Winterweer, sneeuw en vorst: stand van zaken
Het winterweer en de kans op sneeuw houdt ons bezig en mij ook. Dus de stand van zaken:
Ik heb de afgelopen dagen al aangegeven dat de kans op sneeuw geleidelijk toeneemt, maar dat het plaatselijk heel verschillend kan zijn. Dit komt door het buiige karakter. De sneeuw blijft vanwege de “warme†ondergrond niet direct liggen. Maar omdat het vanaf nu kouder wordt zal de kans op plaatselijk een wittige bedekking ook groter zijn. Vanavond en vannacht valt her en der (wat) sneeuw door buien en buitjes. Het kan alleen daardoor al verraderlijk glad worden. De komende nacht vriest het ook op de meeste plaatsen en ook daardoor kan gladheid ontstaan. De vorst is afhankelijk van de opklaringen.
Morgenochtend ook kans op sneeuwbuitjes en gladheid. En natuurlijk, autoruiten krabben! De meest koude nachten verwacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag. Zondag neemt de kans op sneeuw vanuit het zuiden toe. De meeste sneeuw verwacht op maandag en dinsdag. Dit kan samengaan met een krachtige of misschien wel stormachtige wind. En dan valt er waarschijnlijk een paar centimeter. Dus veel overlast of chaos. In het zuiden komt de dooigrens op woensdag dichtbij. Het gaat hier om de langere termijn, zodat aanpassingen mogelijk zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Een wintergroet,
Piet P
"elk nadeel heb zn voor voordeel"
dinsdagochtend:droog
dindagmiddag: lichte sneeuw
dinsdagavond:matige sneeuw
dinsdag/woensdagnacht:zware sneeuw
woensdagochtend:zeer zware sneeuw
woensdagmiddag:droog
woensdagavond:droog
Die zou mogelijk kunnen vallen uit een bui de rond 20 uur vanuit het noorden eraan zou moeten komen.
Nouja even afwachten en dan kan hier het lantaarnpaalstaren beginnen
lijkt me niet logisch hij gaat te langzaam hij sneeuwt of regent hem eerst bij mij ui daar hangt hij nu boven sorry
dinsdagochtend:droog
dindagmiddag: lichte sneeuw
dinsdagavond:matige sneeuw
dinsdag/woensdagnacht:zware sneeuw
woensdagochtend:zeer zware sneeuw
woensdagmiddag:droog
woensdagavond:droog
Dus dat is realistischer ? verwachting gemaakt aan de hand van.
Let's hope so please
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/