Nu alleen de units nog op het dak zien te krijgen ( zit thuis met rug klachten
Cumulus van sanday soft is leuke software ziet er betere uit als de bij geleverde en je kan je ws op je website plaatsen
ontopic Linschoten zonnig droog en 3.6 gr voelt wel koud. niets gehad nog maar gisteren viel er een paar km verderop bij gouda een dikke laag hagel
Dinsdag neemt de bewolking snel vanaf het zuiden op nadering van een sneeuwzone, verbonden met een diepe stormdepressie boven de Golf van Biskaje. In de loop van de namiddag gaat het overal sneeuwen en wordt het zeer gevaarlijk op de weg.
De wind neemt snel toe en wordt uiteindelijk vrij krachtig in het binnenland en krachtig aan zee met rukwinden rond 60 à70 km/h. Het is opnieuw koud met maxima tussen 0 en -3 graden. Mede door de wind voelen deze waarden veel kouder aan!
Ook de nacht daarop valt er nog wat sneeuw met gevaar voor gladheid. Eventueel dat de sneeuw, vooral in de zuidelijke regio's, tijdelijk overgaat in ijzel of regen. De wind waait nog steeds hard en voelt erg koud aan met nog steeds windstoten.
Woensdag is de stormdepressie opgeschoven tot bij de Kanaalzone en de bijhorende sneeuwzone bevindt zich aldus nog steeds in onze buurt.
Het is dan ook betrokken en er valt nog wat sneeuw en deze blijft waarschijnlijk liggen zodat het opnieuw gevaarlijk glad is. Het is koud met maxima van -1 tot -4 graden en er staat een snijdend koude zuidenwind met rukwinden lokaal van 60 à70 km/h.
De nachten worden eveneens koud met lichte tot lokaal matige nachtvorst in Vlaanderen en matige en lokaal eventueel strenge vorst boven de sneeuwlaag in de Ardennen.
De noorwegen low is nu een schotland low geworden -> wat wordt de verdere ontwikkeling?
Volgens Jv dit:
Onder invloed van een zich vormend minilaagje boven het zuiden van de Noordzee neemt vooral aan het einde van de middag en vanavond in de kustprovincies de kans op enige sneeuw of sneeuwbuien toe. De wind is zwak en veranderlijk en de temperatuur komt uit op maximaal 1 tot 3 graden.
De komende nacht in met name het westen van het land mogelijk (zeker is het niet) kans op sneeuw en/of sneeuwbuien. Het laagje boven de zuidelijke Noordzee is namelijk tamelijk stroperig en diept volgens de MetOffice uit tot 998 hPa. In het oosten en zuidoosten komen opklaringen voor. De vorst is licht, plaatselijk matig met lokaal minima tot -7 of -8 graden. Verder een zwakke wind (mogelijk aan zee meer wind) uit richtingen tussen oost en zuid.
| Gewijzigd: 26 november 2010, 13:12 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Jan Visser
De komende nacht in met name het westen van het land mogelijk AANHOUDENDE sneeuwkansen. Het laagje boven de zuidelijke Noordzee is namelijk tamelijk stroperig. In het oosten en zuidoosten komen opklaringen voor.
Meteo-Consult
Vanavond en de komende nacht begint het vooral in het westen geleidelijk te sneeuwen, in de rest van het land zijn er opklaringen en vriest het lokaal meer dan 5 graden.
Weeronline
Vanavond en vannacht is het vrijwel overal droog. Alleen vlak aan zee kan er nog een sneeuwbuitje voorkomen. Het gaat in vrijwel het hele land vriezen. In het oosten daalt de temperatuur zelfs naar -5.
KNMI
Komende nacht is het op de meeste plaatsen droog, alleen langs de westkust kan nog steeds een sneeuwbui voorkomen. Verder zijn er opklaringen en vriest het licht, lokaal matig.
Ik ga voor Jan Visser!
Ik heb haar aangeboden om hier te blijven overnachten, da's toch een beetje dichter bij het ziekenhuis dan waar zij woont.
Werkt zij in het ziekenhuis of ga je er vanuit dat ze die dage naar het ziekenhuis gebracht moet worden?
