http://www.meteox.be/
tis toopn van wel
wordt het nu ma/di of zoals veel eerder voorspeld die sneeuwstorm woensdag?
de laatste pluim laat nl helemaal geen neerslag meer zien voor wo.....
Vanaf dinsdag vooral een in strook over het midden en zuiden van het land sneeuw van betekenis.
Het noorden (Leeuwarden) lijkt minder sneeuw te krijgen en zal het vooral moeten hebben van binnen drijvende sneeuwbuien vanaf de Noordzee.
Uitgaande van de laatste EC-MOS uitdraai voor Leeuwarden valt er daar van dinsdag tot vrijdag in totaal zo'n 10 a 12 cm sneeuw.(cumulatief)
ECMOS Diagram Temp en Neerslag voor Leeuwarden
Ciao Johann
Hier is vandaag rond 12 uur de tempratuur net een 15/30 minuten boven 0 geweest. En gelukkig tot nu toe nog geen sneeuw, aangezien sneeuw de ijsvloer verpest.
wat versta jij onder 'sneeuw van betekenis'?
Voor Nederlandse begrippen 10 tot 20 cm in 24-48/h
Voor Zwitserse begrippen 50 cm of meer in 24/H
Ciao Johann
http://www.meteox.be/
Sterft binnen enkele kilometers op land uit ben ik bang.
Puur gevoed door warm zeewater. Ik hoop met je mee voor het beste natuurlijk.
| Gewijzigd: 27 november 2010, 20:47 uur, door Shadow112
Het noorden (Leeuwarden) lijkt minder sneeuw te krijgen en zal het vooral moeten hebben van binnen drijvende sneeuwbuien vanaf de Noordzee.
Uitgaande van de laatste EC-MOS uitdraai voor Leeuwarden valt er daar van dinsdag tot vrijdag in totaal zo'n 10 a 12 cm sneeuw.(cumulatief)
Ciao Johann
Johann, hartstikke bedankt voor je reactie!
Puur gevoed door warm zeewater. Ik hoop met je mee voor het beste natuurlijk.
ik woon 1-2 km van de kust. Kan dit dan zo rap uitsterven?
Afhankelijk van meerdere zaken.
Ik denk dat het wel 5-10 km kan komen. Maar pin mij er niet op vast.Het kan ook wel verder het land op trekken.
:)
| Gewijzigd: 27 november 2010, 20:51 uur, door Shadow112
Ik denk dat het wel 5-10 km kan komen. Maar pin mij er niet op vast.
:)
mja. doe ik nooit . gewoon afwachten. we zien wel wat dat ding doet
Graag gedaan.
Hieronder voor de duidelijkheid nog kaartje (grof) met de neerslag volgens ECMWF van dinsdag tm donderdag (cum)
Ciao Johann
er wordt veel gezegt over weerplaza enz enz dat die veel te voorbarig zijn o.a 28 cm sneeuw
nou dat wordt hier ook gemeld alleen het verschil is dat er hier veel meer update`s komen (doorvoor veel lof)
die andere site`s hebben volgen de kaarten ook wel heel even gelijk!! alleen stellen die alles de dag erna bij
want als alles wat hier getoond is en verteld wordt uit zou komen hadden we allang een barre winter
| Gewijzigd: 27 november 2010, 21:06 uur, door mukenpos
Ik denk ik zal je een beetje helpen, kun je lekker uitzieken.
Ciao Johann