maar laten we eerlijk zijn er is al sneeuw gevallen
alleen niet misschien in de hoeveelheden en op de plaatsen
zoals ieder hoopt, kijk ik hoop ook dat eindhoven een keertje helemaal onder sneeuwt, zon 50 cm of meer
mag van mij best
alleen de kans daarop is natuurlijk redelijk klein.
dus ik ben al gewoon blij als alles mooi bedekt is
geeft altijd zon mooi plaatje en de hond is er ook gek op
alleen wanneer dat gaat gebeuren moet ik afwachten,,,, dus blijf gewoon hopen en verwacht niks | Gewijzigd: 27 november 2010, 17:27 uur, door petje040
Lees alleen de posts van Jan, Johann, Calliep en die ene met die moeilijke naam... (de dfnggnefmm ofzo) met die sat, kaartjes
no offence tegen ieder ander die een weerkaart of verwachting post maar ik hecht daar minder waarde aan
(al is het wel leuk lees voer )
De beste voorspellingen worden meestal gemaakt door KMI(uit ervaring met vorige winter). Deze week merk ik dat het KMI om de 5 min hun voorspellingen aanpast en eigenlijk slechts knal erop zitten binnen de 24u!
Ookal hebben ze volgens mij deze week het best kunnen inschatten tot nu toe.
Ze verwachten nu sneeuw op woensdag (heel onzeker) maar ze zetten het wel op hun kaartjes dus wil volgens mij wel zeggen dat 50%+ van de weerkaarten het die richting zien uitgaan.
Voorspelling verder dan 2 dagen zijn deze week gewoon onbetrouwbaar! Dus wordt het afwachten.
Die sneeuw zal dan vallen tijdens de wedstrijd Kaa Gent-Sofia
Zou echt super zijn altijd leuke sfeer op de voetbal met sneeuw
Hopelijk is de veldverwarming sterk genoeg
Terugkeer naar huis ziet er wel minder leuk uit ....
Ach ja als dit uitkomt zit de volgende dag school er toch niet echt in denk ik ....
(hier kaartje waarover het gaat )
licht detail nog deze sneeuw zou vallen bij een Temperatuur van ongeveer -7°C!
Strooizout heeft dan toch geen effect meer of ligt die temperatuur nog lager ?
Hoe zit dit?, of trekt het geleidelijk aan naar het noorden?
Bump
Beste Jan,allereerst Beterschap met je griepje vanuit Veghel.Verder een verzoekje ,kun jij de betekenis geven (behalve die van sneeuw die is duidelijk) van de symbolen die over de vorige kaart zweven vermelden naast je kaart.
Bvd,unne domme doos
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Bvd,unne domme doos
Dank je, hier de betekenissen van iedere symbool
Dat zijn een hoop KANSEN.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Weerman David Dehenauw laat zijn licht schijnen
"Weinig sneeuw de komende dagen
27/11/2010 De komende dagen zal er weinig of geen sneeuw vallen. Dat zegt weerman David Dehenauw. Het blijft wel heel koud, te koud voor de tijd van het jaar eigenlijk, en dat zeker nog de hele week." | Gewijzigd: 27 november 2010, 17:57 uur, door zinniz
Het is inmiddels wel allemaal weggedooid, maar de eerste droge sneeuw is een feit. | Gewijzigd: 27 november 2010, 17:59 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Nu hopen op maandag en dinsdag?
Weerman David Dehenauw laat zijn licht schijnen
"Weinig sneeuw de komende dagen
27/11/2010 De komende dagen zal er weinig of geen sneeuw vallen. Dat zegt weerman David Dehenauw. Het blijft wel heel koud, te koud voor de tijd van het jaar eigenlijk, en dat zeker nog de hele week."
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Het is en blijft allemaal zeer complex.
Begin volgende week wordt het in Nederland nog iets kouder met temperaturen die ook overdag niet of nog maar nauwelijks boven het vriespunt zullen uitkomen. Ook de rest van de week zal winters verlopen. Prognoses mbt. neerslag (sneeuw) blijft een hachelijke onderneming, met name op de iets langere termijn. Veelal zal het pas in het "nowcasting" bereik duidelijk gaan worden waar uiteindelijk de sneeuw gaat vallen.
Onderstaand een kaartje voor vrijdag de 3 december. De rode pijlen vertegenwoordigen het verloop van de jetstream. Daarbinnen "gevangen" de enorme "koude vortex" (zwarte cirkel) waarbinnen diverse lagedrukgebiedjes rondtollen. De precieze ligging van deze lagedrukgebiedjes bepalen uiteindelijk het het lokale weer (sneeuw).
Wie het weet mag het zeggen......
Ciao Johann