Hmm als de zachtere lucht van die stormdepressie meer noordoostwaarts trekt, zou het dan kunnen zijn dat die warme en veel vocht bevattende lucht boven Duitsland van richting wordt veranderd door de noordoostenwind en op die manier in NL terrecht komt en niet via die zuidwestelijke stroming?
En nog een vraag, komt er naast die stormdepressies ook nog wat neerslag uit het noorden op ons land af op di/wo/do?
" Deze warme en vochtigere lucht glijdt als het ware over de koudere lucht in de onderste atmosfeer en door dit opglijden gaat er in dit grensgebied veel neerslag vallen. Aanvankelijke zal dit sneeuw zijn, later is ook ijzel en of regen "
In combinatie met het sterke wind veld vind er toch flinke vermenging van de lucht soorten plaats?
Opgleiding lijkt mij in dat geval niet waarschijnlijk. Of mis ik iets??
Uiteindelijk wel, echter;
Uitgaande van de Frankrijkdepressie zal een uitgebreide warmfrontsector van het zuidoosten uit naar het noorden toe oprukken. Binnen deze sector glijdt de warme lucht over de koude lucht in de onderste atmosfeer heen en hierdoor onstaat er neerslag (vergelijk stuwingsregen in de bergen, opstijgende lucht condenseert meer en meer en uiteindelijk gaat er neerslag vallen).
Vergelijk kaart opglijden warmtefrotn
Binnen de warmfrontsector vindt rel. weinig uitwisseling (vermenging) plaats in de onderste atmosfeer. Zodra echter het "koufront" (gemaskeerd koufront) passeert en de wind gaat aantrekken vindt steeds meer vermenging plaats, de sneeuw gaat over in regen !
Hoe dit proces in detail zal gaan verlopen is nog zeer onzeker en afh. van de precieze koers van de depressie en de bijbehorende fronten
Uitgaande van de Frankrijkdepressie zal een uitgebreide warmfrontsector van het zuidoosten uit naar het noorden toe oprukken. Binnen deze sector glijdt de warme lucht over de koude lucht in de onderste atmosfeer heen en hierdoor onstaat er neerslag (vergelijk stuwingsregen in de bergen, opstijgende lucht condenseert meer en meer en uiteindelijk gaat er neerslag vallen).
Vergelijk kaart opglijden warmtefrotn
Binnen de warmfrontsector vindt rel. weinig uitwisseling (vermenging) plaats in de onderste atmosfeer. Zodra echter het "koufront" (gemaskeerd koufront) passeert en de wind gaat aantrekken vindt steeds meer vermenging plaats, de sneeuw gaat over in regen !
Hoe dit proces in detail zal gaan verlopen is nog zeer onzeker en afh. van de precieze koers van de depressie en de bijbehorende fronten
A zo,
Duidelijk, bedankt !
28/11 minimum -6/-3 maximum -2/1
29/11 minimum -7/-4 maximum -1/1
30/11 minimum -6/-3 maximum -2/0
01/12 minimum -6/-3 maximum -3/1
02/12 minimum -11/-7 maximum -7/-1
vrijdag 03 december tot vrijdag 10 december
aanvankelijk een aanhoudend koud weertype met temperaturen, overdag iets onder het vriespunt en s'nachts lichte tot matige vorst. aan het einde van de periode 70% kans op iets oplopende temperaturen. de neerslagverwachting is onzeker.
@ Jan Visser
| Gewijzigd: 26 november 2010, 13:28 uur, door Shadow112
@ Jan Visser
Dat is nog eens positief.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Daarna blijft het volgens Smit in het hele land twee dagen doorsneeuwen. ,,Dan zie ik in het oosten een flink pak liggen, tot zo'n 15 centimeter."
Als het 2 dagen door sneeuwt lijkt het mij logischer dat er meer dan 15cm valt.
Kijk naar vorig jaar toen het 14 uur sneeuwde viel er meer dan 15cm
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ondanks dat men voor komende dins- en woensdag het een en ander verwacht vind ik het tamelijk rustig op het forum.
| Gewijzigd: 26 november 2010, 13:34 uur, door H. Kootstra