Dat veranders nog wel in het weekend en er na.... let maar op! | Gewijzigd: 26 november 2010, 13:37 uur, door henk55
26-12-1962:
"Er is een heel nieuw patroon ontstaan : een krachtig hoog ligt met kerndruk van 1041 hPa tussen Groenland en IJsland; een kleine depressie met sneeuwgebied, ligt met zijn centrum boven Denemarken. Dit lagedrukgebied trekt in zuidelijke richting over ons land. Een blik op de 500 hPa kaart laat zien wat er aan de hand is : een grote blokkade strekt zich van noord naar zuid over de oceaan uit. Boven Europa komt een tak van de straalstroom vanuit het noorden uit het poolgebied. Heel ver weg, bij zuid-Italië, zien we pas een stukje zuidwestelijke stroming. Kortom : de deur zit stevig op slot, en de winter heeft voorlopig vrij spel. Toen ik voor het eerst, eind jaren zestig, deze weerkaart in handen kreeg, was ik verbaasd over deze ontwikkelingen. Zo’n resolute blokkade in twee trappen; ik geloof dat dat uniek was. Vooral die laatste zet van de winter op tweede kerstdag, het afsluiten van Europa voor zachte lucht door een krachtig hoog op het noorden van de oceaan, het zou het waarmerk worden van deze winter" .
Lijkt toch wel erg veel op de huidige situatie.
Wintersportweerman Hajo
Wie kent deze man?
Jammer dat hij alles opblaast altijd, is het huisvriendje bij de televaag dus dat zegt ook al genoeg! Hij had gisteren ook een stukje met zijn polar low, het was niet eens een polar low!
Ja. Ik hoop niet dat deze teveel roet in het eten gaat gooien. Hoofdzaak is dat de noord-zuid blokkade op de oceaan stand houdt.
Hierin kan ik helemaal meegaan !
Als je van "superlatieven" en "sensatie" houdt dan ben je daar aan het goede adres !
Gr. Johann | Gewijzigd: 26 november 2010, 13:56 uur, door Alpenweerman
Mee eens.
Sneeuwverwachting.NL lijkt meer op een Alpenlanden promotie tour van wintersportvakantie aanbieders!
Je zou verwachten dat een Nederlandse sneeuwverwachting website ook over de (mogelijke) sneeuw in Nederland zou gaan. Niet dus.
Wellicht heeft het ook weinig zin om speciaal een website te starten voor alleen een paar dagen sneeuw per jaar.
jan zegt er niks over dus laat dat ding lekker goan!!
laten we nou maar ons concentreren op dat gebiedje wat op de noordzee ligt , in plaats van een PL die hier niet komt !
weather without storms is no weather at all.
jan zegt er niks over dus laat dat ding lekker goan!!
laten we nou maar ons concentreren op dat gebiedje wat op de noordzee ligt , in plaats van een PL die hier niet komt !
Mee eens; heb het bij het kaartje duidelijk neergezet