat scheelt een hoop energie!
De pluim is prima hoor!
:)
hoop trouwens wel dat het wat beter gaat uitpakken voor leeuwarden... maar goed...
we wachten het vol spanning af...
jij hoeft (gezien je woonplaats) niet zo te bedelen om sneeuw....
dat scheelt een hoop energie!
Dacht je...
Hier op 1020 meter alles zo groen (bruin) als wat, afgezien dan van wat sneeuwresten.
Koud genoeg maar gewoon te droog, daarnaast trekt alle sneeuw noordelijk westelijk , zuidelijk of oostelijk voorbij.
Hogerop wel duidelijk betere condities, op 1800 meter circa 30 cm en vanaf 2000 tot 2500 meter zo'n 80 tot 140 cm.
De echte dump met sneeuw tot in het dal moet echter nog komen.
Ciao Johann
even een vraagje ik ben vanmiddag niet geweest en heb weinig zin om +/- 20 pagina's terug te lezen "ja sorry ik ben een beetje lui vandaag " maar nu lees ik in de laatste 2 pagina's veel over dinsdag tot donderdag maar niets meer over maandag. (of ik heb niet goed gelezen, dat kan ook heel goed hoor)
Maar hoe staan de stand van zaken er voor qua sneeuw...voor deze week....
Wat is dus eigenlijk vraag is een kleine samenvatting van de laatste 20 pagina's please lieve glimlach naar iedereen, knipper, knipper, glimlach, glimlach.....
Ik ben misschien een zeur, maar er blijven leden die 'voorspellingen' en 'verwachtingen' niet kunnen onderscheiden. Misschien nog 1 keer duidelijk: aan de hand van de op dat moment bekende kaarten en pluimen wordt een verwachting geschetst. Dit is géén voorspelling, maar één van de mogelijke scenario's welke het meest waarschijnlijk wordt geacht. Omdat er per 'run' gekeken wordt naar de situatie, kunnen deze verwachtingen verschillen (zeker op lange termijn): een verwachting heeft een kans om uit te komen, maar ook een kans om niet uit te komen.
Ik hoop dat we een mooie discussie kunnen voeren; hierin zullen mee- en tegenstanders van bepaalde verwachtingen op elkaar reageren. Onderbouw deze discussie echter wel: niemand heeft baat bij mededelingen in de trant van: 'allemaal mooi, maar komt toch niet uit'.
ontopic: Rotterdam kruipt nu voor het eerst deze week richting de 0 graden (2 hoog).
Goed dat je dit onderscheid maakt.
Echter een verwachting moet wel reëel zijn, als een verwachting gebaseerd is op een wilde gok waarbij de kans dat deze verwachting ook waar gemaakt wordt bv maar 10% is, heeft deze verwachting geen waarde en is deze dus niet reëel.
Naar mijn idee mogen verwachtingen pas opgesteld worden als de KANS dat deze ook zo zal verlopen redelijk groot is.
Wat is redelijk groot zul je zeggen?
Dat is rekbaar maar zeker meer dan 60%.
Natuurlijk is het zo dat het achteraf altijd makkelijk praten is, dat is juist. Een score van 100% zul je ook niet halen en als dit wel gebeurt is het meer toeval.
Aangezien het heel moeilijk is om op langere termijn een goede weersverwachting af te geven kun je dit beter nalaten.
Er zullen vast wel statistici zijn die onderzoek hebben gedaan naar de uitkomst van verwachtingen, ik heb daar zelf geen cijfers van, maar op zich zou het wel eens leuk zijn om daar iets over te lezen.
Dit zie ik anders: als je de twee grafieken betreffende de temperatuur bekijkt, dan zie je dat bij de pluim van gisteren de temperatuur op zondag/ maandag (6 dec.) al boven 0 graden lag, en dat de temperatuur in de pluim van vandaag de temperatuur pas na maandag boven de 0 zal gaan. Zoals ik deze interpreteer schuift de vorst dus voorlopig minstens een dag langer door: verwachting is dus positiever.
Hier op 1020 meter alles zo groen (bruin) als wat, afgezien dan van wat sneeuwresten.
Koud genoeg maar gewoon te droog, daarnaast trekt alle sneeuw noordelijk westelijk , zuidelijk of oostelijk voorbij.
Hogerop wel duidelijk betere condities, op 1800 meter circa 30 cm en vanaf 2000 tot 2500 meter zo'n 80 tot 140 cm.
De echte dump met sneeuw tot in het dal moet echter nog komen.
Ciao Johann
nou das ook wat....
misschien was je profielfoto wat misleidend. haha
Vanmorgen stond er nog 6,1 cm. Maar het is niet anders, het wordt in ieder geval koud en sneeuwkansen blijven aanwezig, ook daarna. Het is ook nog vroeg natuurlijk, het moet nog december worden dus ik vind het zowieso al leuk dat er sneeuw in de lucht zit.