Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats: Midden Nederland, Linschoten 20 km west van Utrecht
26 november 2010, 12:44 uur | Bericht #166756
Citaat van madbull, vrijdag 26 november 2010, 11:40 uur Offtopic: YEAAHHHH , mijn weerstation is binnen!!!! het een alecto ws-4000 met touch screen en pc aansluiting.
Nu alleen de units nog op het dak zien te krijgen ( zit thuis met rug klachten

Cumulus van sanday soft is leuke software ziet er betere uit als de bij geleverde en je kan je ws op je website plaatsen

ontopic Linschoten zonnig droog en 3.6 gr voelt wel koud. niets gehad nog maar gisteren viel er een paar km verderop bij gouda een dikke laag hagel
Weerstation WS4000 met Cumulus software, http://www.bunkhouse.nl
26 november 2010, 12:45 uur | Bericht #166757
Hier een stukje van het KMI :

Dinsdag neemt de bewolking snel vanaf het zuiden op nadering van een sneeuwzone, verbonden met een diepe stormdepressie boven de Golf van Biskaje. In de loop van de namiddag gaat het overal sneeuwen en wordt het zeer gevaarlijk op de weg.

De wind neemt snel toe en wordt uiteindelijk vrij krachtig in het binnenland en krachtig aan zee met rukwinden rond 60 à 70 km/h. Het is opnieuw koud met maxima tussen 0 en -3 graden. Mede door de wind voelen deze waarden veel kouder aan!

Ook de nacht daarop valt er nog wat sneeuw met gevaar voor gladheid. Eventueel dat de sneeuw, vooral in de zuidelijke regio's, tijdelijk overgaat in ijzel of regen. De wind waait nog steeds hard en voelt erg koud aan met nog steeds windstoten.

Woensdag is de stormdepressie opgeschoven tot bij de Kanaalzone en de bijhorende sneeuwzone bevindt zich aldus nog steeds in onze buurt.

Het is dan ook betrokken en er valt nog wat sneeuw en deze blijft waarschijnlijk liggen zodat het opnieuw gevaarlijk glad is. Het is koud met maxima van -1 tot -4 graden en er staat een snijdend koude zuidenwind met rukwinden lokaal van 60 à 70 km/h.

De nachten worden eveneens koud met lichte tot lokaal matige nachtvorst in Vlaanderen en matige en lokaal eventueel strenge vorst boven de sneeuwlaag in de Ardennen.
Waarom deze advertentie?
26 november 2010, 12:47 uur | Bericht #166758
Citaat van Erik de Ruijter, vrijdag 26 november 2010, 12:44 uur Cumulus van sanday soft is leuke software ziet er betere uit als de bij geleverde en je kan je ws op je website plaatsen

oke thanks!!
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 november 2010, 12:52 uur | Bericht #166759
Laatste sat film

De noorwegen low is nu een schotland low geworden -> wat wordt de verdere ontwikkeling?
Volgens Jv dit:

Onder invloed van een zich vormend minilaagje boven het zuiden van de Noordzee neemt vooral aan het einde van de middag en vanavond in de kustprovincies de kans op enige sneeuw of sneeuwbuien toe. De wind is zwak en veranderlijk en de temperatuur komt uit op maximaal 1 tot 3 graden.

De komende nacht in met name het westen van het land mogelijk (zeker is het niet) kans op sneeuw en/of sneeuwbuien. Het laagje boven de zuidelijke Noordzee is namelijk tamelijk stroperig en diept volgens de MetOffice uit tot 998 hPa. In het oosten en zuidoosten komen opklaringen voor. De vorst is licht, plaatselijk matig met lokaal minima tot -7 of -8 graden. Verder een zwakke wind (mogelijk aan zee meer wind) uit richtingen tussen oost en zuid.

| Gewijzigd: 26 november 2010, 13:12 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
MamaAsz
Lid
26 november 2010, 12:56 uur | Bericht #166761
GRMBL, mijn kerel moet dinsdag naar Harderwijk .... Komt daar rond een uur of 16 weg.
Hem boeit het niks, maar ik vind het niet zo leuk als de voorspellingen echt uitkomen
Han
Lid
26 november 2010, 12:57 uur | Bericht #166762
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 26 november 2010, 12:10 uur Mmmm opvallende dingen....

Jan Visser
De komende nacht in met name het westen van het land mogelijk AANHOUDENDE sneeuwkansen. Het laagje boven de zuidelijke Noordzee is namelijk tamelijk stroperig. In het oosten en zuidoosten komen opklaringen voor.

