H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Uhh, uit welke richting komt ie dan als ik vragen mag.
Hoe dan ook, het is GEEN polar-low, in de verste verte niet.
(Eigenlijk een slechte zaak dat ook meteorologen steeds weer met deze term schermen).
Waarom dan geen polar-low;
Het is geen afgesloten (afgesnoerd) system en is ook op hoogte ontwikkeld. (polar-low alleen in de onderste 2 km. van de atmsofeer). Tevens is zeer goed een warmtefront en koufront (occlusie) te herkennen. (polar-low heeft geen fronten)
Typisch gevalletje dus weer van CAD, juiste benaming zou moeten zijn; "komma"
Eens kijken hoe snel de meteorologen bij SatRep dit "polar-low" aanpassen
Ciao Johann | Gewijzigd: 25 november 2010, 12:04 uur, door Alpenweerman
Hoe dan ook, het is GEEN polar-low, in de verste verte niet.
(Eigenlijk een slechte zaak dat ook meteorologen steeds weer met deze term schermen).
Waarom dan geen polar-low;
Het is geen afgesloten (afgesnoerd) system en is ook op hoogte ontwikkeld. (polar-low alleen in de onderste 2 km. van de atmsofeer). Tevens is zeer goed een warmtefront en koufront (occlusie) te herkennen. (polar-low heeft geen fronten)
Typisch gevalletje dus weer van CAD, juiste benaming zou moeten zijn; "komma"
Eens kijken hoe snel de meteorologen bij SatRep dit "polar-low" aanpassen
Ciao Johann
Hier sluit ik me bij aan ; waarom satrep dit dan doet?
Trouwens het blijft wel mooi om te zien op de sat film | Gewijzigd: 25 november 2010, 12:09 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
http://users.telenet.be/keunmaster/Polar%2...20Checklist.doc
Wel iets om in de gaten te houden.
Aaah ik verbaasde me er al over waarom PPaulusma zn windkracht 8 voor dekust had weggehaald op sbs6 teletext, maar nu snap ik het.
Zal hij dat straks wel weer aanpassen en staat er vast weer een 8 of 9, want gister had hij dat er nog wel staan.
Ja Jan, ik kan die sneeuw ook wel naar beneden kijken, maar zoals het er nu voor staat zullen we tot na het weekend moeten wachten. Vorig jaar mijn ervaringen opgedaan met prachtige termijnkaartjes maar toen ook vaak op korte termijn wijziging op wijziging. Nowcasten dus?
ps. WRF blijft nog steeds euforisch voor Grunn he?
Bedankt voor je antwoord, wel jammer! Het liefst zie ik sneeuw zo spoedig mogelijk.
ik kan er echt uren naar blijven staren.
helemaal niks geen regen hagel of sneeuw te zien
dus lekker saai
Hier in Twente ook hoor. Vorige week werd er voor vandaag zelfs 8,5cm sneeuw verwacht gemiddeld. Dat is deze week langzaam gereduceerd tot 0. Met verwachting van een mogelijke spat regen.
Ik denk dat elke winter liefhebber zich wel een beetje verkeken heeft op het enthousiasme.
Jan baseert zijn verwachtingen op bepaalde kaarten en pluimen, dit zijn verwachtingen en geen voorspellingen. Zoals het er toen uitzag op de kaarten, was het voor Jan een goed gefundeerde verwachting om 'winter wonderland' te onderbouwen. Jan verwachtte winterse neerslag en vorst vanaf het weekeinde. Ik kan melden dat die verwachting voor Zeeuwsch- Vlaanderen in ieder geval is uitgekomen: nachtvorst en mijn 'roots' liggen bedekt met een mooi laagje sneeuw Iedereen op het forum moet beseffen dat verwachtingen afhankelijk zijn van de modellen, en dat de kleinste veranderingen grote gevolgen kunnen hebben en het weer zich daardoor anders zal gedragen.
@ Jan keep up the good work! Ik kijk alweer uit naar je nieuwe stuk tekst. Ik ben niet zo ervaren in kaartlezen, maar jou uitleg begrijp ik goed...
Joh...
Dat weet ik toch ook wel mijn beste. Neem Jan ook niets kwalijk.
Maar neem het voortaan met een grote korrel zout. Thats all. Ik beperk me voortaan tot de 2-daagse verwachting. Veel realistischer.
Ik schrijf alleen wat er in die run staat, niets meer en niets minder en dat staat ook duidelijk vermeld, dat mensen niet goed lezen moeten ze zelf weten. Daarnaast wordt er in mijn ogen na het stukje besproken of medegedeeld of het wel of niet komt, daarom ook discussietopic
Hier nog even de 15-daagse
Dan weet je ook nog dat wij hier in de buurt een abonnement hadden op de woensdag. Dus daar vertrouw ik gewoon op. Woensdag-Sneeuwdag
http://www.onweer-online.nl/weerkaart/pluim-grafieken/97/ | Gewijzigd: 25 november 2010, 12:35 uur, door de MUG
http://www.sneeuwverwachting.nl/weerkaarte...uw_na_weekeinde
En mensen, stop aub met vragen als: krijg ik sneeuw? en wanneer? en hoeveel? Heeft totaal geen nut, gewoon afwachten