Ik heb een hekel aan schaatsen, dus ijs boeit me niet. Sneeuw des te meer
Hier vriest het nu. en geen neerslag gehad/ alles valt weer tegen en lange termijn ziet er ook niet winters uit..
Peter T. staat bekend als winterhater
Wie weet later in de nacht als de temp wat zakt. Maar dan moeten we nu wel die bui even vast haken hier.
hier even voorspelling voor vlissingen:
Ik had het kunnen weten! Mijn paardje ging vandaag compleet uit haar dak, die voelt al die winterperikelen ook goed aan.
en wij maar denken waarom onze hond de laatste 2 dagen zo aan het ijsberen is en aandacht vraagt .. terwijl hij normaal de hele dag wel kan slapen ..
Kan best zijn maar misschien krijgt hij nog gelijk ook!
Een aantal dagen geleden las ik alleen maar berichten hier dat het vrijdag en in het weekend flink zou gaan sneeuwen
en dat ook de eerste schaatswedstrijden op natuurijs gehouden zouden worden. (blader nog maar eens terug...)
Ik vraag me nu sterk af of dat wel zo is.
Gisteren en vandaag ook lees ik alleen maar weer berichten over maandag/dinsdag, soms al woensdag.
Dat lijkt meer op het 'opschuif effect' dan dat dit een serieuze verwachting is.
De sneeuwradar laat wel wat buitjes zien maar niets om je nu erg druk om te maken.
De temperatuur gaat inderdaad wel onderuit en zo hier en daar vriest het al.
Als er sneeuw valt zal die dus wel blijven liggen.
Ik schat zo in dat de temperatuur de komende dagen niet verder onderuit gaat dan -5C en dat is zeker geen strenge vorst.
Hopelijk heb ik het mis en kunnen de schaatsliefhebbers toch het ijs op!
Iets anders nog.
Ik zie op de windkaart van vanavond dat er in het land bijzonder weinig wind staat behalve in de regio Den Haag.
Hoe kan dat een verschil tussen windkracht 1-7? | Gewijzigd: 25 november 2010, 21:13 uur, door Han
IJS
Het weer is aan het werk,de vrieskou wordt weer sterk.
Er komt een dikke laag ijs,dus kunnen we beginnen met de schaats reis.
Het is misschien nog ver gezocht, maar laat maar komen die Elfstedentocht.
We zitten met ze allen te wachten en kunnen eigenlijk niet meer wachten.