Meteo-Consult
Vanavond en de komende nacht begint het vooral in het westen geleidelijk te sneeuwen, in de rest van het land zijn er opklaringen en vriest het lokaal meer dan 5 graden.

Weeronline
Vanavond en vannacht is het vrijwel overal droog. Alleen vlak aan zee kan er nog een sneeuwbuitje voorkomen. Het gaat in vrijwel het hele land vriezen. In het oosten daalt de temperatuur zelfs naar -5.

KNMI
Komende nacht is het op de meeste plaatsen droog, alleen langs de westkust kan nog steeds een sneeuwbui voorkomen. Verder zijn er opklaringen en vriest het licht, lokaal matig.

Ik ga voor Jan Visser!
hihi
Lid
26 november 2010, 13:03 uur | Bericht #166766
temp hier nu 1.1 boven nul hopelijk daalt ie weer want er is een mooi vliesje gevormd op de sloot van 5 meter breed
de MUG
Lid
26 november 2010, 13:07 uur | Bericht #166767
Citaat van dfromdwgn, vrijdag 26 november 2010, 12:52 uur Laatste sat film

ja nu gaat die stroperige partij op de noordzee mee met de flow linksom en geeft een trapje met zijn staartje tegen de kust.
santona
Lid
26 november 2010, 13:09 uur | Bericht #166768
Citaat van Isabelle, vrijdag 26 november 2010, 12:43 uur Heb zonet mijn zusje gewaarschuwd voor volgende week. Ze staat di met de laten en woe met de vroege.
Ik heb haar aangeboden om hier te blijven overnachten, da's toch een beetje dichter bij het ziekenhuis dan waar zij woont.

Werkt zij in het ziekenhuis of ga je er vanuit dat ze die dage naar het ziekenhuis gebracht moet worden?

Hmm als de zachtere lucht van die stormdepressie meer noordoostwaarts trekt, zou het dan kunnen zijn dat die warme en veel vocht bevattende lucht boven Duitsland van richting wordt veranderd door de noordoostenwind en op die manier in NL terrecht komt en niet via die zuidwestelijke stroming?

En nog een vraag, komt er naast die stormdepressies ook nog wat neerslag uit het noorden op ons land af op di/wo/do?
Laat die historische winter maar komen...
26 november 2010, 13:09 uur | Bericht #166769
Ik zit net te kijken op wetterzentrale voor de 06Z run en zie dat na 4 december het gewoon weer kouder word. ( en niet zo'n beetje ook ).
Ik weet dat het nog ver weg is maar toch....

Alpenweerman
AWM Moderator
26 november 2010, 13:10 uur | Bericht #166770
Citaat van Shadow112, vrijdag 26 november 2010, 12:42 uur @ Jan & Johann.

" Deze warme en vochtigere lucht glijdt als het ware over de koudere lucht in de onderste atmosfeer en door dit opglijden gaat er in dit grensgebied veel neerslag vallen. Aanvankelijke zal dit sneeuw zijn, later is ook ijzel en of regen "

In combinatie met het sterke wind veld vind er toch flinke vermenging van de lucht soorten plaats?
Opgleiding lijkt mij in dat geval niet waarschijnlijk. Of mis ik iets??

Uiteindelijk wel, echter;

Uitgaande van de Frankrijkdepressie zal een uitgebreide warmfrontsector van het zuidoosten uit naar het noorden toe oprukken. Binnen deze sector glijdt de warme lucht over de koude lucht in de onderste atmosfeer heen en hierdoor onstaat er neerslag (vergelijk stuwingsregen in de bergen, opstijgende lucht condenseert meer en meer en uiteindelijk gaat er neerslag vallen).

Vergelijk kaart opglijden warmtefrotn

Binnen de warmfrontsector vindt rel. weinig uitwisseling (vermenging) plaats in de onderste atmosfeer. Zodra echter het "koufront" (gemaskeerd koufront) passeert en de wind gaat aantrekken vindt steeds meer vermenging plaats, de sneeuw gaat over in regen !
Hoe dit proces in detail zal gaan verlopen is nog zeer onzeker en afh. van de precieze koers van de depressie en de bijbehorende fronten

Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
Shadow112
Lid
26 november 2010, 13:16 uur | Bericht #166771
Citaat van Johann, vrijdag 26 november 2010, 13:10 uur Uiteindelijk wel, echter;

Uitgaande van de Frankrijkdepressie zal een uitgebreide warmfrontsector van het zuidoosten uit naar het noorden toe oprukken. Binnen deze sector glijdt de warme lucht over de koude lucht in de onderste atmosfeer heen en hierdoor onstaat er neerslag (vergelijk stuwingsregen in de bergen, opstijgende lucht condenseert meer en meer en uiteindelijk gaat er neerslag vallen).

