Haha ik weet van niks
@ michael1986: Ik ging net even buiten een peukie roken en hier in Zwolle trekt het ook al dicht.
Knmi heeft inmiddels al wat meer waarschuwingen uitgegeven voor dichte mist: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa...incie.php?pr=GL
Morgen maar ff vroeg opstaan denk ik en dan ff mooie plaatjes knallen van de rijp.
Idd, ik wou net ff uit me raam kijken, en ik zie nog amper wat door de mist
hoor ik nou peter timoffeef zeggen dat er een boel sneeuw gaat vallen ??
Dat meen je niet, ik ga om 19.55 maar eens luisteren.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Niemand 'zorgt' persoonlijk voor dat weer, dus neem het maar zoals het is.
Het is voor een groot deel (en bij de meesten) jullie eigen fout door achterlijk sensatieberichtjes op Weerplaza, GS en dergelijke te gaan geloven en zo véél te veel hoop krijgen.
Juist.
Je wordt er niet goed van al die sensatie berichten.
Al draait GeenStijl zoals je weet er altijd een mooi verhaal aan.
Hopelijk kan de temperatuur nog dalen tot een graad of 1 dan wordt het hier misschien even wit
Vond de vorige versie toch veel overzichtelijker.
HELEMAAL mee eens, echt prut kaarten nu
maar wat ik me afvraag is dat die vorige kaarten wel betrouwbaar waren....
tzag er idd wel overzichtelijker uit
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Herrie in de tent op zuidelijke breedten. De exodus van luchtmassa’s uit de poolstreken heeft tot gevolg dat er ten zuiden van de 40ste breedtegraad actieve depressies tot ontwikkeling komen. Op Madeira viel de afgelopen nacht ‘meer dan een glaasje’: Funchal tapte vanochtend 155 mm af. De komende dagen trekt het Madeiralaag via zuidelijk Spanje naar Italië en koerst na het weekeinde uitdiepend via het oosten van Europa naar Rusland waar het systeem in Moskou een heuse sneeuwstorm zou kunnen gaan ontketenen.
Bij ons verloopt het weekeinde rustig en ook maandag rustig met in de nacht plaatselijk matige vorst.
Ten westen van Portugal arriveert ondertussen een actieve depressie die dinsdag sterk uitdiepend de Golf van Biskaje en het westen van Frankrijk bereikt. Tussen het naar Scandinavië koersende ‘poolhoog’ (vanochtend 1047 hPa boven Spitsbergen) en de naderende depressie steekt bij ons een harde oostenwind op. Daarmee wordt nog koudere continentale lucht aangevoerd (ze zullen wel weer om het hardst gaan roepen dat het snijdend koud zal zijn...) en aan het einde van dinsdag en woensdag neemt ook de kans op sneeuw van betekenis toe. Compleet winterweer dus! Na woensdag vult het lagedrukgebied boven of in de buurt van ons land op. Er kan dan nog steeds sneeuw vallen maar de wind neemt af en later wordt het door luchtaanvoer uit het noordwesten minder koud. Op de lange termijn is het wat minder koud maar een overgang naar zacht weer (en een westcirculatie) is niet aan de orde.
Bron: Jan visser
Hopelijk kan de temperatuur nog dalen tot een graad of 1 dan wordt het hier misschien even wit
Zet je plaats neer in je profiel, dan weten we waar er sneeuw valt
Mijn (on)weer foto's : Foto's
hoor ik nou peter timoffeef zeggen dat er een boel sneeuw gaat vallen ??
Dat moet ik zien. Wedden dat er geen lachje op zijn gezicht komt als hij dat verteld.