Vergelijk kaart opglijden warmtefrotn

Binnen de warmfrontsector vindt rel. weinig uitwisseling (vermenging) plaats in de onderste atmosfeer. Zodra echter het "koufront" (gemaskeerd koufront) passeert en de wind gaat aantrekken vindt steeds meer vermenging plaats, de sneeuw gaat over in regen !
Hoe dit proces in detail zal gaan verlopen is nog zeer onzeker en afh. van de precieze koers van de depressie en de bijbehorende fronten

A zo,
Duidelijk, bedankt !
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
hihi
Lid
26 november 2010, 13:17 uur | Bericht #166772
als ik het knmi eens goed bekijk wordt er dit verwacht qua temps

28/11 minimum -6/-3 maximum -2/1
29/11 minimum -7/-4 maximum -1/1
30/11 minimum -6/-3 maximum -2/0
01/12 minimum -6/-3 maximum -3/1
02/12 minimum -11/-7 maximum -7/-1

vrijdag 03 december tot vrijdag 10 december

aanvankelijk een aanhoudend koud weertype met temperaturen, overdag iets onder het vriespunt en s'nachts lichte tot matige vorst. aan het einde van de periode 70% kans op iets oplopende temperaturen. de neerslagverwachting is onzeker.
santona
Lid
26 november 2010, 13:18 uur | Bericht #166773
Ten westen van Portugal arriveert ondertussen een actieve depressie die dinsdag sterk uitdiepend de Golf van Biskaje en het westen van Frankrijk bereikt. Tussen het naar Scandinavië koersende ‘poolhoog’ (vanochtend 1047 hPa boven Spitsbergen) en de naderende depressie steekt bij ons een harde oostenwind op. Daarmee wordt nog koudere continentale lucht aangevoerd (ze zullen wel weer om het hardst gaan roepen dat het snijdend koud zal zijn...) en aan het einde van dinsdag en woensdag neemt ook de kans op sneeuw van betekenis toe. Compleet winterweer dus! Na woensdag vult het lagedrukgebied boven of in de buurt van ons land op. Er kan dan nog steeds sneeuw vallen maar de wind neemt af en later wordt het door luchtaanvoer uit het noordwesten minder koud. Op de lange termijn is het wat minder koud maar een overgang naar zacht weer (en een westcirculatie) is niet aan de orde.

@ Jan Visser
Laat die historische winter maar komen...
Tycoon2
Lid
26 november 2010, 13:23 uur | Bericht #166774
Kansverdeling kaartjes. Veel wind op dinsdag en woensdag.
Temperatuur ver onder normaal

Shadow112
Lid
26 november 2010, 13:28 uur | Bericht #166775
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8330193...en__.html?p=1,1

| Gewijzigd: 26 november 2010, 13:28 uur, door Shadow112
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
hihi
Lid
26 november 2010, 13:29 uur | Bericht #166776
ik hoop niet dat de temperatuur boven nul komt ook al is het voor korte termijn dat zou slecht zijn voor het sneeuwdek
26 november 2010, 13:29 uur | Bericht #166777
Citaat van Santona, vrijdag 26 november 2010, 12:18 uur Op de lange termijn is het wat minder koud maar een overgang naar zacht weer (en een westcirculatie) is niet aan de orde.
@ Jan Visser

Dat is nog eens positief.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
26 november 2010, 13:33 uur | Bericht #166778
volgens telegraaf
Daarna blijft het volgens Smit in het hele land twee dagen doorsneeuwen. ,,Dan zie ik in het oosten een flink pak liggen, tot zo'n 15 centimeter."

Als het 2 dagen door sneeuwt lijkt het mij logischer dat er meer dan 15cm valt.
Kijk naar vorig jaar toen het 14 uur sneeuwde viel er meer dan 15cm
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
26 november 2010, 13:33 uur | Bericht #166779
Temp. in bepaalde gebieden nog steeds onder nul .

Ondanks dat men voor komende dins- en woensdag het een en ander verwacht vind ik het tamelijk rustig op het forum.

tempgmt.png | Gewijzigd: 26 november 2010, 13:34 uur, door H. Kootstra
uw vermaak is onze taak!
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 229 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 229, lezen 4 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden